Pneurile Pirelli în testele de la Barcelona

Echipele din Formula 1 vor ajunge, in aceasta saptamana, pe circuitul de la Barcelona pentru cea de-a doua sesiune de teste din acest sezon. Locatia, Circuit de Catalunya, este una foarte populara in randul echipelor, fiind una foarte folosita pentru teste datorita conditiilor meteorologice permisive si a unei configuratii a circuitului care solicita masinile si pneurile din toate punctele de vedere. Se spune ca daca o masina este rapida la Barcelona, atunci poate sa fie rapida pe cele mai multe dintre circuitele incluse in calendar.

„La Barcelona, toate echipele vor veni cu noile masini si vor avea la dispozitie toata gama de pneuri Pirelli P Zero disponibila pentru sezonul 2013. Echipele au deja foarte multe date de aici de la Barcelona ceea ce este foarte util cand vor analiza noile informatii. Sunt sigur ca va fi o sesiune de teste foarte productiva si ca echipele vor intelege cum interactioneaza noile monoposturi cu pneurile Pirelli care vor fi folosite anul acesta. Noua gama este mai moale si mai rapida decat cea de anul trecut, dar se si uzeaza mai repede. La prima sesiune de teste din acest sezon, programata pe circuitul de la Jerez, informatiile nu au fost foarte relevante pentru ca asfaltul era foarte abraziv. Sa speram ca acum conditiile vor fi mai reprezentative, cu toate ca, am vazut asta si anul trecut, sunt sanse ca temperaturile sa fie destul de scazute, mai ales dimineata”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

INFORMATII SUPLIMENTARE:

• Fiecare masina va avea la dispozitie un maximum de 35 de seturi din noile compozitii Pirelli P Zero – supersoft, soft, medium si hard, compozitii disponibile la Barcelona, inclusiv pneurile intermediare si de ploaie Cinturato. Pirelli va alege 20 de seturi pentru fiecare masina, iar fiecare echipa va mai alege inca 15 seturi. Seturile ramase nefolosite la Jerez pot fi utilizate aici.

• Barcelona este un circuit foarte solicitant pentru pneruri, in special pneul stanga-fata fiind supus unor solicitari foarte mari datorita numeroaselor viraje de stanga prezente in configuratia circuitului. In virajul trei pneul stang-fata suporta o incarcare de 3,9 g. Si pneurile spate sunt solicitate aici mai ales la iesirea din virajele lente unde este nevoie de o tractiune foarte buna.

• Al treilea sector al circuitului, cu o mare varietate de viraje, este cel mai solicitant. La Barcelona este nevoie de un compromis in ceea ce priveste setarile pentru a obtine un rezultat bun, dar echipele vor incerca aici mai multe setari decat intr-un weekend de curse pentru a vedea exact cum se comporta noile monoposturi in toate configuratiile posibile. Din acest punct de vedere, circuitul de la Barcelona, cu o combinatie de viraje lente si rapide, este ideal pentru testele de dinaintea startului de sezon.
 ALTE CIFRE:

 COMPOZITIE         SETURI FURNIZATE PER MASINA*    CEL MAI BUN TIMP DIN 2012

Supersoft                    1                                                          01:22,391 (Ziua 3)

Soft                             5                                                          01:22,312 (Ziua 4)

Medium                       5                                                          n/a

Hard                            6                                                          01:23,265 (Ziua 1)

Intermediare                2                                                          n/a

De ploaie                     1                                                          n/a