Marele Premiu al Canadei din 2011 a fost marcat de ploaie. Si in 2012 teama de ploaie a influentat puternic modul in care pilotii si-au folosit pneurile in antrenamentele libere.
Conform regulamentului valabil din acest sezon, pilotii pot folosi toate cele 11 seturi de slick-uri inca de la inceputul unui weekend de cursa. Cu cerul acoperit de nori la Montreal, echipele au profitat de oportunitatea de a rula cu ambele compozitii disponibile pentru aceasta cursa, P Zero Galben soft si P Zero Rosu supersoft, inca din prima sesiune de antrenamente libere de vineri dimineata, pentru a acumula cat mai multe informatii in cazul in care ar fi inceput ploaia.
Pana la urma nu a plouat, dar tinand cont ca existau sanse destul de mari ca vremea sa se schimbe pana la sesiunea de dupa amiaza, echipele au simulat conditii de cursa, cu pneurile supersoft, inca de dimineata, pentru a aduna cat mai multe informatii despre comportamentul acestor pneuri cu rezervorul plin.
Cu ceva mai mult de jumatate de ora inainte de final, sesiunea a doua de antrenamente libere a fost oprita dupa ce Bruno Senna, pilotul echipei Williams, a lovit zidul. Acest incident a dus la o intarziere de 14 minute si a intrerupt seria de simulari de cursa a echipelor. Si in prima sesiune de dimineata comisarii de cursa au oprit antrenamentele, timp de 13 minute, dupa un incident similar in care a fost implicat Heikki Kovalainen (Caterham), ceea ce subliniaza inca o data dificultatea circuitului Gilles Villeneuve.
Pilotul echipei McLaren, Lewis Hamilton, a fost cel mai rapid in ambele sesiuni, cel mai bun timp, 1m:15:259 secunde, fiind stabilit cu pneurile P Zero Rosu supersoft in sesiunea de dupa amiaza. Britanicul a fost urmat de Fernando Alonso (Ferrari) care a folosit acelasi tip de pneuri la cea de-a patra iesire pe circuit.
Cel mai bun timp stabilit cu pneurile P Zero Galben, de compozitie soft, a fost cu doar 0,272 secunde mai lent decat cel stabilit de Hamilton, Sebastian Vettel fiind, cu aceasta performanta, pe locul 4 in topul celor mai rapizi piloti din antrenamentele libere. Si Michael Schumacher (Mercedes) a stabilit cel mai bun timp al sau, locul 7, cu pneurile de compozitie soft. Pilotii din top 10 au fost despartiti de doar 0,619 secunde in cea de-a doua sesiune, demonstrand inca o data cat de stransa este lupta in Formula 1 anul acesta.
Cu timpul de 1m:15,564 secunde, Hamilton a fost cel mai rapid si in sesiunea de vineri dimineata. Pilotul echipei McLaren a stabilit acest timp cu 20 de minute inainte de finalul sesiunii, cu pneuri de compozitie soft, fiind mai rapid decat Vettel – care avea pneuri de compozitie supersoft – cu ceva mai mult de o zecime de secunda. Timpul stabilit de Hamilton a fost mai bun si decat cel stabilit anul trecut de Nico Rosberg (Mercedes) in antrenamentele libere de vineri.
„Echipele au fost dezavantajate de ploaia cazuta in antrenamentele libere de la Monaco, iar aici existau sanse mari sa se intample la fel. Din acest motiv am vazut foarte multi piloti folosind ambele compozitii inca de la inceputul sesiunii, dar tinand cont ca nu se stie exact cat de mult combustibil aveau la bord este destul de greu sa ne dam seama de performantele reale. Conform datelor noastre, diferenta intre cele doua compozitii este de aproximativ 0,4 – 0,7 secunde pe tur, dar tinand cont ca aderenta devine din ce in ce mai buna sunt sigur ca mai pot aparea schimbari. Faptul ca ambele sesiuni au fost oprite din cauza unor incidente arata cat de dificil este acest circuit. Daca cea de-a doua sesiune s-ar mai fi prelungit cu cateva minute atunci am fi vazut in actiune si pneurile Cinturato, intermediare si de ploaie, deci, si din acest punct de vedere, cursa este imprevizibila. In aceste conditii fiecare echipa va incerca sambata, in cea de-a treia sesiune de antrenamente libere, sa adune cat mai multe informatii pentru cursa, iar dupa diferentele de astazi, cand pilotii din top 10 au fost despartiti de doar 0,619 secunde, sunt sigur ca vom asista la o sesiune de calificare foarte disputata”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.
NUMERELE ZILEI DE LA PIRELLI:
Numarul de seturi folosite:
Supersoft 24
Soft 48
Intermediare 0
De ploaie 0
Cel mai mare numar de tururi parcurse cu aceeasi compozitie:
Supersoft 21 (Grosjean, Raikkonen, Hamilton)
Soft 19 (Senna)
Intermediare 0
De ploaie 0
Numarul total de tururi parcurse cu aceeasi compozitie:
Supersoft 463
Soft 974
Intermediare 0
De ploaie 0
CHESTIUNEA ZILEI DE LA PIRELLI:
Pirelli are doua victorii pe circuitul Gilles Villeneuve pana acum: Nelson Piquet in 1991 (ultima victorie pentru Pirelli inaintea retragerii din Formula 1) si Jenson Button anul trecut. Niciunul dintre cei doi nu a fost in primele linii ale grilei de start: Piquet a plecat de pe opt, iar Button de pe sapte. Marele Premiu al Canadei de anul trecut este si cursa unde Fernando Alonso a abandonat pentru ultima oara. De atunci, pilotul Ferrari a terminat fiecare cursa in puncte.