Mark Webber, pilotul echipei Red Bull Racing, va pleca din pole position, pentru prima oara in cariera, in Marele Premiu al Coreei. Australianul a fost cronometrat cu timpul de 1m:37,242 secunde, fiind urmat de Sebastian Vettel, colegul sau de echipa. Ambii au folosit pneurile P Zero Rosu, de compozitie supersoft, nominalizate impreuna cu pneurile P Zero Galben (soft) pentru Marele Premiu al Coreei de la Yeongam.
Calificarile s-au desfasurat la o temperatura de 22 de grade Celsius pe un circuit cu trei sectoare distincte: primul foarte lat si rapid cu acceleratii laterale de 4G care actiuneaza asupra pneurilor; al doilea mai lent si mai tehnic, iar ultimul ingust si virajat precum un circuit stradal. In timp ce structura anvelopei este solicitata foarte tare, gradul de uzura este mic datorita faptului ca suprafata circuitului nu este abraziva. Toate acestea ar putea duce chiar la o strategie cu o singura oprire la boxe.
Toti pilotii, cu exceptia lui Vitaly Petrov de la Caterham si a celor doi din echipa HRT, au inceput Q1 cu pneurile de compozitie soft. Pilotii Scuderiei Ferrari, Fernando Alonso si Felipe Massa au fost primii piloti de top care au schimbat pe supersoft la finalul sesiunii pentru a parcurge un tur rapid si cu aceasta compozitie. Vettel a fost cel mai rapid in Q1 cu pneurile soft, iar cel mai rapid pilot cu pneurile supersoft a fost Sergio Perez de la Sauber care a avut insa doar al patrulea timp.
Toti cei 17 piloti care au ajuns in Q2 au inceput sesiunea cu pneurile supersoft, iar pilotii care au folosit deja aceasta compozitie in prima parte a calificarilor au mers cu acelasi set de pneuri. Alonso, liderul clasamentului general cu un avans de patru puncte, a fost cel mai rapid cu pneurile folosite in Q1 pana aproape de final cand Vettel a reusit sa corecteze timpul spaniolului.
Lupta pentru primele zece locuri s-a dat exclusiv cu pneurile de compozitie supersoft. Vettel a iesit primul de la boxe pentru a fi sigur ca are un timp in aceasta sesiune. Cei doi piloti de la Mercedes si Nico Hulkenberg de la Force India nu au parcurs un tur cronometrat la prima iesire de la standuri. Toti pilotii au mai iesit si a doua oara pe circuit, iar Mark Webber a reusit sa obtina cea mai buna pozitie pe grila de start, pentru a 11-a oara in cariera, in ultimele minute ale sesiunii, dupa un duel cu Sebastian Vettel.
Folosind pneurile de compozitie supersoft, Vettel a fost cel mai rapid in sesiunea de antrenamente libere programata sambata dimineata cu timpul de 1m:37,642 secunde. Timpul sau a fost mai bun cu peste o jumatate de secunda decat cel stabilit de Lewis Hamilton, de la McLaren, care va pleca de pe trei in cursa de duminica.
„Am vazut o sesiune de calificare interesanta in care s-au vazut si unele indicii referitoare la strategiile din cursa de duminica. Cu o diferenta de aproximativ 0,2 – 0,6 secunde pe tur intre cele doua compozitii, ne asteptam sa vedem doua opriri la boxe in timpul cursei, dar unele echipe ar putea incerca sa termine si cu o singura oprire, tinand cont ca suprafata circuitului nu este foarte abraziva. Cred ca vom vedea mai multe tururui parcurse cu aceeasi compozitie, singura problema care ar putea sa apara fiind la pneurile fata. Circuitul este foarte solicitant, dar diferentele de performanta intre compozitiile soft si supersoft nu sunt atat de mari. Asa cum ne asteptam circuitul a evoluat mult in ceea ce priveste aderenta pe masura ce s-a depus cauciuc pe asfalt. Oricum, principala problema ramane modul in care pilotii vor reusi sa aduca pneurile la temperatura optima, in special dupa liniile drepte foarte lungi unde acestea se racesc”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.
Pneurile utilizate de primii 10 clasati pe grila de start:
Webber
|
1:37.242s
|
Supersoft
|
Vettel
|
1:37.316s
|
Supersoft
|
Hamilton
|
1:37.469s
|
Supersoft
|
Alonso
|
1:37.534s
|
Supersoft
|
Raikkonen
|
1:37.625s
|
Supersoft
|
Massa
|
1:37.884s
|
Supersoft
|
Grosjean
|
1:37.934s
|
Supersoft
|
Hulkenberg
|
1:38.266s
|
Supersoft
|
Rosberg
|
1:38.361s
|
Supersoft
|
Schumacher
|
1:38.513s
|
Supersoft
|