Carlos Sainz a câștigat Marele Premiu al Singapore. Este cea de-a doua victorie din carieră a spaniolului și care a venit la finalul a ceea ce a fost o cursă mult mai încântătoare decât la precedentele ediții pe acest circuit, cu patru piloți aflându-se în lupta pentru victorie de la start la final. Pe podium, a doua poziție a fost ocupată de Lando Norris pentru McLaren și Lewis Hamilton, pe trei pentru Mercedes. A fost cea de-a 243-a victorie Ferrari din 1067 Grand Prix-uri, și cea de-a patra pe această pistă.
A fost pentru prima dată în acest sezon când Red Bull nu a câștigat, încheind astfel seria de 15 curse consecutive cu victorie, și 10 pentru Max Verstappen.
Azi, Marele Premiu de la Singapore a fost o bună reclamă pentru Formula 1. Cred că toți spectatorii, aceia de pe circuit cât și cei din fața televizoarelor, și-au ținut respirația până la final, văzând cum patru piloți se bat pentru onoarea de a pune capăt dominației Red Bull din acest sezon. Felicitări tuturor celor patru, dar și celorlalți din această cursă, nu doar piloților, dar și celor de pe linia boxelor, deoarece toți au ajutat la punerea în scenă a acestui show și la o luptă foarte intensă din punct de vedere tactic.
Din punctul de vedere al pneurilor, cuvântul care descrie cel mai bine ziua este – management. Pentru aproape întreaga cursă, am văzut piloți și echipe manageriindu-și ritmul cu scopul de a fi în cea mai bună poziție, nu doar pentru a-și atinge scopurile, dar și pentru a fi gata să exploateze orice oportunitate care ar fi putut apărea. Un exemplu este decizia lui Leclerc de a porni pe soft și a încerca imediat să treacă de Russell cu scopul de a pune distanță între Mercedes și Sainz, aflat la conducere. Sau cu Mercedes, care a mai avut câte un set de medium noi pentru ambii piloți și a obținut maximum din VSC pentru a schimba strategia și apoi să poată forța până la final, punându-l pe Sainz sub presiune pentru victorie.
Din punct de vedere tehnic, cele trei compoziții au performat așa cum era de așteptat în privința degradării. Strategia cu o singură oprire s-a dovedit a fi cea mai rapidă, cea cu două lucrând doar când cursa a fost neutralizată. Hard și medium au fost cele mai utilizate, ceea ce era de așteptat, dar și soft, care este în general considerat compoziție de calificări, și-a jucat rolul în primul stint.”
Cei mai mulți piloți (13 din 19) au ales să pornească pe compoziția medium, cu ultimii șase piloți alegând în proporții egale soft și hard. Oricum, soft s-a dovedit o alegere tactică pentru Zhou de la Alfa Romeo, pilotul chinez pornind de pe linia boxelor, și oprind imediat, încercând să ruleze întreaga cursă pe hard. Safety Car-ul și-a făcut apariția în turul 20, dând startul opririlor la boxe, toți piloții care porniseră pe medium intrând să schimbe pe hard, în timp ce aceia care au pornit pe hard au ales să mai stea pe pistă înainte de a opri cam la două treimi din distanță. La scurt timp după, în turul 44, un alt VSC a produs o altă oportunitate de a amesteca lucrurile. Acum perechea Mercedes și Williams, au intrat pentru a schimba pe medium, în timp ce Alonso și Magnussen au schimbat pe soft. În ultimele tururi ale cursei C4 s-a dovedit a fi foarte rapid pentru Hamilton și Russell, care s-au apropiat rapid de lideri (Sainz și Norris) iar pentru Verstappen și Perez pentru a utiliza performanța suplimentară pentru a veni din spatele clasamentului până în puncte.