Red Bull și-a pus amprenta pe debutul de sezon până acum printr-o nouă dublă clasare pe primele două locuri ale podiumului în Jeddah, cu Max Verstappen câștigând în fața coechipierului său Sergio Perez, într-o reeditare a rezultatului de săptămâna trecută de la Sakhir. Și din nou, un pilot Ferrari a completat podiumul, de această dată performanța fiind a lui Charles Leclerc. De fapt, restul top ten a fost foarte similar cu cel din prima cursă, cu celălalt Ferrari, pilotat de Oliver Bearman la debutul său în F1 (locul 7), alături de cele două McLaren, cele două Mercedes și de un Aston Martin: singurul „spărgător” fiind Nico Hulkenberg, care a avut un pilotaj excelent ce l-a clasat pe poziția a 10-a în final pentru Haas.
Max Verstappen are acum 56 de victorii pe numele său atingând și borna celui de-al 100-lea său podium din 187 de starturi în Marile Premii de Formula 1, o rată de succes de 53,48%. A fost și cea de-a 115-a victorie pentru Red Bull, și cea de-a 30-a dublă pe podium din 371 Grand Prix-uri. Primele două curse de anul acesta au contabilizat 87 din 88 de puncte disponibile pentru echipa Austro-Engleză. Singurul punct care le-a scăpat a fost cel pentru cel mai rapid tur în Arabia Saudită ce i-a revenit lui Charles Leclerc.
Pe grila de start, 18 din cei 20 de piloți au optat să ruleze în primul stint cu penurile Medium, singurele excepții fiind Oliver Bearman și Valtteri Bottas care au preferat Soft. Safety Car-ul și-a făcut apariția în turul 7 după ce Lance Stroll s-a lovit de barierele de protecție, declanșând astfel prima serie de opriri la boxe. Doar patru piloți – Norris, Hamilton, Hulkenberg și Zhou – au decis să rămână pe pistă pe Medium, întârziindu-și primul schimb cât de mult posibil. Din turul 30, acest cvartet a început să oprească: Hulkenberg în turul 33, Hamilton în turul 36, Norris în 37, în timp ce Zhou a mers până în turul 41. Pilotul Haas a fost singurul care a montat pneuri Hard, în timp ce ceilalți trei au preferat Soft pentru a încerca să mai câștge câteva poziții, deși nu au reușit. Dintre piloții care au ajuns la final, doar Bottas a făcut două opriri (Soft – Hard- Soft).
„A fost o cursă destul de clară atât în privința rezultatului final, care a fost aproape carbon copy a celui de la Sakhir cât și în privința modului în care au performat pneurile. Știam că aceasta va fi o cursă unde cea mai rapidă strategie este cu o singură oprire. Evident, Safety Car-ul din turul 7 a mutat fereastra opririlor mai devreme. C2 s-a dovedit un pneu foarte consistent, atât în privința performanței cât și a degradării, așa cum poate fi observat din faptul că turul cel mai rapid al cursei a venit la final grație lui Leclerc care a reușit această performanță pe un set cu care rulase 43 de tururi. C3 a fost de asemenea la înălțime, deoarece cei patru piloți care au ales să rămână pe pistă la apariția Safety Car-ului, au putut să forțeze până la limita maximă de uzură fiind în același timp foarte competitivi. Comparativ cu long-run-urile de vineri, graining-ul pe această compoziție a fost minim, ceea ce s-a datorat pistei care s-a gumat gradual din ce în ce mai mult. Stint-urile lui Hamilton și Norris pe C4 au demonstrat că cea mai soft compoziție adusă aici a fost competitivă chiar și în prima parte a cursei, deși doar doi piloți au încercat să exploateze asta.”, a declarat Mario Isola.
Rezultatele cursei:
Pozitia | Pilotul | Durata | Puncte |
---|---|---|---|
1 | 1:20:43.273 | 25 | |
2 | +13.643s | 18 | |
3 | +18.639s | 16 | |
4 | +32.007s | 12 | |
5 | +35.759s | 10 | |
6 | +39.936s | 8 | |
7 | +42.679s | 6 | |
8 | +45.708s | 4 | |
9 | +47.391s | 2 | |
10 | +76.996s | 1 | |
11 | +88.354s | 0 | |
12 | +105.737s | 0 | |
13 | +1 lap | 0 | |
14 | +1 lap | 0 | |
15 | +1 lap | 0 | |
16 | +1 lap | 0 | |
17 | +1 lap | 0 | |
18 | +1 lap | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 |