Rezultatele MP de la Imola, Italia

O nouă victorie pentru Max Verstappen, dar Lando Norris s-a apropiat foarte mult de repetarea victoriei de la Miami de acum două săptămâni: între calificări și cursă, diferența dintre pilotul Red Bull și rivalul de la McLaren a fost de doar 816 miimi de secundă (91 în calificări și 725 în cursă). Pilotul Ferrari, Charles Leclerc a urcat pe treapta a treia a podiumului, trio fiind despărțit de mai puțin de opt secunde sau mai exact 7’’916s.

Aceasta a fost victoria cu numărul 56 pentru Max Verstappen, a treia la rând la Imola (2021, 2022 și 2024) egalând astfel reușitele lui Michael Schumacher din 2002 până in 2004. A fost victoria cu numărul 118 pentru Red Bull.

15 piloți s-au aliniat la start cu pneuri de compoziție Medium. Trei, Perez, Sargeant și Zhou au optat pentru Hard, în timp ce Alonso ce a pornit de pe linia boxelor și Gasly au mizat pe Soft. Așa cum a fost anticipat cursa a fost cu o singură oprire, Medium și Hard fiind alegerile favorite. Startul pe Soft nu a avut rezultate, cei doi piloți menționați anterior fiind nevoiți să mai facă o oprire. Cu trei tururi rămase de disputat, pilotul spaniol de la Aston Martin a schimbat din nou pe Soft, probabil cu scopul de a obține cel mai rapid tur de pistă, dar în final acesta i-a revenit lui George Russell care a efectuat de asemenea o oprire suplimentară în turul 52 având același scop, aducând astfel un punct suplimentar către Mercedes. Premiul pentru cel mai lung stint dintre toate merge către Valtteri Bottas (Sauber) care nu este străin de acest exercițiu. El a efectuat 54 din cele 62 de tururi pe C3, în timp ce Kevin Magnussen (Haas) și Lance Stroll (Aston Martin) au efectuat cele mai multe tururi pe C4, extinzând primul stint până in turul 37.

„O cursă foarte strânsă, pentru cea mai mare parte fără momente prea intense, dar dramatică pe final, pe măsură ce Norris s-a apropiat de Verstappen. Pe un circuit de modă veche, precum Imola. Depășirile sunt întotdeauna dificile, iar anul acesta nu a fost o excepție. Strategia bazată pe o singură oprire a fost, așa cum s-a prezis, cea mai rapidă și a fost adoptată de majoritatea, cu primul stint rulat pe medium și aș doilea pe Hard. Ambele compoziții au lucrat destul de bine in ciuda faptului că, in special in fața plutonului, piloții au tras la maximum aproape întreaga cursă, cu temperaturi la nivelul pistei ce au oscilat între 43 și 50 oC, chiar dacă pe cer au fost ceva nori.

Fereastra pentru pit stop-ul preconizat s-a dovedit a fi exactă: de fapt, cei care au oprit foarte devreme s-au chinuit spre final. De fapt, degradarea nu a fost foarte ridicată, deorece au fost câteva semne de graining.

Locul Numarul Pilotul Echipa Tururile Durata/Distanta Puncte
1 1 Max Verstappen Red Bull Racing Honda RBPT 63 1:25:25.252 25
2 4 Lando Norris McLaren Mercedes 63 +0.725s 18
3 16 Charles Leclerc Ferrari 63 +7.916s 15
4 81 Oscar Piastri McLaren Mercedes 63 +14.132s 12
5 55 Carlos Sainz Ferrari 63 +22.325s 10
6 44 Lewis Hamilton Mercedes 63 +35.104s 8
7 63 George Russell Mercedes 63 +47.154s 7
8 11 Sergio Perez Red Bull Racing Honda RBPT 63 +54.776s 4
9 18 Lance Stroll Aston Martin Aramco Mercedes 63 +79.556s 2
10 22 Yuki Tsunoda RB Honda RBPT 62 +1 lap 1
11 27 Nico Hulkenberg Haas Ferrari 62 +1 lap 0
12 20 Kevin Magnussen Haas Ferrari 62 +1 lap 0
13 3 Daniel Ricciardo RB Honda RBPT 62 +1 lap 0
14 31 Esteban Ocon Alpine Renault 62 +1 lap 0
15 24 Zhou Guanyu Kick Sauber Ferrari 62 +1 lap 0
16 10 Pierre Gasly Alpine Renault 62 +1 lap 0
17 2 Logan Sargeant Williams Mercedes 62 +1 lap 0
18 77 Valtteri Bottas Kick Sauber Ferrari 62 +1 lap 0
19 14 Fernando Alonso Aston Martin Aramco Mercedes 62 +1 lap 0
NC 23 Alexander Albon Williams Mercedes 51 DNF 0