O nouă victorie pentru Max Verstappen, dar Lando Norris s-a apropiat foarte mult de repetarea victoriei de la Miami de acum două săptămâni: între calificări și cursă, diferența dintre pilotul Red Bull și rivalul de la McLaren a fost de doar 816 miimi de secundă (91 în calificări și 725 în cursă). Pilotul Ferrari, Charles Leclerc a urcat pe treapta a treia a podiumului, trio fiind despărțit de mai puțin de opt secunde sau mai exact 7’’916s.
Aceasta a fost victoria cu numărul 56 pentru Max Verstappen, a treia la rând la Imola (2021, 2022 și 2024) egalând astfel reușitele lui Michael Schumacher din 2002 până in 2004. A fost victoria cu numărul 118 pentru Red Bull.
15 piloți s-au aliniat la start cu pneuri de compoziție Medium. Trei, Perez, Sargeant și Zhou au optat pentru Hard, în timp ce Alonso ce a pornit de pe linia boxelor și Gasly au mizat pe Soft. Așa cum a fost anticipat cursa a fost cu o singură oprire, Medium și Hard fiind alegerile favorite. Startul pe Soft nu a avut rezultate, cei doi piloți menționați anterior fiind nevoiți să mai facă o oprire. Cu trei tururi rămase de disputat, pilotul spaniol de la Aston Martin a schimbat din nou pe Soft, probabil cu scopul de a obține cel mai rapid tur de pistă, dar în final acesta i-a revenit lui George Russell care a efectuat de asemenea o oprire suplimentară în turul 52 având același scop, aducând astfel un punct suplimentar către Mercedes. Premiul pentru cel mai lung stint dintre toate merge către Valtteri Bottas (Sauber) care nu este străin de acest exercițiu. El a efectuat 54 din cele 62 de tururi pe C3, în timp ce Kevin Magnussen (Haas) și Lance Stroll (Aston Martin) au efectuat cele mai multe tururi pe C4, extinzând primul stint până in turul 37.
„O cursă foarte strânsă, pentru cea mai mare parte fără momente prea intense, dar dramatică pe final, pe măsură ce Norris s-a apropiat de Verstappen. Pe un circuit de modă veche, precum Imola. Depășirile sunt întotdeauna dificile, iar anul acesta nu a fost o excepție. Strategia bazată pe o singură oprire a fost, așa cum s-a prezis, cea mai rapidă și a fost adoptată de majoritatea, cu primul stint rulat pe medium și aș doilea pe Hard. Ambele compoziții au lucrat destul de bine in ciuda faptului că, in special in fața plutonului, piloții au tras la maximum aproape întreaga cursă, cu temperaturi la nivelul pistei ce au oscilat între 43 și 50 oC, chiar dacă pe cer au fost ceva nori.
Fereastra pentru pit stop-ul preconizat s-a dovedit a fi exactă: de fapt, cei care au oprit foarte devreme s-au chinuit spre final. De fapt, degradarea nu a fost foarte ridicată, deorece au fost câteva semne de graining.
Locul | Pilotul | Durata/Distanta | Puncte |
---|---|---|---|
1 | 1:25:25.252 | 25 | |
2 | +0.725s | 18 | |
3 | +7.916s | 15 | |
4 | +14.132s | 12 | |
5 | +22.325s | 10 | |
6 | +35.104s | 8 | |
7 | +47.154s | 7 | |
8 | +54.776s | 4 | |
9 | +79.556s | 2 | |
10 | +1 lap | 1 | |
11 | +1 lap | 0 | |
12 | +1 lap | 0 | |
13 | +1 lap | 0 | |
14 | +1 lap | 0 | |
15 | +1 lap | 0 | |
16 | +1 lap | 0 | |
17 | +1 lap | 0 | |
18 | +1 lap | 0 | |
19 | +1 lap | 0 | |
NC | DNF | 0 |