Conditiile din timpul primelor doua sesiuni de antrenamente libere din Malaezia au fost in contrast total cu cele de saptamana trecuta din Australia, temperatura ambientala fiind de 33 grade Celsius, iar cea a asfaltului de peste 40 grade Celsius. Pentru a doua jumatate a zilei meteorologii au anuntat ploaie, care s-a adeverit, ceea ce a facut ca echipele sa treaca mai rapid de pe pneurile P Zero Orange (hard) pe cele de compozitie medium. Pneurile de compozitie hard marcate cu orange pe flancuri, in specificatia pentru 2013, au fost folosite in premiera in Malaezia.
CE SPUNE DIRECTORUL PIRELLI MOTORSPORT:
Paul Hembery: „Echipele s-au confruntat, pentru prima oara in acest an, cu temperaturi ambientale foarte mari, ceea ce a fost foarte util pentru ca acestea vor fi conditiile din acest weekend. Asta include si un risc foarte mare de ploaie asa cum a fost cazul si in cea de-a doua sesiune de antrenamente libere. Pe masura ce asfaltul a inceput sa se usuce, echipele au putut vedea care este cel mai bun moment pentru a schimba de pe intermediare pe slick-uri. Asa cum era de asteptat, pneurile au avut un grad de uzura mai mare datorita structurii lor din acest sezon cand accentul s-a pus foarte mult pe performanta, dar si a temperaturilor ridicate si a suprafetei abrazive. Oricum aceasta uzura a fost in parametri anticipati. Echipele au folosit in moduri diferite cele doua compozitii puse la dispozitie incercand sa gaseasca cea mai buna strategie pentru cursa. Unele dintre echipe au mers 15 tururi cu pneurile de compozitie hard, in timp ce altele au parcurs 21. Vom analiza datele si cred ca dupa aceea vom avea o imagine mai clara a calificarilor si a cursei”
CEL MAI RAPIDE PNEURI ALE ZILEI:
Antrenamente libere 1:
1. Webber 1.36.935 Hard folosite
2. Raikkonen 1.37.003 Hard folosite
3. Vettel 1.37.104 Hard folosite
Antrenamente libere 2:
1. Raikkonen 1.36.569 Medium noi
2. Vettel 1.36.588 Medium noi
3. Massa 1.36.661 Medium noi
DATE STATISTICIE:
Hard Medium Intermediare Ploaie
Km parcursi * 3.275 1.363 698 16
Seturi folosite ** 47 24 21 1
Cel mai mare numar de tururi ** 21 16 10 3