Ştiri pe scurt

Federatia Internationala de Automobilism (FIA) a investigat suspensia spate a monopostului Red Bull pilotat de Mark Webber imediat dupa cursa din Valencia. Podeaua dubla pe care acestia o au pe masina este alt punct de analiza a lumii tehnice a Formulei 1. Noua inovatie marca Adrian Newey a produs senzatie in Valencia si chiar Vettel a declarat „nici noi nu ne-am asteptat sa avem 20 de secunde avans dupa 20 de tururi. Am gasit ceva ce ne ofera mai multa aderenta pe toate planurile si in special in modul cum se comporta masina cu pneurile spate”.

Fostul pilot de Formula 1, Hans-Joachim Stuck l-a avertizat pe Vettel sa se gandeasca la viitor inainte de a face acuzatii care ar putea fi considerate ca „un comportament nesportiv” fiindca ar putea atrage supararea celor de la FIA. „A fost clar ca erau multe resturi pe circuit, ce reprezentau un pericol pentru celelalte masini. Pentru acest lucru, trimiterea masinii de siguranta a fost justificata. Sebastian Vettel ar trebuii sa invete sa stie sa piarda.” El de asemenea are dubii ca pilotajul in spatele masinii de siguranta ar fi creat cedarea motorului si declara: „nu cred ca condusul in spatele masinii intr-un ritm inferior al vitezei ar fi cauzat cedarea motorului, daca e asa toate celelalte masini ar fi trebuit sa aiba aceasta problema. Daca masina Red Bull se supraincinge din cauza rularii in spatele masinii de siguranta inseamna ca este proiectata gresit.” Vettel impreuna cu Helmult Marko au acuzat FIA de conspiratie fiindca au trimia masina in cursa intr-un moment in care Vettel avea 20 de secunde avans.

Button spune ca are sanse la titlu in continuare si declara: „este o distanta de recuperat dar mai sunt inca 12 curse pana la final. Silverstone este un circuit rapid cu linii drepte unde noi vom fi puternici. In acest momemnt circuitele lente sunt punctul nostru slab.”

Echipele pilotilor implicati in coliziunea dintre Hamilton si Maldonando admit frustrarea. Si cei de la Williams au declarat ca este dezamagitor sa pierzi pe sfarsit de cursa o clasare asa de buna. Withmarsh a declarat si el ca Hamilton ar fi trebuit sa aiba o alta abordare in incident.

McLaren prin Hamilton a inregistrat in Valencia cea mai rapida oprire la boxe din toate timpurile. El a stat la boxe efectiv 2,32s cu 0,11s mai putin decat recordul stabilit anul trecut in Korea de Mercedes.

Christian Horner admite ca au pierdut puncte importante in Valencia, dar spune ca statistic Alonso va trebuii sa intampine probleme in cel putin una din cele 20 de curse si ca „noi vom fi acolo si vom reface diferenta”. Alonso a terminat ultimele 20 de curse in care a luat startul si in 18 cazuri dintre acestea a terminat in primii 5.

Mark Gillan, directorul de la Williams este increzator pentru cursele ce vor urma si spune ca echipa are un pachet de baza foarte bun care se potriveste celor mai multe dintre circuite.

Vijay Mallya spune ca echipa Force India este aproape de un podium si ca este multumit cu cele 16 puncte stranse de echipa in Spania, chiar daca a fost frustrant pentru Paul sa fie depasit de Rosberg in chiar ultimul tur. „Managementul pneurilor este crucial si de aceea Vineri am incercat diferite abordari” a declarat indianul.

Schumacher a fost foarte emotionat la conferinta de presa de dupa cursa si rugat sa adreseze cateva cuvinte suporterilor sai in limba germana el a continuat sa vorbeasca in engleza pana cand a realizat acest lucru si a izbucnit in ras. Intrebat daca acum cu un podium in buzunar va ramane in Formula 1 si in 2013 el si-a cerut scuze si a spus ca nu are nimic nou in aceasta privinta si doreste sa ii se mai acorde timp si la momentul potrivit va lua o decizie.