Max Verstappen spune că a testat în simulatoarele Red Bull modele ale mașinilor hibrid din Formula 1, care ar urma să fie introduse din 2026, și nu este deloc impresionat de ceea ce a văzut. Mașinile de ultimă generație din F 1 vor împărți în mod egal puterea generată de motorul cu ardere internă și de baterie și sistemul hibrid. Cu toate acestea, există îngrijorări cu privire la riscul ca piloții de F1 să se confrunte cu terminarea bateriei la jumătatea unei ture sau să fie nevoiți să efectueze acțiuni neconvenționale, cum ar fi schimbarea treptelor de viteză pe o linie dreaptă.
Se va crea un „Frankenstein tehnic”
Înainte de MP din Austria, șeful echipei Red Bull, Christian Horner, și-a exprimat temerea că următoarele regulamente ale acestui sport ar putea crea un „Frankenstein tehnic” în F1 sau un amestec de caracteristici ale șasiului și unității de putere care ar putea submina spectacolul de pe pistă.
„Trebuie să fim atenți, înainte de a fi prea târziu. Să ne uităm la raportul dintre puterea de ardere și puterea electrică pentru a ne asigura că nu creăm un Frankenstein tehnic, prin care șasiul va trebui să compenseze dispozitivele mobile aero și să reducă rezistența atât de mult încât cursa va fi afectată”, a comentat Horner. De două ori campion mondial Max Verstappen spune că modelele de generație următoare pe care le-a testat în simulator nu arată bine. „Am vorbit despre asta și cu echipa și am văzut deja datele și pe simulator”, a spus el. „Mi se pare ceva groaznic.Dacă mergi pe linie dreaptă la Monza, cam cu patru sau cinci sute de metri înainte de sfârșitul liniei, trebuie să reduci viteza. Cred că asta nu este calea de urmat”, a spus olandezul.