Analiza primei zile din Melbourne: Ferrari șansă reală la prima pozitie pe grilă?

Galben și roșu, în special ultima, au fost culorile dominante în prima zi a Marelui Premiu al Australiei. Acestea sunt culorile asociate compozițiilor Medium și Soft, cu care s-au parcurs 5000 km în cele două sesiuni de antrenamente libere, în care niciunul dintre piloți nu a optat pentru testarea pneului Hard, marcat cu alb.

Roșu este de altfel și culoarea cea mai rapide mașini de pe pistă, Ferrari-ul pilotat de Charles Leclerc, monegascul reușind cel mai bun timp al zilei (1’17”277) în cea de-a doua sesiune. El i-a depășit pe Max Verstappen (Red Bull, 1’17”658) și pe coechipierul său Carlos Sainz (1’17”707), spaniolul revenind pe pistă după ce a lipsit la ultimele două zile ale Marelui Premiu al Arabiei Saudite, după ce a fost suspus unei apendectomii.

Cel mai rapid în prima sesiune a zilei de azi a fost Lando Norris (McLaren) care a oprit cronometrul la 1’18’’564, în fața lui Verstappen (1’18’’582) și George Russell (Mercedes, 1’18’’597).

Roșu a fost și culoarea steagului care a fost fluturat în prima sesiune după accidentul lui Alexander Albon (Williams). Pilotul tailandez nu a mai putut lua parte în a doua oră de antrenamente libere din cazua avariilor la mașina sa.

A fost o zi de toamnă târzie destul de caldă și însorită la Melbourne, vântul intensificându-se între cele două sesiuni. Decizia echipelor și a piloților de a nu utiliza pneul de compoziție hard în niciuna dintre sesiuni este o indicație clară că C3 va fi compoziția preferată pentru cursă. Mai mult, pe baza datelor colectate până acum, diferența de timp între strategiile cu una sau două opriri pare să scadă, crescând astfel posibilitatea de a asista la un mix de strategii care ar putea duce la o după amiază de duminică foarte interesantă și spectaculoasă.

„Azi piloții și echipele au mers pe aceeași direcție în privința a ceea ce va fi compoziția preferată pentru cursă, adică Hard. Este o alegere previzibilă dat fiind faptul că am ales să aducem aici un trio cu un pas mai soft decât în sezonul precedent. Ne așteptăm de asemenea la graining, care a fost și azi destul de semnificativ la Medium și Soft, precum și la o evoluție semnificativă a pistei, de al o sesiune la alta, așa cum a demonstrat timpul lui Leclerc din FP2 care a fost cu 1’’3 mai rapid decât timpul realizat de Norris în FP1. O altă particularitate a acestui circuit, datorată caracteristicilor sale, este că grainingul nu se îmbunătățește semnificativ pe măsură ce pista se gumează, un lucru pe care l-am observat și în trecut, dar și mai recent, de când pista a fost reasfaltată în 2022.” – Pirelli.