A fost weekendul perfect pentru Charles Leclerc. El a fost cel mai rapid vineri în antrenamente, apoi în calificări sâmbătă, iar azi monegascul a câștigat cursa de acasă pentru prima dată, obținând cea de-a șasea victorie in Formula 1, precedenta reușită datând din Marele Premiu al Austriei din 2022. A fost cea de-a 245-a victorie pentru echipa din Maranello, a zecea în această cursă.
Alături de Charles pe podium au mai urcat Oscar Piastri, pe doi pentru McLaren, egaându-și astfel cel mai bun rezultat precedent obținut anul trecut in Qatar GP și Carlos Sainz de la Ferrari, care a mai încheiat deja de două ori pe podiumul din Monaco, cu două locuri secunde in 2021 și 2022.
ZIUA PE PISTĂ
Pentru start, piloții și-au împărțit aproape în mod egal strategiile, nouă au optat pentru pneurile de compoziție medium în primul stint, și anume Lelcerc, Sainz, Norris, Piastri, Albon, Ricciardo, Tsunoda, Zhou și Hulkenberg iar restul de 11 au preferat hard, aceștia fiind Perez, Verstappen, Russell, Hamilton, Stroll, Alonso, Ocon, Gasly, Sargeant, Bottas și Magnussen. Oricum, steagul roșu din primul tur, după o coliziune petrecută între Perez și cei doi piloți Haas, a făcut ca toți piloții rămași in cursă să fie absolviți de nevoie de a face un pit stop pentru a utiliza două compoziții diferite. Ocon nu a putut relua startul după un acroșaj cu coechipierul său. Aceasta a însemnat că cei care au pornit pe C3 au schimbat pe C4 și invers, toți reușind să ajungă la final fără a mai opri. Singura excepție a fost Sargeant care a păstrat acelșai set de Hard-uri pe care l-a utilizat și la primul start. Au fost câteva opriri, dar doar atunci când au fost deschise ferestre de trafic, astfel că opririle au putut fi efectuate fără pierderea pozițiilor pe pistă. Cei care au beneficiat de acest scenariu au fost in ordine, Bottas, Stroll, Hamilton, Verstappen și Sargeant, care au trecut de pe medium pe hard și Zhou, care a schimbat de pe hard pe soft, dar doar pentru că a făcut pană după ce a atins o glisieră.
MARIO ISOLA – PIRELLI MOTORSPORT
„În primul rând felicitări lui Charles Leclerc și Scuderia Ferrari pentru victoriile lor. Nu putem decât să ne imaginăm ce înseamnă pentru Charles triumful de pe străzile din Monte Carlo, orașul în care a crescut!
Pe frontul pneurilor, cursa de la Monaco nu prezintă de obicei prea multe opțiuni, iar azi, chiar și cele câteva posibilități au fost anulate de steagul roșu de la început. De fapt, oprirea cursei a făcut ca pit stop-ul să nu mai fie necesar, așa cum s-a explicat anterior. Știam că, atât cu hard, cât și cu medium, se putea rula întreaga distanță dacă se manageriau corespunzător, iar asta au și făcut piloții. Grupurile s-au format în conformitate cu pneurile pe care rulau, iar în aceste grupuri au fost câteva jocuri de-a șoarecele și pisica, cu scopul de a-I forța pe cielalți să greșească, dar asta nu a creat în final nicio oportunitate de depășire sau șanse de a schimba strategia. Cei care au oprit, au făcut-o „pe gratis”, cu alte cuvinte fără a pierde poziții pe pistă. Ei au putut apoi trage mai tare pe o pistă liberă în față, reușind timpi cu secunde bune mai rapizi față de cei care se străduiau să managerieze pneurile. Dar apoi, odată intrați în trafic, au trebuit să se replieze privind îndeaproape la mașina din față. Așa se explică de ce primele zece locuri nu s-au schimbat de la primul la ultimul tur.”
Clasamentul cursei de la Monte Carlo:
Pos | Driver | Time/Retired | PTS |
---|---|---|---|
1 | 2:23:15.554 | 25 | |
2 | +7.152s | 18 | |
3 | +7.585s | 15 | |
4 | +8.650s | 12 | |
5 | +13.309s | 10 | |
6 | +13.853s | 8 | |
7 | +14.908s | 7 | |
8 | +1 lap | 4 | |
9 | +1 lap | 2 | |
10 | +1 lap | 1 | |
11 | +2 laps | 0 | |
12 | +2 laps | 0 | |
13 | +2 laps | 0 | |
14 | +2 laps | 0 | |
15 | +2 laps | 0 | |
16 | +2 laps | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 |
Primii 10 cum au început așa au terminat. O procesiune fara miză. Macar a câștigat Lecrerc nu tot Max.
Vrei sa spui xxx…