Sebastian Vettel si-a trecut in cont a 33-a victorie din cariera dupa succesul in Marele Premiu din Singaopre. Pilotul Red Bull a avut o strategie cu doua opriri la boxe si a pastrat traditia cursei de pe circuitul Marina Bay de a fi castigata doar de campioni mondiali.
Pilotul Ferrari Fernando Alonso a folosit o strategie diferita cu doua opriri si a terminat pe locul secund dupa ce a plecat de pe sapte in cursa. Tot cu o strategie cu doua opriri a mers si Kimi Raikkonen de la Lotus care a terminat in final pe 3 dupa ce a plecat de pe 13. Vettel si Alonso au terminat ultimele trei curse pe aceleasi pozitii.
La startul cursei din Singapore umiditatea in aer a fost de 67%, iar toti pilotii, cu exceptia lui Adrian Sutil de la Force India, au inceput cu pneurile P Zero Rosu supersoft. Primul pilot care a intrat la boxe, pentru un alt set de pneuri supersoft, a fost Raikkonen in turul 10. Vettel a ramas mai mult pe circuit si a luat un avans de 35 de secunde inaintea primei opriri, in turul 17, cand a trecut pe pneurile de compozitie medium. Germanul a revenit tot in postura de lider si dupa aceasta oprire.
In turul 25, pentru cinci tururi, pe circuit a iesit masina de siguranta, confirmand inca o statistica a acestei curse. Mai multi piloti au profitat de aceasta situatie pentru a intra la boxe, dar pilotii din top 4 (care erau toti cu pneuri de compozitie medium) au ramas pe circuit. In aceasta perioada avansul lui Vettel de 13 secunde a fost eliminat.
Dupa restart, germanul si-a marit din nou avantajul si a oprit pentru a doua oara in turul 44, pentru un set de pneuri supersoft, fara sa piarda pozitia de lider. In final, Vettel s-a impus cu peste o jumatate de minut avans fata de urmatorul clasat.
„Degradarea termica a fost principala provocare pentru pneurile noastre in cursa de la Singapore, dar lucrurile s-au desfasurat fara probleme. Ambele compozitii, dar in special cea supersoft, si-au demonstrat rezistenta in conditiile dificile de aici. In Singapore trebuie sa ai o strategie flexibila in care trebuie sa tii cont de lungimea cursei, de faptul ca oricand poti avea masina de siguranta pe pista si de conditiile meteo. Cursa a durat aproape doua ore, iar aparitia masinii de siguranta pe circuit a influentat strategiile. Vettel a mers intr-o alta liga, dar lupta pentru celelalte doua locuri ale podiumului a fost foarte disputata. In ultima parte a cursei am vazut o lupta stransa pentru puncte si multe depasiri pe un circuit pe care in mod normal nu este foarte usor sa faci asta”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.
CEL MAI BUN TIMP AL ZILEI IN FUNCTIE DE COMPOZITIE:
| Medium | Supersoft | Intermediare | Ploaie | |
| 1 | WEB – 1.49.783 | VET – 1.48.574 | N/A | N/A |
| 2 | HAM – 1.49.916 | SUT – 1.49.656 | N/A | N/A |
| 3 | VET – 1.50.022 | VER – 1.50.328 | N/A | N/A |
CELE MAI MULTE TURURI PARCURSE CU ACELASI SET DE PNEURI IN CURSA
Medium 36 Perez; Raikkonen; Hulkenberg; Alonso; Button; Gutierrez
Supersoft 22 Di Resta; Vergne
Intermediare N/A N/A
De ploaie N/A N/A
BAROMETRUL ADEVARULUI
Chiar daca este foarte greu sa faci preziceri referitor la strategie in Singapore, cea propusa de noi, cu doua opriri, a fost adoptata de majoritatea echipelor. Noi am spus ca sunt doua optiuni: start pe supersoft, schimb pe medium in turul 16 si apoi supersoft in turul 39. O alternativa era folosirea pneurilor medium pentru ultima parte a cursei.
Vettel a ales pneurile medium in turul 17 si apoi a schimbat pe supersoft in turul 44.
REZUMATUL ZILEI IN MARELE PREMIU AL STATULUI SINGAPORE 2013:
Acesta este desfasuratorul tuturor opririlor la boxe efectuate in timpul Marelui Premiu al Statului Singapore, programat pe circuitul Marina Bay. Pirelli a nominalizat, pentru aceasta cursa, pneurile de compozitie medium si supersoft.
Vettel: SSU MN (17) SSN (44) 2
Alonso: SSU MN (14) MU (25) 2
Räikkönen: SSU SSN (10) MN (25) 2
Rosberg: SSU MN (15) MN (41) 2
Hamilton: SSU MN (15) MU (43) 2
Massa: SSU MN (12) SSU (25) MU (42) 3
Button: SSU SSU (13) MN (25) 2
Perez: SSN SSU (14) MN (25) 2
Hülkenberg: SSU SSU (13) MN (25) 2
Sutil: MN SSU (12) SSU (25) SSU (40) 3
Maldonado: SSN SSN (16) MN (25) SSU (41) 3
Gutierrez: SSU SSU (11) MN (25) 2
Bottas: SSN SSU (13) MN (24) SSU (42) 3
Vergne: SSU MN (11) MN (24) SSN (39) 3
Webber: SSU MN (13) MU (40) 2
Van Der Garde: SSN MN (13) MN (26) MN (42) 3
Chilton: SSU SSN (11) MN (24) MN (41) 3
Bianchi: SSU SSN (10) SSU (11) MN (23) MN (40) 4
Pic: SSN MN (11) MN (25) SSU (54) 3
Di Resta: SSN SSN (20) MN (42) 2
Grosjean: SSU SSU (15) MU (25) MU (33) 3 NC
Ricciardo: SSU MN (15) 1 NC
Pe prima coloana, dupa numele pilotului, este specificat tipul de pneuri cu care a luat startul.
M = pneuri de compozitie medium
SS = pneuri de compozitie supersoft
I = pneuri intermediare
W = pneuri de ploaie
N = pneuri noi
U = pneuri uzate
NC = nu s-a clasat
NS = nu a luat startul
DT = penalizare cu o trecere pe la boxe ((drive through)
S&G = Stop & Go
R = Re-start
Pe ultima coloana este suma totala a opririlor la boxe efectuate pe durata cursei.
