Pirelli analizează cursa din Singapore

Sebastian Vettel si-a trecut in cont a 33-a victorie din cariera dupa succesul in Marele Premiu din Singaopre. Pilotul Red Bull a avut o strategie cu doua opriri la boxe si a pastrat traditia cursei de pe circuitul Marina Bay de a fi castigata doar de campioni mondiali.

Pilotul Ferrari Fernando Alonso a folosit o strategie diferita cu doua opriri si a terminat pe locul secund dupa ce a plecat de pe sapte in cursa. Tot cu o strategie cu doua opriri a mers si Kimi Raikkonen de la Lotus care a terminat in final pe 3 dupa ce a plecat de pe 13. Vettel si Alonso au terminat ultimele trei curse pe aceleasi pozitii.

La startul cursei din Singapore umiditatea in aer a fost de 67%, iar toti pilotii, cu exceptia lui Adrian Sutil de la Force India, au inceput cu pneurile P Zero Rosu supersoft. Primul pilot care a intrat la boxe, pentru un alt set de pneuri supersoft, a fost Raikkonen in turul 10. Vettel a ramas mai mult pe circuit si a luat un avans de 35 de secunde inaintea primei opriri, in turul 17, cand a trecut pe pneurile de compozitie medium. Germanul a revenit tot in postura de lider si dupa aceasta oprire.

In turul 25, pentru cinci tururi, pe circuit a iesit masina de siguranta, confirmand inca o statistica a acestei curse. Mai multi piloti au profitat de aceasta situatie pentru a intra la boxe, dar pilotii din top 4 (care erau toti cu pneuri de compozitie medium) au ramas pe circuit. In aceasta perioada avansul lui Vettel de 13 secunde a fost eliminat.

Dupa restart, germanul si-a marit din nou avantajul si a oprit pentru a doua oara in turul 44, pentru un set de pneuri supersoft, fara sa piarda pozitia de lider. In final, Vettel s-a impus cu peste o jumatate de minut avans fata de urmatorul clasat.

„Degradarea termica a fost principala provocare pentru pneurile noastre in cursa de la Singapore, dar lucrurile s-au desfasurat fara probleme. Ambele compozitii, dar in special cea supersoft, si-au demonstrat rezistenta in conditiile dificile de aici. In Singapore trebuie sa ai o strategie flexibila in care trebuie sa tii cont de lungimea cursei, de faptul ca oricand poti avea masina de siguranta pe pista si de conditiile meteo. Cursa a durat aproape doua ore, iar aparitia masinii de siguranta pe circuit a influentat strategiile. Vettel a mers intr-o alta liga, dar lupta pentru celelalte doua locuri ale podiumului a fost foarte disputata. In ultima parte a cursei am vazut o lupta stransa pentru puncte si multe depasiri pe un circuit pe care in mod normal nu este foarte usor sa faci asta”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

 CEL MAI BUN TIMP AL ZILEI IN FUNCTIE DE COMPOZITIE:

Medium Supersoft Intermediare Ploaie
1 WEB – 1.49.783 VET – 1.48.574 N/A N/A
2 HAM – 1.49.916 SUT – 1.49.656 N/A N/A
3 VET – 1.50.022 VER – 1.50.328 N/A N/A

CELE MAI MULTE TURURI PARCURSE CU ACELASI SET DE PNEURI IN CURSA

Medium          36        Perez; Raikkonen; Hulkenberg; Alonso; Button; Gutierrez

Supersoft        22        Di Resta; Vergne

Intermediare   N/A      N/A

De ploaie        N/A      N/A

BAROMETRUL ADEVARULUI

Chiar daca este foarte greu sa faci preziceri referitor la strategie in Singapore, cea propusa de noi, cu doua opriri, a fost adoptata de majoritatea echipelor. Noi am spus ca sunt doua optiuni: start pe supersoft, schimb pe medium in turul 16 si apoi supersoft in turul 39. O alternativa era folosirea pneurilor medium pentru ultima parte a cursei.

Vettel a ales pneurile medium in turul 17 si apoi a schimbat pe supersoft in turul 44.

REZUMATUL ZILEI IN MARELE PREMIU AL STATULUI SINGAPORE 2013:

Acesta este desfasuratorul tuturor opririlor la boxe efectuate in timpul Marelui Premiu al Statului Singapore, programat pe circuitul Marina Bay. Pirelli a nominalizat, pentru aceasta cursa, pneurile de compozitie medium si supersoft.

Vettel:             SSU    MN (17)          SSN (44)                                                       2

Alonso:            SSU    MN (14)          MU (25)                                                         2

Räikkönen:     SSU    SSN (10)        MN (25)                                                         2

Rosberg:         SSU    MN (15)          MN (41)                                                         2

Hamilton:        SSU    MN (15)          MU (43)                                                         2

Massa:            SSU    MN (12)          SSU (25)        MU (42)                                  3

Button:            SSU    SSU (13)        MN (25)                                                         2

Perez:                         SSN    SSU (14)        MN (25)                                                         2

Hülkenberg:    SSU    SSU (13)        MN (25)                                                         2

Sutil:                MN      SSU (12)        SSU (25)        SSU (40)                                3

Maldonado:     SSN    SSN (16)        MN (25)          SSU (41)                                3

Gutierrez:        SSU    SSU (11)        MN (25)                                                         2

Bottas:            SSN    SSU (13)        MN (24)          SSU (42)                                3

Vergne:           SSU    MN (11)          MN (24)          SSN (39)                                3

Webber:          SSU    MN (13)          MU (40)                                                         2

Van Der Garde: SSN             MN (13)          MN (26)          MN (42)                                  3

Chilton:           SSU    SSN (11)        MN (24)          MN (41)                                  3

Bianchi:           SSU    SSN (10)        SSU (11)        MN (23)          MN (40)          4

Pic:                 SSN    MN (11)          MN (25)          SSU (54)                                3

Di Resta:         SSN    SSN (20)        MN (42)                                                         2

Grosjean:        SSU    SSU (15)        MU (25)          MU (33)                                  3 NC

Ricciardo:       SSU    MN (15)                                                                                 1 NC

Pe prima coloana, dupa numele pilotului, este specificat tipul de pneuri cu care a luat startul.

M = pneuri de compozitie medium

SS = pneuri de compozitie supersoft

I = pneuri intermediare
W = pneuri de ploaie
N = pneuri noi

U = pneuri uzate

 

NC = nu s-a clasat

NS = nu a luat startul

DT = penalizare cu o trecere pe la boxe ((drive through)

S&G = Stop & Go

R = Re-start

Pe ultima coloana este suma totala a opririlor la boxe efectuate pe durata cursei.