Cursa din Singapore 2013

Caterham a semnat cu Lotus o intelegere de prelungire a contrctaului actual pe inca 3 ani de zile incepand de anul viitor. Patronul echipei a admis ca exista o buna sansa pentru Kovalainen sa se intoarca in F1 in 2014 chiar la echipa de unde a plecat anul trecut: Caterham.

14:10 Martin Whitmarsh a recunoscut ca s-a asteptat ca Sergio Perez sa ii pune mai multe probleme lui Jenson Button in calificari dar ca momentan acesta nu a reusit acest lucru.

 

14:16 Romain Grosjean intrebat cu cine va lupta in cursa de azi, a raspuns ca e greu de stiut insa spera ca la start sa il depaseasca pe Rosberg si apoi sa ii faca viata grea lui Sebastian Vettel, insa trebuie sa fie atent si in spate unde este Mark Webber si Alonso.

14:42 Vettel „incerc sa am un start bun, sa raman in fata si apoi vom vedea fiindca este o cursa lunga de doua ore in care se pot intampla multe”.

14:44 Webber a spus ca vrea sa il ia pe Grosjean, Rosberg si apoi va vedea ce si cum si scopul sau este podiumul fiind ultima cursa de la Singapore.

14:47 Domenicalli a spus ca va fi pentru ei o cursa dificila fiindca pneurile medii nu prea functioneaza pe masina lor si acestea le-a facut ca spatele sa fie foarte instabil. Ceea ce doresc este sa limiteze pierderile in cursa de astazi din pacate. Si nimic nu s-a schimbat la ei in echipa, iar Massa isi va ajuta coechipierul.

 14:48 Jenson Button a spus ca nu e sigur pe strategia pe care o vor adopta – probabil ca cei mai multi dintre piloti care isi lasa o marja mare de manevra pentru posibila interventie a masinii de siguranta – dar ca masina este ok si ca doreste sa invinga Ferrari.

 14:50 Valtteri Bottas a spus ca nu vrea sa fie implicat in incidente la start daca acestea vor avea loc si sa poata avea un start curat dupa care sa faca o cursa buna.

 15:03 Un start frumos dar nu cu incidente si Vettel s-a desprins la circa 8 secunde unde s-a pozitionat si dupa prima schimbare la boxe.

Masina de siguranta iese pe circuit in turul 24, moment provocat de Daniel Ricciardo care a lovit parapetii de protectie.

Vettel castiga o cursa pe care a dominat-o de la un cap la altul si in care am vazut Formula 1 in doar ultimele 10 tururi ale cursei si asta … datorita pneurilor.

Mark Webber a ajuns la boxe pe masina lui Alonso, fiindca aceasta i-a cedat in ultimul tur si a terminat pe locul 15.

Rezultatele cursei se pot vedea mai jos:

Pozitia Nr Pilotul Echipa Tururi Timpul Start Puncte
1 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault Winner 1
2 3 Fernando Alonso Ferrari +32.6 secs 7
3 7 Kimi Räikkönen Lotus-Renault +43.9 secs 13
4 9 Nico Rosberg Mercedes +51.1 secs 2
5 10 Lewis Hamilton Mercedes +53.1 secs 5
6 4 Felipe Massa Ferrari +63.8 secs 6
7 5 Jenson Button McLaren-Mercedes +83.3 secs 8
8 6 Sergio Perez McLaren-Mercedes +83.8 secs 14
9 11 Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari +84.2 secs 11
10 15 Adrian Sutil Force India-Mercedes +84.6 secs 15
11 16 Pastor Maldonado Williams-Renault +88.4 secs 18
12 12 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari +97.8 secs 10
13 17 Valtteri Bottas Williams-Renault + secs 16
14 18 Jean-Eric Vergne STR-Ferrari + secs 12
15 2 Mark Webber Red Bull Racing-Renault +1 Lap 4
16 21 Giedo van der Garde Caterham-Renault +1 Lap 20
17 23 Max Chilton Marussia-Cosworth +1 Lap 22
18 22 Jules Bianchi Marussia-Cosworth +1 Lap 21
19 20 Charles Pic Caterham-Renault +1 Lap 19
20 14 Paul di Resta Force India-Mercedes +7 Lap 17
Ret 8 Romain Grosjean Lotus-Renault +24 Laps 3
Ret 19 Daniel Ricciardo STR-Ferrari +38 Laps 9

6 comentarii

  1. Incredibil! Doua secunde pe tur sa castigi in cursa indiferent de pilotul de pe locul 2 ? Ce diferenta intre monopostul RBR si celelalte! Pacat pentru abandonurile lui Mark si Grosjean. Campionatul este incheiat, se stiu deja castigatorii la ambele categorii.

    1. se stie demult. Vettel fantastic din nou, incredibil cum simte acest circuit. de mult timp spun ca Vettel va fi campion cu 3 curse inainte de final.

      1. Avantajul pe care l-a avut Vettel nu e doar de la circuit. Si Alonso a fost in stare sa castige aici si Hamilton. Probabil ca nici lor nu le este necunoscut sau neplacut circuitul. Diferenta de 2 secunde e tur nu provine de la „placerea circuitului”. E ceva inimaginabil! In F1 batalia se da sa castigi cateva sutimi,zecimi dar un avans de doua secunde pe tur e exagerat de mult.

        1. Post By F1 Manager

          Explica Rosberg de ce a fost cu 2 secunde mai lent pe tur si astfel i-a tinut pe toti ceilalti. Alonso ar fi avut sansa sa vina in fata lui Vettel cand acesta iesea de la boxe dar sa il tina in spate pe german nu ar fi putut sa o faca. http://www.f1manager.ro/special/declaratiile-pilotilor-dupa-cursa-de-la-singapore

          1. Rosberg explica de ce, in opinia lui, a fost mai lent dupa iesirea SC. Insa diferenta a fost cam aceeasi de la inceputul cursei. Dupa startul cursei ecartul dintre Vettel si Rosberg: turul 1 + 1,971 sec/ turul 2 +3,720 sec/ turul 3 +5,095 sec/ …. /turul 6,396 sec . Sau o statistica despre diferentele de timpii pe tur dintre Rosberg si Vettel in turele 2-5: +2,165/ +1,473/ +0,631/ -0,037. Nici o sansa pentru Rosberg sa-i tina trena.

  2. Yees Buna treaba Seb! Pacat de Grojean si Webber…

Comments are closed.