McLaren a revenit pe primul loc la Silverstone
După o așteptare de 17 ani, McLaren a câștigat din nou cursa de acasă și a făcut-o cu un pilot englez, așa cum s-a întâmplat și ultima dată: în 2008, primul care a trecut de steagul în carouri a fost Lewis Hamilton, iar astăzi a fost rândul lui Lando Norris. Cireașa de pe tort pentru echipă a fost locul doi ocupat de Oscar Piastri, care a dus la 54 numărul de victorii ale McLaren, al cincilea în acest sezon. Victoria de astăzi a fost a opta a lui Norris în Formula 1.
La cel de-al 239-lea Mare Premiu al său, Nico Hulkenberg a terminat pe locul trei, înregistrând în sfârșit prima sa clasare pe podium. Este cea mai lungă perioadă pe care un pilot a trebuit să o aștepte pentru a ajunge pe podium. Acesta a fost cel de-al 11-lea podium al Sauber în acest sport, lăsând la o parte perioada în care a fost în parteneriat cu BMW. Precedentul datează din Marele Premiu al Japoniei din 2012, grație unui loc trei pentru Kamui Kobayashi.
„Vremea englezească” – există atât de multe clișee meteorologice despre insulele britanice, cum ar fi „dacă nu-ți place vremea, așteaptă zece minute” sau „patru anotimpuri într-o singură zi”, iar astăzi Silverstone a oferit un exemplu perfect în acest sens, cu ploaie intermitentă, ploaie ușoară, cer acoperit, perioade însorite, ploaie puternică și temperaturi fluctuante. Modul în care s-a desfășurat Marele Premiu de astăzi a depins în mare măsură de „vremea englezească”, alternanța de condiții umede și uscate creând scenarii pentru patru dintre cele cinci tipuri de pneuri Pirelli care au intrat în joc pe circuit, singura excepție fiind pneul „Extreme Wet”.
Toți piloții au fost pe intermediare pentru turul de formare, dar înainte de startul efectiv, cinci piloți, Leclerc, Russell, Bearman, Hadjar și Bortoleto, au decis să intre la boxe pentru slick-uri: monegascul, francezul și brazilianul au optat pentru medii, iar cei doi piloți englezi au mers pe hard-uri. De asemenea, Colapinto trebuia să plece de la boxe pe cel mai dur compus, dar a fost nevoit să abandoneze imediat din cauza unei probleme la unitatea de putere. Având în vedere că ploaia urma să sosească în curând, dar pe o pistă încă uscată, Stroll (soft), Antonelli (hard) și Bortoleto (medium) au trecut și ei pe slick-uri, însă ploaia a venit mai devreme decât era de așteptat, iar cei care au ales să rămână pe intermediare au avut avantajul, cu excepția pilotului canadian de la Aston Martin, care a profitat din plin de aderența celui mai moale compus, chiar dacă pentru doar patru tururi.
Cele intermediare au făcut cea mai mare parte din treabă în partea de mijloc a cursei. Pneurile cu bandă verde au funcționat bine pe parcursul unor stinturi foarte lungi, multe dintre ele depășind jumătate din distanța cursei. Ritmul lor a fost bun, chiar și atunci când pista a început să se usuce, cel puțin pe trasa de cursă. Spre final, condițiile au fost potrivite pentru pneurile slick, Medium și Soft fiind cele mai performante.
MARIO ISOLA – DIRECTOR DE MOTORSPORT PIRELLI
„Este greu de imaginat un mod mai bun de a sărbători cea de-a 75-a aniversare a Formulei 1 decât weekendul la care tocmai am asistat. Cred că cei o jumătate de milion de oameni care au venit la Silverstone în cele patru zile s-au simțit foarte bine, în ciuda ploii de astăzi care nu a făcut viața ușoară spectatorilor! Calificările de ieri au fost imprevizibile și la fel a fost și cursa de astăzi. Felicitări celor de la McLaren pentru un-doi și lui Nico Hulkenberg pentru primul său podium în Formula 1. A fost neașteptat, dar total meritat!
În ceea ce ne privește, pe plan tehnic, la fel cum s-a întâmplat aici anul trecut, au intrat în joc patru din cele cinci tipuri de pneuri disponibile. Este păcat că nu am văzut pneul Extreme Wet în acțiune, pentru că ar fi fost interesant să evaluăm nivelul său de performanță în comparație cu Intermediarele, compoziția care a strălucit cu adevărat astăzi, dovedindu-se competitivă atunci când a existat multă apă pe pistă, precum și atunci când pista se usca în etapele finale ale cursei. Evident, au existat denivelări și uzură semnificativă, ambele cauzate de condițiile de pe pistă, dar piloții au putut controla utilizarea pneurilor în funcție de desfășurarea cursei.
Rezultatele cursei:
POS. |
NO. |
DRIVER |
TEAM |
LAPS |
TIME / RETIRED |
PTS. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 |
4 |
|
|
52 |
1:37:15.735 |
25 |
2 |
81 |
|
|
52 |
+6.812s |
18 |
3 |
27 |
|
|
52 |
+34.742s |
15 |
4 |
44 |
|
|
52 |
+39.812s |
12 |
5 |
1 |
|
|
52 |
+56.781s |
10 |
6 |
10 |
|
|
52 |
+59.857s |
8 |
7 |
18 |
|
|
52 |
+60.603s |
6 |
8 |
23 |
|
|
52 |
+64.135s |
4 |
9 |
14 |
|
|
52 |
+65.858s |
2 |
10 |
63 |
|
|
52 |
+70.674s |
1 |
11 |
87 |
|
|
52 |
+72.095s |
0 |
12 |
55 |
|
|
52 |
+76.592s |
0 |
13 |
31 |
|
|
52 |
+77.301s |
0 |
14 |
16 |
|
|
52 |
+84.477s |
0 |
15 |
22 |
|
|
51 |
+1 lap |
0 |
NC |
12 |
|
|
23 |
DNF |
0 |
NC |
6 |
|
|
17 |
DNF |
0 |
NC |
5 |
|
|
3 |
DNF |
0 |
NC |
30 |
|
|
0 |
DNF |
0 |
NC |
43 |
|
|
0 |
DNS |
0 |