Gestionarea căldurii sub luminile din Singapore
După cursa de pe malul Mării Caspice, Formula 1 se întoarce pe un circuit stradal, de data aceasta în orașul-stat Singapore, la doar 140 de kilometri nord de ecuator, linia imaginară care separă emisfera nordică de cea sudică.
Deplasarea mult mai spre sud față de Baku înseamnă o schimbare majoră în ceea ce privește două elemente ale vremii, și anume umiditatea și temperatura. Prima este de obicei peste 70%, în timp ce temperatura, care rămâne mai mult sau mai puțin aceeași iarna și vara, oscilează între 24 și 31°C. Acest lucru face ca weekendul din Singapore să fie unul dintre cele mai solicitante din punct de vedere fizic pentru piloți, care pot pierde până la trei kilograme în greutate în timpul cursei, agravat de natura sinuoasă a pistei, care oferă puțină pauză la volan.
Marele Premiu de la Singapore a fost primul care s-a desfășurat în întregime noaptea de la înființarea sa în 2008, cursa începând la ora 20:00, ora locală. Acest lucru înseamnă că toți cei implicați pot rămâne efectiv la ora europeană, eliminând astfel cel puțin problema diferentei de fus oras.
COMPOZIȚIILE
Pirelli nu a făcut nicio modificare față de anul trecut în ceea ce privește compozițiile slick pe circuitul Marina Bay, C3 fiind Hard, C4 Medium și C5 Soft. Deși există și C6, care este și mai moale, când au fost anunțați compușii pentru a doua parte a sezonului în timpul weekendului Marelui Premiu al Ungariei, evaluările efectuate înainte de pauza de vară au exclus cel mai moale pneu din gama 2025, deoarece forțele exercitate asupra pneurilor și temperaturile ridicate de la acest eveniment ar fi putut crea unele probleme de supraîncălzire. De fapt, în această cursă, stresul termic este principala cauză a degradării performanței pneurilor.
Medium și Hard vor fi în mod clar compușii aleși pentru cursă, dar Soft ar putea intra în joc pentru orice pilot care dorește să profite la maximum de aderența suplimentară la start sau dacă există o perioadă de Safety Car spre finalul cursei. Modificările aduse configurației pistei în urmă cu câțiva ani înseamnă că depășirile sunt puțin mai ușoare, deși, evident, este încă destul de complicat să depășești o altă mașină. Prin urmare, posibilitatea de a profita de diferența mare de performanță dintre compușii Soft relativ noi și cei Medium sau Hard care au parcurs multe ture ar putea fi un factor de luat în considerare.
În 2024
Medium a fost cea mai populară alegere pentru start, 14 piloți optând pentru C4, în timp ce patru au ales Hard și doi Soft. Flexibilitatea Medium a oferit mai multe posibilități în ceea ce privește momentul schimbării unice a pneurilor, deoarece strategia cu o singură oprire a fost, ca de obicei, cea mai rapidă alegere. Traficul și gestionarea pneurilor le-au permis piloților să prelungească primul stint, în cel mai extrem caz până la 49 de tururi. Cursa de anul trecut a fost una dintre puținele de pe acest circuit care nu a necesitat intervenția mașinii de siguranță.