Pirelli despre primele teste ale sezonului

Dupa o scurta pauza de iarna, care a durat ceva mai mult de doua luni, actiunea din Formula 1 incepe pe circuitul de la Jerez, in Spania, cu prima sesiune de teste, din cele trei programate inaintea inceputului de sezon. Urmatoarele doua sunt programate in perioada 19 – 22 februarie si 27 februarie – 2 martie pe circuitul din Bahrein.

Aceasta sesiune de teste este prima pentru monoposturile de Formula 1 care corespund noilor regulamente, tehnic si aerodinamic, care intra in vigoare din acest sezon. Schimbarile sunt majore si tocmai de aceea Pirelli a dezvoltat o gama complet noua de pneuri pentru 2014, care sa faca fata solicitarilor unice. Toate slick-urile au o constructie noua si o alta compozitie fata de cele din 2013, iar cele pentru ploaie au un alt profil si o alta compozitie.

Jerez, care are cel mai abraziv asfalt dintre toate circuitele pe care se merge in Formula 1, este prima oportunitate pentru echipe sa testeze noile monoposturi cu pneurile dezvoltate pentru sezonul 2014. Ultima zi de la Jerez va fi dedicata testelor cu pneurile de ploaie pe circuitul udat artificial, asta daca nu ploua in niciuna dintre cele patru zile de teste.

„Testele de la Jerez sunt extrem de interesante pentru ca aici monoposturile, motoarele si pneurile vor interactiona pentru prima oara. S-au facut schimbari majore de regulament si acest prim test oficial va fi o experienta utila pentru toata lumea. Pneurile dezvoltate pentru acest sezon sunt la fel de diferite fata de cele din 2013, precum sunt noile monoposturi de cele vechi. Majoritatea pregatirilor au fost facute cu ajutorul simularilor, dar si prin teste pe circuit. Anul trecut, datorita vremii foarte reci si chiar a zapezii, echipele au pierdut zile pretioase de teste. Tocmai de aceea am dezvoltat o versiune de „iarna” a pneurilor de compozitie hard. Acestea vor fi folosite doar la Jerez si au fost concepute pentru a lucra la capacitate maxima chiar si la temperaturi mai scazute. Conform noului regulament, una din zilele de teste din pre-sezon va fi dedicata testelor cu pneurile intermeiare si de ploaie. Ultima zi de la Jerez va fi dedicata acestor teste pentru ca vrem sa oferim echipelor o gama cat mai variata de conditii pentru a aduna experienta inaintea startului in sezonul 2014”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

INFORMATII SUPLIMENTARE:

• Echipele au la dispozitie un numar maximum de 135 de seturi de pneuri pentru teste in acest sezon, inclusiv testele din timpul sezonului. Numarul maxim alocat pentru cele trei sesiuni de teste din pre-sezon este de 85 de seturi: 25 pentru Jerez si cate 30 pentru cele doua teste din Bahrein.

• Toate cele patru compozitii slick P Zero, plus pneurile Cinturato, intermediare si de ploaie, vor fi disponibile in testele din pre-sezon. Pirelli aduce la Jerez si o compozitie speciala, de „iarna”, pentru a minimiza efectul temperaturilor scazute asupra anvelopelor. Aceasta compozitie hard a fost optimizata pentru a lucra bine si la temperaturi scazute, reducand riscul aparitiei fenomenului de graining, caracteristic rularii pe vreme rece.

• Echipele au un numar fix de compozitii alocate, in total 18 seturi, conform tabelului de mai jos, care se potrivesc cel mai bine caracteristicilor circuitului de la Jerez. Sunt incluse aici si cate trei seturi de pneuri intermediare si de ploaie. In plus, fiecare echipa mai poate beneficia de alte sapte seturi suplimentare, un maximum de 25 pentru fiecare masina. Compozitiile slick-urilor – „iarna”, hard si medium – au fost alese de Pirelli impreuna cu echipele din Formula 1.

• Conform regulamentului din 2014, una dintre cele 12 zile de teste din pre-sezon va fi dedicata testelor pe circuit ud. Pirelli va uda circuitul de la Jerez in ultima zi (31 ianuarie).

• Circuitul spaniol, lung de 4,428 km, are in configuratie viraje de viteza mica si medie, dar si portiuni rapide, care solicita in special pneurile spate Acestea trebuie sa ofere o tractiune buna in conditii variate de utilizare. Circuitul de la Jerez este folosit des pentru teste, dar ultima cursa s-a desfasurat aici in 1997.

 

ALTE INFORMATII PENTRU TESTE:


Compozitie Seturi furnizate per monopost* Cel mai rapid timp din 2013
Supersoft 0 1.24.233 **
Soft 0 1.17.879
Medium 2 1.18.766
Hard 4 1.18.565
Compozitia de iarna 6 N/A
Intermediare 3 1.35.600
Ploaie 3 N/A

* Numarul de seturi a fost stabilit de comun acord intre Pirelli si echipele din Formula 1. Fiecare echipa mai poate solicita sapte seturi suplimentare pentru acest test.

** Timpul nu este reprezentativ