Max Verstappen a adăugat încă o bijuterie la colecția sa deja extinsă. De patru ori campion mondial el a obținut o victorie strălucită, a patra consecutivă la Imola, ceea ce niciun alt pilot nu a reușit pe acest circuit. Cea de-a 65-a victorie a olandezului a fost modul ideal pentru echipa Red Bull Racing de a sărbători cel de-al 400-lea Mare Premiu, la care Max a adăugat și cel de-al 100-lea cel mai rapid tur al echipei.
Alături de el pe podium s-a clasat duo-ul McLaren format din Lando Norris, al doilea și Oscar Piastri, autorul pole-position-ului, pe locul al treilea.
ZIUA PE PISTĂ
Așa cum era de așteptat, pneurile Hard și Medium au fost singurele două compoziții folosite în cursă. Pentru start, cinci piloți – Hamilton (Ferrari), Tsunoda (Red Bull), Antonelli (Mercedes), Bearman (Haas) și Hulkenberg (Sauber) – au ales C4 pentru primul stint, ceilalți optând pentru C5.
Cel Hard a parcurs 812 tururi (67,39%), iar cel Medium 393 (32,61%). Cel mai lung stint pe ambele compoziții a fost de 34 de tururi, Russell, Alonso, Gasly, Leclerc, Lawson și Sainz făcând acest lucru pe C4, în timp ce Tsunoda și Hulkenberg au parcurs aceeași distanță pe C5.
Dintre piloții care au terminat, doi au făcut o singură oprire – Tsunoda și Hulkenberg, în timp ce Bortoleto a intrat la boxe de trei ori. Toți ceilalți au oprit de două ori, cel puțin o dată profitând la maximum de o perioadă de Safety Car.
MARIO ISOLA – DIRECTOR DE MOTORSPORT AL PIRELLI
„O cursă interesantă, plină de incidente, a încheiat un weekend foarte încărcat, care pentru noi a însemnat debutul categoric al noului compus C6. Acum, va fi important să analizăm în detaliu toate datele din aceste trei zile, deoarece acestea ar trebui să ofere informații utile pentru cursele viitoare, în special în ceea ce privește alocarea compoziției pneurilor pentru cursele din a doua jumătate a sezonului.
Ceea ce putem spune acum este că decizia de a merge cu un trio de compoziții cu un pas mai moi decât anul trecut s-a dovedit a fi cea corectă. Dacă ne uităm la prima parte a cursei, deoarece a doua a fost afectată de neutralizări, am văzut că, în situația în care toți piloții își gestionau ritmul în stintul de deschidere, a fost nevoie doar ca unul dintre ei să facă o mișcare neașteptată – în acest caz Leclerc intrând la boxe devreme în turul 10 – pentru a declanșa schimbări de strategie. Unii au ales să prelungească cât mai mult posibil primul stint, optând în mod evident pentru o cursă cu o singură oprire, în timp ce alții și-au dat seama că undercut-ul pilotului Ferrari a funcționat foarte bine și au fost nevoiți să reacționeze. De fapt, pe pneuri proaspete și cu un traseu liber în fața sa, Leclerc a recuperat multe locuri.
Desigur, ceea ce s-a întâmplat în a doua parte a cursei face greu de știut cu certitudine în ce măsură o astfel de oprire timpurie la boxe ar fi dat roade sau dacă mișcarea i-ar fi forțat pe cei care au făcut-o să treacă la o strategie cu două opriri. Aceasta înseamnă că, în general, decizia de a merge cu pneuri mai moi a deschis în continuare ușa către mai multe opțiuni, atât în ceea ce privește numărul de opriri, cât și durata stinturilor.”
Pos |
No |
Driver |
Car |
Laps |
Time/retired |
Pts |
---|---|---|---|---|---|---|
1 |
1 |
Max Verstappen |
Red Bull Racing Honda RBPT |
63 |
1:31:33.199 |
25 |
2 |
4 |
Lando Norris |
McLaren Mercedes |
63 |
+6.109s |
18 |
3 |
81 |
Oscar Piastri |
McLaren Mercedes |
63 |
+12.956s |
15 |
4 |
44 |
Lewis Hamilton |
Ferrari |
63 |
+14.356s |
12 |
5 |
23 |
Alexander Albon |
Williams Mercedes |
63 |
+17.945s |
10 |
6 |
16 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
63 |
+20.774s |
8 |
7 |
63 |
George Russell |
Mercedes |
63 |
+22.034s |
6 |
8 |
55 |
Carlos Sainz |
Williams Mercedes |
63 |
+22.898s |
4 |
9 |
6 |
Isack Hadjar |
Racing Bulls Honda RBPT |
63 |
+23.586s |
2 |
10 |
22 |
Yuki Tsunoda |
Red Bull Racing Honda RBPT |
63 |
+26.446s |
1 |
11 |
14 |
Fernando Alonso |
Aston Martin Aramco Mercedes |
63 |
+27.250s |
0 |
12 |
27 |
Nico Hulkenberg |
Kick Sauber Ferrari |
63 |
+30.296s |
0 |
13 |
10 |
Pierre Gasly |
Alpine Renault |
63 |
+31.424s |
0 |
14 |
30 |
Liam Lawson |
Racing Bulls Honda RBPT |
63 |
+32.511s |
0 |
15 |
18 |
Lance Stroll |
Aston Martin Aramco Mercedes |
63 |
+32.993s |
0 |
16 |
43 |
Franco Colapinto |
Alpine Renault |
63 |
+33.411s |
0 |
17 |
87 |
Oliver Bearman |
Haas Ferrari |
63 |
+33.808s |
0 |
18 |
5 |
Gabriel Bortoleto |
Kick Sauber Ferrari |
63 |
+38.572s |
0 |
NC |
12 |
Kimi Antonelli |
Mercedes |
44 |
DNF |
0 |
NC |
31 |
Esteban Ocon |
Haas Ferrari |
27 |
DNF |
0 |