Rezultatele celor două zile de teste a pneurilor de ploaie

Sesiunea de teste de două zile organizată de Pirelli pe modernul circuit Paul Ricard din sudul Franței, încheiată astăzi în jurul orei 16.00, a avut drept scop dezvoltarea celei mai noi generații de pneuri de ploaie – full wet.

Ferrari, McLaren și Red Bull au luat parte la acest test, acceptând invitația Pirelli trimisă către toate echipele.

Circuitul Paul Ricard este echipat cu un sistem variabil de aspersoare ceea ce a permis lui Pirelli să testeze pneurile în condițiile unei piste udate cu diverse cantități de apă, cu scopul de a fi simulate condiții de ploaie cât mai variate. Aceasta a însemnat că piloții au putut testa pneuri de ploaie prototip, în diferite compoziții și construcții, comparativ cu actualele pneuri Cinturato Albastru utilizate în 2015.

Acesta a fost un „test orb”  pneurile prototip neavând niciun fel de marcaj pe flancuri, pentru ca echipele și piloții să nu știe ce specificație de pneuri testează. Toate mașinile au rulat și cu pneuri 2015 nemodificate.

Programul de test s-a derulat de-a lungul a două zile pline pe circuitul Paul Ricard, fiind acoperite 659 de tururi pe varianta scurtă, de către de cei cinci piloți prezenți, în total 2326km.

Temperaturile au rămas la un nivel coborât pe parcursul ambelor zile de test, maxima înregistrată fiind de 11 grade Celsius. Deși acestea nu au fost condiții ideale, o multitudine de date au fost colectate și vor fi analizate la cartierul general al Pirelli de la Milano.

Pilotul McLaren, Stoffel Vandoorne a fost singurul pilot care a pilotat în ambele zile, în timp ce Ferrari l-a folosit pe Kimi Raikkonen luni și pe Sebastian Vettel, marți. Red Bull a testat cu Daniel Ricciardo în prima zi și cu Daniil Kvyat în ziua a doua.

Aceștia sunt cei mai buni timpi realizați pe parcursul celor două zile:

 Vettel  (Ferrari)  1.06″750  (134 tururi)
 Kvyat  (Red Bull)  1.06″833  (113)
 Vandoorne  (McLaren)  1.07″758  (87 + 127)
 Ricciardo  (Red Bull)  1.08″713  (99)
 Raikkonen  (Ferrari)  1.09″637  (99)

Programul de dezvoltare va continua la cartierul general, unde Pirelli va compara telemetria fiecărei echipe cu propriile date, cu scopul de a obține o imagine completă a performanțelor fiecărui prototip.

Următoarea ieșire va fi reprezentată de primul test din pre-sezon al anului ce se va derula la Barcelona în Spania între 22 și 25 februarie.

4 comentarii

  1. Wow! McLaren nu s-a defectat doua zile la rand?
    Presupun ca monoposturile erau de specificatie 2015. aSta inseamna ca pana la urma au reusit sa-l faca fiabil. Mai bine mai tarziu decit niciodata!

    1. Au avut probleme, nu s-a vindecat masina singura.

      1. Aaaa. Deci nici macar dupa ce s-a terminat campionatul de cateva luni McLaren tot nu au reusit sa faca un monopost care sa nu se defecteze in primul tur. Naspa.
        Merci M.

  2. Are cineva idee cine v-a transmite in 2016 F1? Stiu ca Dolce a avut exclusivitate in 2014 si 2015 deci anul asta se va licita din nou.

Comments are closed.