Storey: Tentativa de lovitură de palat a eșuat

Saga companiei britanice Rich Energy, sponsor al echipei Haas, frizează din ce în ce mai mult ridicolul. Compania de băuturi energizante a declanșat un război al declarațiilor, după ce a postat un mesaj pe Twitter în care susținea că a decis să nu mai sponsorizeze Haas, invocând „performanța slabă” a echipei americane.

Ulterior, compania a început să posteze alte mesaje pe Twitter, negând faptul că ar fi postat primul mesaj, susținând că este vorba doar de „acțiunile necinstite ale unui individ”, și insistând că sponsorizarea pentru Haas merge mai departe.

Directorul echipei Haas, Guenther Steiner, a refuzat să facă orice comentariu, preferând ca echipa sa să se concentreze pe cursa din acest weekend, de la Marele Premiu al Marii Britanii și amânând controversa pe tema sponsorizăriipe săptămâna viitoare.

Joi seara însă, directorul companiei britanice, William Storey, a revenit cu un nou atac, lansat tot pe Twitter: „Declarația absurdă a acționarilor minoritari, perieteni la cataramă cu Red Bull și Whyte Bykes, sunt ridicole. Încercarea lor de a da o lovitură de palat a eșuat. Eu [Storey] controlez toate activele companiei Rich Energy și am sprijinul tuturor părților-cheie interesate”.

Numele companiei Rich Energy a ținut capul de afiș al presei din momentul a decis să intre în F1, Haas anunțând că echipa va fi redenumită ca Rich Energy Haas F1 Team, ca urmare a unui acord de sponsorizare care se întinde pe mai mulți ani cu marca de băuturi energizante.

Site-ul grandprix.247.com prezintă cronologia mesajelor de pe Twitter privind încetarea sponsorizării Haas, dar și mesajul oficial publicat ulterior de boardul de conducere al Rich Energy, în care se promite menținerea angajamentelor.

„Acționarii majoritari ai Rich Energy doresc să clarifice anumite declarații care au fost difuzate în mass-media dintr-o sursă neautorizată. Credem întrutotul în echipa Haas, în performanța ei și în întreaga organizare. Suntem pe deplin angajați în acordul actual de sponsorizare. De asemenea, credem în totalitate în produsul de Formula 1 și în platforma pe care o oferă marca noastră. În mod clar, acțiunile necinstite ale unui individ au provocat stânjeneală. Urmează să ne despărțim, în mod legal, de această persoană care avea responsabilități executive. Aceste persoane pot vorbi în numele lor, însă opiniile lor nu sunt cele ale companiei”.