În Austin piloţii parcurg 56 de tururi a câte 5516m iar turul în medie se va parcurge – estimează F1 Manager – cu circa 1:41:000 distanţa totală a cursei va însuma 308,896km. Nu cunoaştem în acest moment de câte ori se schimbă vitezele pe tur, cantitatea de combustibil folosită şi nici procentul în care acceleraţia este la maxim, oricum undeva la peste 70% din tur. Turul din calificari ar trebuii sa fie la 1:34.000. Circuitul are mai multe viraje de peste 250km/h decât Spa şi mai multe viraje sub 100km/h decât Hungaroring. Simulările echipelor şi cele ale companiei Pirelli arăta însă că circuitul se aseamănă foarte mult cu cel din Coreea şi India, circuite unde Red Bull a dominat autoritar. Interesant însă că în Abu Dhabi McLaren a fost în faţă şi nu au adus nici o inovaţie la această cursă. Ştim de asemenea că Ferrari sunt foarte rapizi pe pneurile tari.
Ce ar putea fi?
Ce va fi, cu siguranţă că nu ne este dat nouă să cunoaştem de pe acum. Nu ştim multe despre inovaţiile pe care primele 3 echipe le vor aduce pe continentul American, însă aşa cum au arătat lucrurile pe circuite similare Red Bull par greu de oprit în calificări şi aşişderea şi în cursă. Ştim însă că Alonso şi McLaren sunt foarte ambiţioşi şi foarte buni.
De mult timp în acest sezon cei de la Red Bull sunt cei mai rapizi în virajele de mare viteză, gen de viraje prezente pe acest circuit. Sebastian Vettel a avut mici ezitări în ultimele calificări dar dacă nu greşeşte credem că îl va învinge pe Mark Webber şi pe ceilalţi pretendenţi în special pe Hamilton. Cursa este aşa cum se spune lungă şi multe se pot întâmpla, iar ritmul de cursa McLaren va fi unul foarte bun. Alonso credem şi nădăjduim că va fi din nou la capacitate maximă. Cel puţin un podium pentru tauri şi ambele maşini în primele 5.
Nu un ritm de cursă bun ci cel mai bun ritm ar putea să îl aibă pe acest circuit McLaren. Button spune că vrea să fie primul câştigător din Austin – pariem că şi Mercedes vor – însă nu va fi suficient în condiţii de pistă uscată. Va mai fi nevoie şi de şansă atât în cursă cât şi în calificări. Hamilton are sigur podiumul aici şi poate ultimul pentru echipa McLaren. Ultimul până la despărţirea de echipă.
Nu ştim unde sunt Ferrari, dar sperăm să fie cât mai sus pe grilă ambii piloţi. Iar în cursă avem încredere că Alonso va da o bătălie pe cinste cu Vettel. Evident Fernando în faţa lui Felipe pe toate planurile şi nu îl vedem pe spaniol în afara podiumului. Sinceri să fim şi dorim ca lucrurile să se decidă în Brazilia.
Lotus au reuşit victoria în Abu Dhabi dar aici credem că e altă poveste şi numai experienţa lui Raikkonen şi şansa îi va putea aduce în primii 5 la sfârşitul cursei, nu însă şi în calificări. De multe curse Kimi nu mai are probleme să îl învingă pe Romain care nu e sigur pe ce va face anul viitor.
Mercedes – din păcate pentru Schumacher şi suporterii săi – vor avea din nou o cursă mizerabilă pentru numele mare al echipei. Evident că Michael nu mai este motivat şi în calificări va fi din nou bătut de Rosberg iar în cursă dacă nu are probleme tehnice poate să facă nişte depăşiri frumoase … asupra celor de la Toro Rosso sau Williams. O maşină în puncte credem că va fi şi fiindcă nu au văzut aşa ceva în ultimele 4 curse şi statistica spune că mai trebuie să se întâmple. Admitem că Sauber ar merita să îi învingă la constructori, măcar şi numai pentru a-i vedea pe Hamilton şi Rosberg cu numerele 11 şi 12 pe maşină în 2013.
Sauber nu vor străluci aici fiindcă sunt linii lungi de acceleraţie şi acestea nu le cad bine. Perez de mult nu a mai pierdut la Kamui în calificări aşadar posibil să se întâmple aici. La fel şi în cursă. Cu multă şansă pot obţine o clasare în puncte.
Force India credem că vor fi a 5 maşină ca putere şi stabilitate în cursă. Piloţii nu au ce pierde şi monopostul lor va fi bun pe circuitul desenat de germanul Tilke. Cel puţin o maşină în puncte şi Nico înaintea lui Paul.
Williams ar trebuii să facă şi ei mai bine aici, mai bine ca Sauber şi Mercedes. Maldonando se poate din nou strecura pe primele 4 rânduri ale grilei de start. Senna poate câştiga în cursă, dar nu şi în calificări în lupta cu colegul său.
Toro Rosso ca de obicei mai lenţi în calificări, dar în cursă cel puţin Ricciardo va ajunge în primii 12.
Caterham fără nici o direcţie clară de dezvoltare.
Marussia penultimii în cursă. Glock peste Pic.
HRT este de vânzare, aşadar moralul echipei nu e cel mai bun, însă Pedro îşi poate face treaba.
Calificări primii 10: Hamilton, Vettel, Grosjean, Webber, Alonso, Massa, Buton, Raikkonen, Hulkenberg, Maldonado.
Cursă primii 10: Alonso, Vettel, Hamilton, Massa, Button, Grosjean, Hulkenberg, Webber, Maldonado, Di Resta.
Forţa maşinilor în Austin: Red Bull, McLaren, Ferrari, Lotus, Force India, Williams.
Si eu sunt fan Hulkenberg, dar parca nu l-as pune in primii 10 de 2 ori :)
Cred ca e intelept asa cum zici.
Hai ca sunteti simpatici.
Eh … sa va fie gura de aur
Daca dupa cursa va fi : Alonso, Vettel, Hamilton, Massa … etc, RBR sint campioni la constructori dar Vettel are emotii mari la Sao Paolo. E adevarat ca RBR, Ferrari si McLaren vin cu inovatii insa Ferrari a putut testa updaturile doar pe linie dreapta, nu si in conditii de cursa. E la fel de adevarat ca Ferrari a aratat in ultimele doua curse o viteza pe linia dreapta incredibila insa nu aici aveau probleme majore.
Vom vedea ce va fi duminica. Se pare ca la piloti e inversul sezonului din 2010 in lupta Vettel- Alonso. Acum Alonso are nevoie de punte in plus.
Un rol important va avea si fiabilitatea masinilor: nimeni din primii 6 nu mai au motoare noi ci doar folosite. Desi sper sa nu apara probleme de fibiliatte si abandonuri acestea din pacate fac parte din joc. Lewis stie asta prea bine (din pacate pentru el si fanii lui).
Am spus de mai multe ori ca primii 10 sunt trecuti aleator acolo. Doar ca vor fi in primi 10 dar nu presupunem si ordinea. Poate castiga Maldonado.
Am vazut ca unii (printre care se numara si Massa, au declarat ca circuitul din SUA s-ar asemana ci cel din Abu Dhabi sau India. Sincer … eu nu vad prea mari asemanari. In SUA sint multe curbe, mai elas pe prima parte a cursei, dar sint luate cu viteze mult superioare fata de cele doua curse. Nu mi se par deloc asemanatoare.
Pentru exemplificare:
Codemasters F1 2012 Circuit of the Americas HD EXCLUSIVE
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=IWa2ZSZcUq8
F1 2012 – Sebastian Vettel onboard lap Korea 2012 – HD
http://www.youtube.com/watch?v=30pO5c_qT8w
F1 2012 Codemasters (PC) India | Ferrari | Fernando Alonso | 5 Laps race
http://www.youtube.com/watch?v=WDiUu-EhWac
kimi va fi din nou surpriza…………..!!!!!!!!!!