Marele Premiu al Australiei: Melbourne

Circuitul Marelui Premiu al Australiei: este unul semi-permanent situat in Albert Park din Melbourne, pentru care au fost nominalizate pneurile P Zero de compozitie soft si medium. Pista este caracterizata de suprafata alunecoasa, cu aderenta scazuta, fiind necesara o forta de apasare aerodinamica mare si  franari puternice, toate acestea crescand presiunea asupra pneurilor.

Paul Hembery, directorul Pirelli motorsport: “Al cincilea sezon al nostru de Formula 1 debuteaza in Australia: una dintre cele mai interesante curse ale anului deoarece reprezinta startul noului sezon intr-o locatie care s-a dovedit intotdeauna extrem de imprevizibila. La fel ca si anul trecut am nominalizat compozitiile medium si soft, care acopera cea mai larga plaja de conditii intalnite la Melbourne. Noua structura a pneului spate creste tractiunea si ajuta pilotul sa valorifice mai rapid puterea: unul dintre factorii care au condus la obtinerea celor mai rapide tururi, anul trecut. Ca de obicei la startul sezonului, exista mari semne de intrebare asupra ierarhiilor si performantelor relative ale masinilor. Ceea ce stim sigur este ca performantele vor creste si mai mult pe parcursul anului, ceea ce in mod natural va avea un efect si asupra interactiunii dintre masini si pneuri. Comportamentul pneurilor, in testele din pre-sezon, a fost in linie cu ceea ce am anticipat, dar cu siguranta ca nu putem compara cu adevarat testele cu realitatea curselor, cand pilotii forteaza cu adevarat limitele. De aceea acest weekend de la Melbourne este atat de asteptat de toata lumea.”

Cele mai mari provocari pentru pneuri:

Albert Park a preluat  rolul de gazda al Marelui Premiu al Australiei de la Adelaide in 1996. Fiind un circuit semi-permanent, trasa ideala este adesea “verde”: murdara si alunecoasa, in special in debutul weekendului. Acest lucru amplifica patinarea rotilor, care duce la un grad mare de degradare al pneurilor. Cuplul motor al noii generatii de motoare turbo-hibride, accentueaza acest fenomen.

Acceleratia si franarea sunt cheia unei bune performante la Melbourne, fortele longitudinale la care sunt supuse pneurile fiind mai mari decat fortele laterale. Tractiunea combinata imbunatatita a pneurilor P Zero anul acesta marcheaza un pas important inainte in acest domeniu.

Pneul stanga-spate este cel mai solicitat la Melbourne, cu 10 viraje pe dreapta si sase pe stanga. Asfaltul este foarte fin ceea ce contribuie la extinderea duratei de viata a pneului, iar echipele utilizeaza o apasare aerodinamica mare. Exista o multime de viraje lente ce pun in valoare aderenta mecanica a pneurilor.

O buna strategie, cat mai felxibila, si abilitatea de a proteja pneurile pot aduce benficii in Australia, care este adeseori afectata de vremea imprevizibila si de safetycar. Dintre actualii competitori, Jenson Button este cel mai de success pilot in Australia (cu trei victorii), in timp ce McLaren este cea mai de succes echipa cu 11 victorii.

Strategia din sezonul precedent si cum a fost castigata cursa: Nico Rosberg a castigat cursa pentru Mercedes, plecand de pe pozitia a treia (cea mai mare parte a calificarilor derulandu-se pe ploaie). Rosberg a urmat strategia soft-soft-mediu, care a fost de asemenea urmata si de primii noua clasati. Dupa o prima perioada de safetycar din debutul cursei, Rosberg a facut prima oprire in turul 12, si cea de-a doua in turul 38. Cursa a avut 58 de tururi.

Diferenta de performanta intre cele doua compozitii: 1,2-1,5 secunde pe tur.

Echipa Pirelli si-a ales numerele de cursa: #21, Paul Hembery (director Pirelli motorsport) “Am ales 21 pentru ca este varsta cand tot ceea ce este interesant incepe sa se intample, ziua mea de nastere este pe 21 martie (la fel ca si a lui Ayrton Senna) si 21 Iunie este prima zi de vara, cea mai lunga zi din an.”

Pe cine urmarim pe Twitter weekendul acesta: @takiinoue. Fostul pilot de Formula 1 are unul dintre cele mai haioase (si auto-critice) conturi de Twitter. Pentru cei mai putin familiarizati cu munca sa, acesta este esential de urmarit in special cand ii acuza pe alti piloti ca “piloteaza la fel ca Taki Inoue”.

 

Nominalizarea pneurilor pana acum:

P Zero Rosu P Zero Galben P Zero Alb P Zero Portocaliu
Australia Soft Medium
Malaezia Medium Hard
China Soft Medium
Bahrein Soft Medium

Un comentariu

  1. Post By Ferrarif1bis

    Daca e asa de mica diferenta intre soft si mediuk atunci inseamna ca in q2 mercedes poate folosi pneuri medium pt a intra in q3 si ceilalti soft.daca nu vor fi evenimente majore anticipez cel putin 1sec pe tur pt merc fata de concurenti.

Comments are closed.