Pirelli analizează testele: diferenţe mari între compoziţii

Dupa cea de-a treia si ultima sesiune de teste din pre-sezon, desfasurata pe circuitul din Bahrein, Pirelli a nominalizat compozitiile care vor fi folosite in primele patru curse ale sezonului 2014:

Australia           P ZERO ALB MEDIUM si P ZERO GALBEN SOFT

Malaezia           P ZERO ORANGE HARD si P ZERO ALB MEDIUM

Bahrein             P ZERO ALB MEDIUM si P ZERO GABEN SOFT

China                P ZERO ALB MEDIUM si P ZERO GALBEN SOFT

Nominalizarile au fost facute conform caracteristicilor fiecarui circuit si al monoposturilor dezvoltate pentru noul sezon, tinand cont de informatiile adunate in cele trei teste din pre-sezon.

Echipele au testat toate compozitiile propuse de Pirelli in ultimele patru zile pe circuitul din Bahrein. Cu doua saptamani inaintea primei etape din 2014, echipele s-au concentrat pentru simulari de calificari si cursa la ultimele teste din pre-sezon.

Rezultatele finale au aratat o diferenta mai mare de performanta intre compozitiile hard si medium si intre cele medium si soft, cele doua combinatii nominalizate pentru primele patru curse ale anului. Acest lucru le va permite echipelor sa gaseasca strategii interesante, menite sa duca la un rezultat mai bun.

Caracteristicile pneurilor P Zero, dezvoltate pentru 2014, au fost conform asteptarilor, cu performante similare ca in 2013, dar cu o degradare mai mica. De asemenea nu a mai aparut fenomenul de blistering, iar granularea a fost redusa. Acest lucru scoate in evidenta performanta celor mai noi compozitii de la Pirelli intr-o gama variata de conditii.

„Informatiile adunate in cele trei teste din pre-sezon ne-au ajutat sa facem nominalizarile pentru primele curse din 2014. Tinand cont ca noile pneuri au fost testate in toate conditiile – de la ploaie si temperaturi scauzte la Jerez si pana la temperaturi ambientale de peste 25 grade Celsius in Bahrein – putem spune ca acestea sunt mai performante decat cele de anul trecut si cred ca ne-am atins si un alt obiectiv, acela de a reduce bucatile de cauciuc care raman pe pista. Compozitiile medium si soft se potrivesc perfect cu conditiile din Australia, Bahrein si China, oferind un echilibru perfect intre performanta si strategie, unde vom vedea cel mai probabil doua sau trei opriri la boxe. Circuitul mai abraziv si temperaturile mai ridicate din Malaezia au dus la nominalizarea compozitiilor hard si medium, asa cum am facut si anul trecut”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

INFORMATII SUPLIMENTARE:

• Asa cum era de asteptat, echipele au parcurs cea mai mare distanta de pana acum la ultimul test din pre-sezon. In total s-au parcurs 762 de tururi in prima zi, 868 in ziua a doua, 803 in ziua a treia si 874 in ziua a patra. Asta inseamna un total de 3.307 tururi pe parcursul celor patru zile, comparativ cu 2.322 la testele anterioare din Bahrein.

• Echipele au avut la dispozitie un maximum de 30 de seturi per masina pentru testele din Bahrein. Pirelli a ales 22 dintre ele, iar echipele au avut posibilitatea de a alege individual alte 8 seturi. In total, echipele au la dispozitie 135 de seturi de pneuri disponibile pentru testele din 2014.

• Diferenta de performanta intre compozitii este: pneurile supersoft sunt cu aproximativ 0,7 secunde mai rapide pe tur decat cele soft, cele soft sunt mai rapide cu 1,3 – 1,5 secunde decat cele medium, iar cele medium cu 1,3 – 1,5 secunde decat cele hard. Aceste diferente vor scadea pe masura ce echipele vor intelege mai bine comportamentul pneurilor cu noile monoposturi.

ALTE INFORMATII:

• Distanta totala parcursa la cele trei sesiuni de teste de pana acum, una la Jerez si doua in Bahrein, este de 7.099 de tururi, adica 36.974 km. In aceeasi perioada din 2013, echipele au parcurs 10.902 tururi, adica 49.942 km.

• Felipe Massa (Williams) a fost cel mai rapid la testele din Bahrein cu timpul de 1m:33,258s stabilit duminica cu pneurile P Zero Rosu supersoft. Comparativ, cel mai rapid tur de saptamana trecuta a fost de 1m:33,283s, stabilit de Nico Rosberg (Mercedes). Cel mai rapid tur in Marele Premiu al Bahreinului din 2013 a fost de 1m:36,961s, stabilit de Sebastian Vettel (Red Bull). Timpul cu care s-a plecat din pole position a fost de 1m:32,330s, stabilit tot de Rosberg.

• Cel mai mare numar de tururi parcurse de un singur pilot a fost de 236 (Valtteri Bottas – Williams). Sergio Perez (Force India) a parcurs 213.

CIFRE:

• Numarul total de seturi aduse in Bahrein: 341 seturi respectiv 1.364 pneuri

– dintre care supersoft: 14 seturi

– dintre care soft: 61 seturi

– dintre care medium: 139 seturi

– dintre care hard: 94 seturi

– dintre care hard „de iarna”: 28 seturi

– dintre care intermediare: 3 seturi

– dintre care de ploaie: 2 seturi

 

• Numarul total de seturi folosite: 319

– dintre care supersoft: 31 seturi

– dintre care soft: 83 seturi

– dintre care medium: 172 seturi

– dintre care hard: 30 seturi

– dintre care hard „de iarna”: 3 seturi

– dintre care intermediare: 0 seturi

– dintre care de ploaie: 0 seturi

 

• Cele mai multe tururi parcurse:

19 tururi cu compozitia supersoft

22 tururi cu compozitia soft

24 tururi cu compozitia medium

18 tururi cu compozitia hard

2 tururi cu compozitia hard „de iarna”

0 tururi cu compozitia intermediara

0 tururi cu compozitia de ploaie

 

• Cea mai ridicata / scazuta temperatura ambientala in cele patru zile: 30 °C / 22 °C

• Cea mai ridicata / scazuta temperatura a pistei in cele patru zile: 39 °C / 25 °C

 

REZULTATE:

 

Ziua 1

1.         S Perez              Force India      1m35.290s     Soft noi

2.         V Bottas             Williams           1m36.184s     Medium noi

3.         K Raikkonen      Ferrari             1m36.432s     Soft folosite

4.         N Rosberg          Mercedes        1m36.624s     Soft folosite

5.         A Sutil                 Sauber            1m37.700s     Soft noi

6.         K Magnussen     McLaren          1m37.825s     Soft folosite

7.         D Ricciardo        Red Bull          1m37.908s     Medium noi

8.         M Chilton            Marussia         1m38.610s     Soft noi

9.         D Kvyat              Toro Rosso     1m39.242s     Soft folosite

10.       P Maldonado      Lotus               1m40.599s     Medium noi

11.       K Kobayashi       Caterham       1m42.285s     Medium noi

 

Ziua 2

1.         S Perez             Force India       1m35.570s     Soft noi

2.         F Alonso            Ferrari              1m35.634s     Soft noi

3.         D Ricciardo       Red Bull           1m35.743s     Soft noi

4.         F Massa            Williams            1m36.507s     Medium noi

5.         J Button             McLaren           1m36.901s     Medium noi

6.         J Bianchi           Marussia          1m38.092s     Soft noi

7.         L Hamilton         Mercedes         1m39.041s     Medium noi

8.         J-E Vergne        Toro Rosso      1m39.636s     Medium noi

9.         E Gutierrez        Sauber             1m39.976s     Supersoft folosite

10.       P Maldonado     Lotus                1m41.613s     Medium noi

11.       M Ericsson        Caterham         1m42.516s     Soft folosite

 

Ziua 3

1.         F Massa            Williams         1m33.258s      Supersoft noi

2.         N Rosberg         Mercedes      1m33.484s       Supersoft noi

3.         K Raikkonen     Ferrari           1m35.426s       Supersoft noi

4.         K Magnussen    McLaren        1m35.894s       Soft noi

5.         D Kvyat             Toro Rosso   1m36.113s       Supersoft noi

6.         N Hulkenberg    Force India    1m36.205s       Supersoft folosite

7.         J Bianchi           Marussia       1m37.087s       Supersoft noi

8.         M Ericsson        Caterham      1m38.083s       Supersoft noi

9.         R Grosjean        Lotus             1m42.166s       Medium noi

10.       A Sutil               Sauber          nu a stabilit niciun timp cronometrat

11.       S Vettel             Red Bull        nu a stabilit niciun timp cronometrat

 

Ziua 4

1.         L Hamilton         Mercedes        1m33.278s      Soft folosite

2.         V Bottas            Williams           1m33.987s      Softnoi

3.         F Alonso            Ferrari             1m34.280s      Supersoft noi

4.         N Hulkenberg   Force India      1m35.577s      Supersoft noi

5.         J-E Vergne        Toro Rosso     1m35.701s      Supersoft noi

6.         A Sutil             Sauber              1m36.467s      Supersoft noi

7.         M Chilton           Marussia         1m36.835s      Supersoft noi

8.         E Gutierrez        Sauber            1m37.303s      Supersoft noi

9.         S Vettel             Red Bull          1m37.468s      Soft folosite

10.       J Button             McLaren          1m38.111s      Medium noi

11.       K Kobayashi      Caterham        1m38.391s      Soft noi

12.       R Grosjean        Lotus               1m39.302s      Soft noi