Pirelli face analiza cursei din Spania

Dublul campion mondial Fernando Alonso a castigat cursa sa de casa avand o strategie cu patru orpiri la boxe, in fata pilotului Lotus, Kimi Raikkonen care s-a oprit doar de trei ori pentru schimbul de pneuri. Alonso a obtinut cea de-a 32-a sa victorie, a doua in Marele Premiu al Spaniei, in timp ce coechipierul sau de la Ferrari, brazilianul Felipe Massa a reusit primul podium al anului in ciuda faptului ca a pornit in cursa de pe pozitia a noua a grilei de start, ca urmare a unei penalizari.

Alonso a reusit un nou record devenind singurul pilot carea castigat cursa de la Barcelona dupa cea pornit de pe pozitia a cincea a grilei, demostrand cum strategia schimbului de pneuri poate fi folosita pentru a castiga pozitii in cursa. Raikkonen – care a avut o strategie complet diferita decat Alonso, cu o oprire mai putin – desi l-a urmat indeaproape, a incheiat cursa cu 10 secunde in spatele castigatorului. Finlandezul a fost singurul pilot care a schimbat de de doua ori pe pneuri medii P Zero Alb inainte de ultimul schimb pe cele hard P Zero Orange.

Drept rezultat, campionatul s-a strans acum considerabil, cu primii trei piloti despartiti de doar 17 puncte.

Toti pilotii au pornit in cursa cu pneuri medii P Zero Alb cu exceptia celor de la Marussia si a lui Charles Pic de la Caterham, care au ales sa porneasca pe pneurile de compozitie hard P Zero Portocaliu. Prima oprire timpurie pentru Ferrari i-a permis lui Alonso sa treaca de pilotul Red Bull, Sebastian Vettel, iar din acel moment spaniolul a putut sa-si puna in aplicare strategia fara greseala, gandita perfect pentru a nu mai pierde pozitia din cursa.

„Strategia a fost din nou elementul cheia al Marelui Premiu al Spaniei, care, ca de obicei, a fost foarte solicitant pentru pneuri, datorita caracteristicilor unice ale acestui circuit. De aceea am avut un nivel ridicat al degradarii pneurilor, dar cu care nu ne vom mai intalni probabil pe parcursul intregului sezon. Scopul nostru este sa avem intre doua si trei opriri la boxe in fiecare cursa, astfel ca este clar ca patru sunt cam multe: s-a mai intamplat o singura data in Turcia, in primul an de la revenirea noastra in acest sport. Vom face niste schimbari, la timp pentru Silverstone, cu scopul de a ne atinge obiectivele si de a rezolva orice problema rapid. Felicitari lui Fernando Alonso si Ferrari care au fortat de la strat la sosire pentru a face sa functioneze o strategie cu patru orpiri la boxe si pentru a obtine un rezultat foarte mare aici.Ei si-au planuit strategia de la inceputul weekendului, utilizand pneurile inteligent pe parcurusul calificarilor, si au facut ca asta sa conteze prin prisma unor depasiri fantastice”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

CEL MAI BUN TIMP AL ZILEI IN FUNCTIE DE COMPOZITIE:
Pitstop
Medium
Hard
Intermediare
Ploaie
1
HUL – 1.26.586
GUT – 1.26.217
N/A
N/A
2
WEB – 1.27.267
MAS – 1.26.394
N/A
N/A
3
ALO – 1.27-440
SUT – 1.26.564
N/A
N/A
 
CELE MAI MULTE TURURI PARCURSE CU ACELASI SET DE PNEURI IN CURSA
 
Medium           22        V. Bottas
Hard                24        C. Pic
Intermediare    N/A      N/A
Ploaie              N/A      N/A
BAROMETRUL ADEVARULUI
Am prezis o cursa cu trei opriri, dar de fapt Alonso a avut una cu patru pentru o strategie foarte rapida. El s-a oprit prima data in turul noua pentru a schimba pe hard, pe urma iar pentru hard in turul 21, medii in turul 36 si din nou hard in turul 49. Coechipierul sau Massa a avut o strategie similara.