Mark Webber penalizat cu 10 poziţii pe grila de start din Coreea – video

Fiindca Fernando Alonso l-a luat pe masina sa pe Mark Webber la sfarsitul cursei din Singapore si astfel „a pus in pericol viata pilotior si doua masini au fost nevoite sa il fereasca in momentul opririi”, spaniolul a primit un avertisment.

Un avertisment a primit si Mark Webber dar fiind al treilea din acest an sanctiunea s-a lasat cu penalizarea a 10 pozitii pe grila de start a Marelui Premiu din Coreea , premiu ce va avea loc peste doua saptamani si asta: „fiindca a intrat pe circuit fara acordul comisarilor de cursa intre momentul turului de formare si parcarea monoposturilor in parcul circuitului”. Primele doua avertismente australinaul le-a primit pentru un contact cu Rosberg in Bahrain si pentru ca a depasit viteza in Canada sub steagurile galbene.

F1 Manager: F1 tot mai penibila … am obosit sa mai spunem de ce, nu mai e neovoie.

Avem si un filmulet in care admitem ca Alonso a parcat cam neinspirat dar sa fim seriosi… comisarii nu au vina mare sa zicem, ei nu pot amenda pilotii, doar echipele. Singura sanctiune posibila pentru piloti este avertismentul si atunci ‘trebuiau’ sa faca ceva si au facut.

9 comentarii

  1. un gest care a facut mai uman sportul… le fel cum era „arderea pneurilor” dupa cursa. ma FIA.

  2. Pacat ca se dau penalizari pt asa ceva. Tot mai penibile sunt aceste reguli.

  3. Pentru mine faptul ca Alonso l-a dus pe monopostul sau pe Mark la pit lane a fost imagine zilei. Un gest de fair play cum rar se poate vedea. Cat despre motivatie …. parca e de la cascadorii rasului. Adica Alonso “a pus in pericol viata pilotior si doua masini au fost nevoite sa il fereasca in momentul opririi”. Care piloti au avut viata in pericol? Doua masini au ocolit monopostul Ferrari doar pentru ca era Mark pe o latura sau oricum o faceau pentru ca erau mai grabiti? PENIBIL! Ce sa mai spunem despre motivatia in cazul lui Mark „“fiindca a intrat pe circuit fara acordul comisarilor de cursa …” Pai nu era deja pe circuit fiind unul dintre pilotii care au concurat ? Trebuia cumva sa se duca pana la comisarii de cursa sa-si ceara voie ? PENIBIL!!!! Gestul lui Alonso a fost unul uman, pe care i l-a intors lui Mark. Acum cativa ani Mark l-a dus pe Fernando la boxe si nu s-a facut atat scandal. Du-te Bernie cu toti ciudatii tai invartindu-te!

  4. UPDATE:
    cum zicea si daniel data trecuta nu a fost asa scandal, dar:
    – Webber a fost rugat de comisari sa nu paraseasca masina pana cand nu trec totate masinile pe langa el;
    – Alonso s-a oprit in mijlocul circuitului, astfel Hamilton si Rosberg au fost nevoiti sa paraseasca circuitul. Hamilton a declarat ca s-a speriat cand la vazut pe Alonso in mijlocul circuitului, si daca ocolea in cealalta parte il lovea in plin pe Webber.
    E riscant ce au facut baietii, se putea termina foarte grav. Si eu am fost nervos dupa atentionari, dar pe un circuit stradal e foarte riscant, ulterior trebuie sa recunosc si eu, in acest caz dau dreptate maxima comisarilor.

  5. *daca ajungea acolo mai repede il lovea in plin.

    1. Nu M! Este o mare marsavie decizia de catre comisarilor de cursa. Cursa era incheiata, nici un monopost nu rula cu mai mult de 60-(MAXIM)80 km/h. Din cauza traseului stradal viteza celor care rulau spre boxe ar fi trebuit sa fie si mai redusa pentru a preveni orice posibil incident. Dau exemplu: unul dintre piloti ar fi oprit monopostul pe circuit din diverese motive (pana de combustibil, pana de motor, chef de … orice alt motiv). Cei doi natafleti de la Mercedes intrau in el ? Probabil ca da. Ca doar supararea lor era mare! Asta pot sa inteleg. Insa intotdeauna ar trebui sa ramana o farama de fairplay. Mark nu va mai concura pe acest circuit. Mark termina cursa in fata celor de la Mercedes daca nu ar fi avut ghinionul cu cv. Eu raman la parerea ca este o mare nedreptate ceea ce s-a intimplat!

      1. Alonso s-a oprit in mijlocul traseului. uitate la filmulet, daca hamilton venea mai repede il lovea in plin pe Webber. este un alt filmulet, unde se vede ca Alonso depaseste suta cu Webber la bord, deci merg cu mult peste 100 la final. ne este joaca, este vorba de viata pilotilor!!!

        1. Da, ai dreptate, putea sa iasa un accident urat. Insa tot consider ca e prea mult. Era suficienta o avertizare verbala …. ceva de genul: sa nu mai faci asa ceva! La Singapore cu un monopost de F1 Webber sigur nu mai face asa ceva :)

          1. asta e sigur :)

Comments are closed.