Mercedes
Nico Rosberg (pozitia 1 – 1:14.874)
“A fost un sfarsit de saptamana minunat pana acum si sunt foarte multumit de modul cum am putut sa imi imbunatatesc setarile de la o sesiune la alta. Chiar inainte de calificari am facut unele schimbari mari si ele au functionat perfect. Sunt fericit ca plec de pe prima pozitie maine si acest lucru este foarte important fiindca nu exista multe posibilitati de depasire aici, mai ales daca esti in aceasi masina. Cred ca va fi o lupta intre noi doi fiindca distanta fata de celelalte masini pare destul de mare”
Lewis Hamilton (pozitia 2 – 1:14.953)
“Nico a parcurs un tur fatantisc, insa eu nu am avut cea mai buna sesiune de calificari pentru ca am mers larg de mai multe ori in virajele 6 si 8 in turul meu. A fost foarte aproape, doar 8 sutimi de de secunda, dar Nico a facut o treaba mai buna in aceasta dupa-amiaza. Nu este usor sa depasesti aici, mai ales daca esti in aceaasi masina, dar am sa fac ce pot maine sa obtin maximul de puncte.
Red Bull
Sebastian Vettel (pozitia 3– 1:15.548)
“Inceputul ultimului tur nu a fost bun. Am reusit sa parcurg primul sector bine, dar nu m-am inteles bine cu primele doua viraje astazi. Dar dupa aceasta mi-am asumat unele riscuri si a functionat, astfel ca sectorul doi a fost foarte bun prin cele doua sicane, mai ales prin a doua. Am gasit o trasa semnificativ mai buna si am obtinut timpi mai buni comparativ cu turul precedent. Strategia ar putea fi o surpriza in cursa, dar stam si asteptam fiindca cei de la Williams si toti cei cu motoare Mercedes vor astepta liniile drepte. Am sa stau cat de aproape pot de cei doi din fata si daca voi avea o sansa sa ii atac am sa o fac.”
Daniel Ricciardo (pozitia 6 – 1:15.589)
“In ultimul tur a fost putin aiurea fiindca modificarile care l-am facut fiindca nu au functionat, dar de asta ne-am dat seama dupa. Am fost aproape de locul 3 dar nu indeajuns de aproape si am platit un pret ajungand doar pe locul 6. Sper sa am un start bun maine si strategiile din cursa vor fi unele interesante.”
Williams
Valtteri Bottas (pozitia 4 – 1:15.550)
“Trebuie sa fim multumiti de rezultat. A fost foarte, foarte aproape. In ultimul tur am avut ceva trafic care mi-a furat ceva timp, dar din fericire am facut un prim tur bun in cea de-a treia sesiune. Am fost competitivi intregul sfarsit de saptamana asa ca astept cursa. Stiu ca putem sa ii atacam pe cei de la Red Bull fiindca avem o viteza de varf superioara.”
Felipe Massa (pozitia 5 – 1:15.578)
“A fost o sesiune buna de calificari si monoposturile noastre au aratat o performanta buna. A fost foarte strans de la pozitile 3 la 6, cu 4 masini intr-o zecime, deci locul 3 a fost posibil. Din pacate nu am avut turul perfect si nu a fost indeajuns pentru locul 3 ceea ce am facut dar nu pot fi dezamagit. Cursa e lunga si sunt foarte increzator in masina.”
Ferrari
Fernando Alonso (pozitia 7 – 1:15.814)
“Rezultatul calificarilor arata directia pe care am vazut-o inca de la inceputul sezonului. Asa cum des se intampla, chiar daca Vineri noi suntem in fata, Sambata ne chinuim. Dezvoltarile pe care le-am adus in Canada au functionat bine, masina s-a imbunatatit si sunt multumit de acest lucru, chiar daca in prezent nu putem extrage intregul potential din ea. Cred ca cursa de maine nu va fi usoara, fiindca este greu sa depasesti aici deoarece nu exista destul loc in primele doua viraje. Astazi pneurile usoare nu au fost asa potrivite ca cele superusoare. Daca va fi la fel cald atunci in cursa vom face o oprire suplimentara.”
Kimi Raikkonen (pozitia 10 – 1:16.214)
“Nu am fost multumit de manevrabilitatea monopostului nici vineri si nici azi (Sambata) cand am gassit masina si mai dificila. In singurul meu tur rapid din S3 masina F14 T a derapat mult si nu am putut face un tur bun. Maine va fi o cursa dificila dar vom da totul.”

Rosberg a ramas cu impresia ca a castigat calificarile la Monaco? Cum adica „nu exista multe posibilitati de depasire aici, mai ales daca esti in aceasi masina.” ?
Puncte clasice de depasire sint trei pe circuitul Gilles Villeneuve respectiv pe linia dreapta start-sosire inainte de virajul 1, pe linia dreapta dintre virajele 9 si 10 inainte de varajul nr.10 si pe linia dreapta (destul de lunga) dintre virajele 10 si 12 inainte de virajul nr.12. S-ar putea depasi si inainte de virajul 3 daca diferenta de viteza ar fi semnificativa, posibil sa se ajunga la asa ceva daca strategiile echipelor vor diferi semnificativ.
Vad ca cei de la RBR se gandesc la diferenta ce o poate face strategia. Nu ati scris despre posibila strategie in cursa.
Cursa are 70 de ture si se porneste pe pneuri supersoft. Cred ca variante de strategie pot si supersoft, medium, medium sau supersoft, medium, supersoft. Nu cred ca se va putea termina in puncte cursa daca se va efectua doar un singur schimb de pneuri.