Pirelli aduce pentru prima dată anul acesta cele mai dure trei compoziții din gama Formula 1: P Zero Portocaliu hard, P Zero Alb mediu și P Zero Galben soft. Această selecție a fost făcută pentru a rezista cerințelor extreme la care sunt supuse pneurile pe Circuit de Catalunya: din care fac parte nu doar virajele lungi și rapide, dar și suprafața abrazivă și vremea deosebit de caldă.
Ca locație obțnuită de teste, inclusive cele două sesiuni de anul acesta, Barcelona este pista pe care echipele o cunosc cel mai bine – dar multe s-au schimbat de la ultima vizită, cu doar două luni în urmă.
Pneurile pe circuit:
- Echipele aduc ultimele evoluții, ceea c ear putea influența comportamentul pneurilor față de perioada testelor.
- Atunci era o diferență mai mare de 1,5s între medium și soft în teste: acesta este de așteptat să se mai reducă.
- Stânga-față este cel mai solicitat.
- De obicei se efectuează mai mult de o oprire datorită uzurii și degradării tradițional ridicate.
- Echipele vor rula cu o apăsare aerodinamică ridicată ceea ce va amplifica solicitarea vertical și laterală a pneurilor.
- După cursă, programul de teste Pirelli 2018 continuă, cu Renault și Toro Rosso pe circuit marți și miercuri.
Aceasta este ultima cursă pentru care alocările de pneuri sunt fixe pentru toate echipele: de la Monaco, piloții își vor face propriile alegeri vizavi de cantitățile pentru fiecare compoziție pe care o vor nominaliza. În timp ce Barcelona este o locație cunoscută, evoluția aerodinamică a mașinilor, ajutată de ultimele pachete tehnice introduse odată cu Spania, înseamnă că performanțele vor creștedar și că nivelul de degradare ar putea fi mai mare comparative cu momentul testelor. Ne putem aștepta la condiții meteo cu temperaturi mai calde decât la momentul testelor din februarie.
Caracteristicile circuitului | Cifrele |
Lungimea turului | 4655m |
Numărul de tururi | 66 |
Distanţa cursei | 307,104km |
Locul 1 pe grilă | pleacă de pe partea stânga a circuitului |
Cel mai rapid tur în cursă | 1’21.670 Kimi Raikkonen 2008 |
Viteza maximă | 318km/oră |
Zonele DRS | Prima şi a treia linie dreaptă |
Distanţa de la start până la primul viraj | 730m |
Cerințele monopostului | |
Acceleraţie maximă | pe 67% din lungimea circuitului |
Cea mai lungă perioadă de accelerație | 1310 |
Apăsarea aerodinamică | Înaltă |
Schimbările de viteză pe tur | 45 |
Combustibilul folosit pe tur | 2.5kg? |
Câştigul pe tur prin consumul de combustibil | 0,075s |
Cele mai multe victorii: Michael Schumacher – şase.
In ultimii 10 ani, cursa din Spania ne-a adus 10 castigatori diferiti. Oare il va aduce si pe al XI-lea? Nu ne-am supara …
Predicţia F1 Manager pentru calificări: Vettel, Raikkonen, Bottas, Hamilton, Ricciardo.
Predicţia F1 Manager pentru cursă: Raikkonen, Vettel, Bottas, Hamilton, Ricciardo.
Surpiză posibilă: un accident in al doilea viraj in care sa fie implicati cei din fata.