Ce ar putea fi la Silverstone?

Ce ar putea fi la Silverstone?

Când toate echipele de Formula 1 au renunţat a mai face predicţii pentru următoarea cursă, noi ne încăpăţânăm să continuăm cu această analiză deşi nu avem informaţiile pe care le are o echipă de Formula 1 şi pe care echipele nici nu le pun la dispoziţie.

Silverstone este un circuit aparte şi foarte iubit de suporterii F1 şi atmosfera specială este dată şi de faptul că înainte are loc festivalul de la Goodwood, festivalul vitezei, un festival unde suporterii se plimbă pe lângă piloţii – nu numai de F1 dar şi pe lângă toate celelalte categorii de motosport – ce vin cu maşinile lor de acasă sau de la curse. E ceva deosebit fără echivalent în lumea motosportului. Şi această atmosferă este accentuată de faptul că suporterii englezi sunt cei mai informaţii suporteri din lumea F1 şi în general a motosportului.

La Stânca Argintie (Silverstone) piloţii parcurg 52 de tururi a câte 5891m însumând o distanţă totală de 306,2km. Recordul circuitului este unul recent deţinut de Fernando Alono din 2012 şi este de 1:30:874.  Pe acest circuit întâlnim un număr total de 18 viraje dintre care doar 3 sunt lente, virajele 4, 7 şi 16, celelalte fiind de viteză cu celebrele viraje consecutive Maggotts, Becketts şi Chapel unde viteza depăşeşte 290km/h.

Ce ar putea fi?

8 din 9? Posibil. Şi asta nu fiindcă Lotus, Michael şi Massa ne-ar fi convins 100% în ultima cursă ci fiindcă în haosul oferit de pneurile Pirelli – asupra cărui aspect noi ne-am pronunţat negativ şi continuăm să o facem – va veni şi haosul oferit de vremea schimbătoare de la Silverstone, unde dacă calificările nu vor fi afectate de ploaie, cursa are mari şanse în această direcţie. Vânt moderat şi temperatură în aer de până la 20 grade Celsius se anunţă în toate cele 3 zile şi chiar o maximă de 18 grade Celsius Duminică.

McLaren. Hamilton a declarat că nu îşi va schimba stilul de pilotaj şi că el se află în Formula 1 ca să câştige. De acord cu el, doar că 12 puncte sunt enorm mai mult decât 0 puncte. Acum e drept că Lewis asigură o parte importantă din sarea şi piperul fiecărei curse, fiind tot timpul agresiv. Rapid pe orice circuit, nu are însă şi ceea ce are Fernando, o înţelepciune adâncă în privinţa cursei şi nici răbdarea lui Michael şi nici smerenia lui. Schumacher s-a bucurat de locul 3 deşi are 91 de victorii, Hamilton putea să nu se bucure de locul 4 dar să aducă puncte care l-ar fi dus pe locul 2 în campionat la o distanţă importantă faţă de Vettel.  Celor de la McLaren le vine bine circuitul acesta de două ori, odată liniile de viteză care sunt numeroase şi unde ei au de câştigat şi odată temepratura scăzută când pot păstra mult mai bine pneurile decât o fac în condiţii de temperatură ridicată. Button a ridicat puţin nivelul şi a spus că îşi doreşte enorm o victorie acasă. Şi noi i-o dorim dar sperăm că realizează că are foarte mult de muncă pentru acest lucru din primul minut al antrenamentelor şi până la capătul cursei. Îl vedem acum din nou pe Button în faţa lui Hamilton în cursă şi pe Jenson chiar pe podium.

Red Bull a speriat întreaga lume a Formulei 1 după calificările din Valencia şi după cele 20 de secunde puse de Vettel în 20 de tururi. Noi nu suntem aşa îngrijoraţi fiindcă Rosberg a câştigat calificările din China la o distanţă mai mare şi a dus şi maşina la final la 20 de secunde. E drept că pe un circuit virajat şi fierbinte cei de la Red Bull vor fi foarte puternici, în Silversonte însă nu credem că vor avea avansul pe care l-au avut în Spania. Webber îl vedem din nou înaintea lui Vettel în cursă şi în calificări foarte greu de spus. Webber ar putea veni acum pe podium dacă nu l-a lăsat Schumacher în Valencia.

Mercedes – teoretic – ar trebuii să aibă un avantaj şi mai mare ca McLaren pe acest circuit. Pe lângă temperatura scăzută care îi ajută la conservarea pneurilor şi motorul puternic au şi sistemul de pe aripa mobilă spate care ar trebuii să le fie de un mare ajutor în calificări dar şi în cursă. Scumacher a scăpat de presiunea dată de lipsa podiumului care nu a venit doi ani şi jumătate şi a demonstrat în Valencia că poate face o cursa curată, deşi la start a avut o mică atingere cu Senna, dar datorată acestuia. Rosberg era pe locul 11 în cursa din Valencia când mai erau doar două tururi şi a terminat pe 6, cu şansă, dar a obţinut puncte importante. Schumacher dacă nu are probleme va fi în faţa lui Rosberg – credem noi – în cursă şi posibîl şi în calificări.

Pentru Ferrari însă nu se anunţă o cursă grozavă, dar nu s-a anunţat nici anul trecut când Alonso a câştigat la Silverstone. Încă sunt deficitări cei de la Ferrari la viteză de vârf, dar vremea şi talentul lui Alonso şi am spune noi şi a lui Massa i-ar putea aduce în faţă şi în această cursă. În plus Domenicalli a declarat că la fiecare cursă se va aduce ceva nou pentru maşinile Ferrari. O va face şi la Silverstone. Alonso în faţa lui Massa şi aşa cum ne-a învăţat în ultimele 20 de curse, undeva în primii 5.

Lotus vor fi din nou rapizi. Ploaia nu îl va afecta pe Kimi, nu ştim ce să spunem de Romain însă. A demonstrat că este cu totul alt pilot decât cel din 2008 de la Renault. Lotus au tracţiune bună, au viteză de vârf bună, se descurcă cu pneurile la temepraturi ridicate însă, la temperaturi joase mai au de lucrat puţin. Dacă nu sunt coliziuni, ambii piloţi ar trebuii să fie în puncte, însă de data această Kimi în faţa lui Grosjean în calificări.

Sauber au făcut o cursă modestă în Valencia aşa cum am anticipat şi aici dacă nu vor avea nişte calificări bune, nu credem că vor obţine victoria de care echipa vorbeşte. Sigur că pe ploaie orice e posibil, dar să vedem cât va dura aceasta şi cât va da peste cap cursa sau nu. Nu credem că vor ajunge cu vreo maşină în primii 5. Kobayashi din nou înaintea lui Perez în calificări. Şi dacă nu intră în cineva, sau cineva în el, atunci şi în cursă.

Williams vorbesc de un nou pachet pregătit pentru Silverstone şi de victorie. Pe ei am putea să îi luăm în seamă, mai ales că aici vor fi utilizate pneurile tari şi uşoare, la fel ca la Barcelona unde Maldonado a câştigat. Senna are nevoie de un rezultat bun şi să termine calificările în faţa colegului său. Sau trebuie să facă mai bine ca Pastor măcar în cursă. E ceva presiune pe umerii lui Bruno. Credem că au şanse la un loc în primii 5, dar nu credem că pot produce marea surpriză prin lipsa de constantă a piloţilor. Maldo în faţa lui Senna în calificări.

Celor de la Force India şi susţinătorilor acestora trebuie să le cerem scuze. Nu am crezut deloc că după Montreal se afla pe o panta crescătoare, dar iată că au fost rapizi şi pe un circuit ca cel din Valencia. Dacă îşi menţin ascensiunea sau măcar forma din Valencia aici ar putea din nou să aibă parte de un rezultat bun măcar în calificări. Acest circuit li se potriveşte mai mult şi ei fiind motorizaţi de Mercedes şi am văzut că la vitezele de vârf stau bine. Piloţii echipei Force India mai buni – după părerea noastră – decât cei ai echipei Williams şi Sauber. Hulkenberg ar putea din nou să iasă în faţa lui Di Resta în calificări. Cel puţin un pilot în puncte.

Torro Rosso aşa cum spuneam sunt după părerea noastră ruşinea campionatului. Credem că nici măcar teste nu fac cei de la Red Bull pe ei şi să ţii o echipa în F1 doar ca să îţi faci o pepinieră de piloţi este exagerat. Probabil că vor fi învinşi din nou de Kovalainen în calificări dar şanse mari să fie învinşi şi de Petrov. Vergne a fost criticat dur după cursa din Valencia când a stricat cursa lui Heikki. Ricciardo şi el cam inconstant. Adică credem că e este evident pentru Helmut Marko (consultantul Red Bull) că Buemi şi Aleguersuari erau mult mai buni. Sigur că nu îi poate aduce înapoi, dar ne bucurăm că s-a făcut de ruşine – doctorul Marko – prin alegerile pentru acest an.

Marussia are cel mai mic progres din echipele din F1 (cu exceptia Torro Rosso) sau nu are deloc. Slabi în calificări şi dacă vor pierde din nou în faţa lui HRT calificările probabil că se vor gândi altcumva la viitorul lor în F1.  Aşteptăm să vedem dacă De la Rosa îl va bate şi pe Glock în calificări, nu doar pe Pic.

HRT fac mici paşi înainte. Bravo lor. De la Rosa poate face o surpriză într-o cursă haotică la Silverstone. Şi când spunem aceasta ne gândim la primii 12.

Calificări primii 10: Schumacher, Hamilton, Button, Alonso, Vettel, Raikkonen, Webber, Massa, Hulkenberg, Di Resta sau Maldonado.

Cursă primii 10: Hamilton, Webber, Alonso, Massa, Vettel, Schumacher, Raikkonen, Hulkenberg şi din nou ceva surprize.

 

 

4 comentarii

  1. Ferrari sunt deficitari la viteze de varf, dar pe acest circuit, datorita virajelor in viteza, conteaza mai mult tractiunea si apasarea aerodinamica, lucruri la care Ferrari a imbunatatit simtitor. Aruncand un ochi si peste prognoza meteo, putem spune ca masinile care vor reusi sa incalzeasca pneurile asa cum trebuie vor avea un avantaj. Inca o data va spun ca faceti o treaba buna cu acest site si sper sa vad mai multe comentarii desi eu insumi accesez de cateva ori pe zi si nu las o „urma”… rusine mie, cinste voua! Forza Ferrari!

  2. Sper sa fie o cursa de senzatie din simplu motiv ca sunt sanse de ploaie. Cred ca ce-i de la echipa Mclaren se v-a descurca mult mai bine de pana acum ( din cate ne-a demonstrat masina pe un climat mai rece). Numai bine :)

  3. Post By ionut

    Chiar nu inteleg nemultumirile legate de Pirelli. Toti au aceleasi pneuri!!!
    Doriti ca un pilot sa domine datorita pachetului masina pneu cum a facut Vettel anul trecut? Acum se vede cine piloteaza pt el si cine pt echipa!(vezi atitudinea lui Ham versus Alonso)

  4. Post By daniel

    ionut
    toti pilotii din F1 concureaza in primul rand pentru ei.
    Diferenta dintre Alonso si Hamilton e de mentalitate. Alonso face a treia cursa in care nu forteaza de la inceput pentru a conserva pneurile. Hamilton nu poate face asta. Pur si simplu modul lui de a conduce este „merg cat de tare pot cu masina chiar daca se rupe in doua”.
    Mai era pe vremuri un pilot francez, Alain Prost, caruia i se spunea profesorul. Ducea masina la finish chiar daca avea diverse defecte de functionare. Scotea din masina maxim posibil dar fara a-si compromite sansele de a termina cursa.
    Cam la fel il vad acum pe Fernando. Scoate maxim posibil din masina dar fara a o distruge.

Comments are closed.