Ce ar putea fi la Spa?
Circuitul din Spa este foarte lăudat şi este corect să fie aşa, este foarte spectaculos şi nu ne amintim vreo cursă plictisitoare pe circutiul belgian. Primul şi ultimul sector conţin linii drepte unde maşinile depăşesc 315km/oră. Din primul viraj până în virajul 5 trecând prin Eau Rouge piloţii accelerează la maxim timp de 23 de secunde cea mai lungă perioadă de acceleraţie din circuitele de Formula 1.
La Spa piloţii parcurg 44 de tururi a câte 7004m însumând o distanţă totală de 308,05km. Pe acest circuit întalnim nu mai puţin de 19 viraje dintre care 10 le găsim pe secţiunea a două a circuitului. Ultimele 10 curse au fost câştigate de 4 ori din prima poziţie a grilei. Cel mai rapid tur aici a fost efectuat în 2009 de către Jarno Trulli şi este de 1:44:503.
Ce ar putea fi?
8 din 12? De ce nu! Lotus ar putea să obţină prima victorie aici de la revenirea în Formula 1. Pe lângă faptul că circuitul li se potriveşte aduc aici şi “dispozitivul” de care atât s-a vorbit şi cu care speră să mai obţină 0,5s pe tur ceea ce este enorm. Ei admit că un circui uscat îi favorizează. Michael Schumacher va pleca în cursa cu numărul 300 şi ne dorim pentru el o victorie fiindcă aici a avut prima cursă din Formula 1 şi prima victorie din Formula 1 dar nu credem că Mercedes a făcut miracole în aceste săptămâni. Dar cu ploaie în calificări şi în cursă nu e exclus nimic. Deocamdată ploaie se anunţă doar pentru Vineri.
Hamilton vine după o vacanţă în care a stat comod fiindcă a obţinut ultima victorie din acest sezon pe circuitul maghiar. Celor de la McLaren li se potriveşte foarte bine acest circuit din punct de vedere tehnic precum şi piloţilor britanici care se adaptează rapid la situaţii noi, în special Lewis. Şi Button ne-a asigurat că a început să înţeleagă pneurile şi că problemele avute până acum sunt în urma sa şi a afirmat că e dornic să îşi ia revanşa în următoarele două curse. Lewis în faţa lui Jenson în calificări dar schimb în cursă. Un podium pentru McLaren. Cel puţin.
Oare ce a mai gândit Adrian Newey în aceste 5 săptămâni şi ce mai pune la cale? Credem că toţi rivalii sunt cu ochii pe maşina Red Bull şi sperăm că nu vor apărea critici din nou decât dacă au o baza reală. Sebastian nu a stat aşa comod în concediu. E pe locul 3 în clasament dar în spatele colegului său şi ce este mai important foarte departe de Alonso. Şi foarte aproape de cei doi piloţi Red Bull sunt Hamilton şi Raikkonen. E foarte greu de făcut estimări dar dacă maşinile şi-au păstrat în mare parte caracteristicile vedem maşina Red Bull doar a treia forţă în cursa de Duminică. Webber în faţa lui Vettel.
Cei de la Mercedes sunt cu declaraţiile … momentan şi cu 4 somităţi tehnice în echipă însă după Monaco au avut parte de o cădere liberă şi nu ştiau nici în Ungaria de ce. Poate au aflat între timp, dar în condiţii normale îi vedem chinuindu-se să ajungă în a treia sesiune din calificări şi cu puţine puncte în cursă. Îi dorim lui Michael un loc 5 ca şi anul trecut dar ni se pare foarte puţin probabil. Schumacher în faţa lui Rosberg măcar în calificări dar şi în cursă.
Ferrari au stat şi ei liniştiţi în vacantă, mă rog, o parte dintre ei fiindcă Felipe nu se simte foarte bine. Ei au avut a patra maşină în Ungaria ca şi viteză şi credem că tot pe acolo vor fi şi acum. Oare să fie aici cursa unde Alonso nu punctează (conform statisticilor lui Horner trebuie să se întâmple acest lucru măcar odată în acest an) şi unde el dă posibilitatea rivalilor să se apropie? Sau din contră, va face o cursă specaculoasă şi va câştiga în Belgia? Fernando va fi mai rapid decât Felipe. Statistic da, faptic vom vedea. Greu podiumul de obţinut aici pentru cei de la Ferrari.
Lotus vor fi prima forţă în Belgia după opinia noastră. Şi Kimi Raikkonen îl va domina pe Romain Grosjean. Este un acord relativ în garajele Formulei 1 că au cea mai bună maşină şi cea mai consistentă. Este timpul să obţină o poziţie bună şi în calificări şi să obţină victoria. Kimi peste Romain şi îl credităm cu victorie. Pentru Grosjean va fi un nou test în care vom vedea la ce nivel a ajuns ca şi pilot.
Sauber este surpriza pe care mergem în această cursă. Sperăm doar că piloţii să fie serioşi şi concentraţi. Maşina lor care a brevetat efectul Coandă în Formula 1 ar trebuii să îi ajute pe acest circuit. Lupta dintre cei doi piloţi este foarte strânsă şi nu putem decât ghici cine va fi în faţă, dar un plus de valoare în această cursă îi oferim lui Kobayashi.
Williams sunt şi ei plini de declaraţii încurajatoare dar ultimele curse nu au fost chiar aşa de grozave cu excepţia poziţiei 7 obţinute de Senna în Ungaria. Maldonando este rapid în calificări comparativ cu colegul său dar – aşa cum am mai spus – este prostănac ca şi pilot. Acasă la el în monopostul Williams într-un tur demonstrativ a reuşit să lovească maşina şi să încheie demonstraţia după numai câteva zeci de secunde. A costat câteva milioane de euro probabil deplasarea acolo şi pregătirea întregului eveniment. Sincer am vrea că Senna să îl învingă în calificări iar în cursă să câştige cel mai bun.
Despre Force India şi Toro Rosso nu avem nici o idee unde se afla. Îi vedem în afara celei de a treia sesiuni şi în afara punctelor. Poate o maşină Force India să producă o mică surpriză.
Caterham ar trebuii să se apropie de echipele pomenite mai sus. Kova peste Petrov.
Marussia şi HRT din nou în luptă, dar luptă câştigată de echipa rusească. Pedro de la Rosa în faţa tuturor dacă calificările vor fi ploioase.
Calificări primii 10: Hamilton, Raikkonen, Button, Webber, Alonso, Vettel, Grosjean, Schumacher, Massa, Kobayashi sau Rosberg.
Cursă primii 10: Raikkonen, Hamilton, Vettel, Webber, Button, Massa, Schumacher, Kobayahsi şi ceva surprize.
Forţa maşinilor la Spa: Lotus, McLaren, Red Bull, Ferrari, Sauber, Mercedes.
As paria pe Fernando si Fellipe in primii 6. Voi spuneti ca nu vor fi in primii 10.
De ce ? Ce spune concurenta (Horner) e irelevant. E dorinta lui de a creste sansele echipei pe care o pastoreste. Horner uita in cate curse consecutive a punctat Fernando. Alonso e prea matur pentru a gresi inutil. Are un avantaj pe care il va putea gestiona cu atat mai usor cu cat va creste masina de sub el.
Succes tuturor si sa vedem o cursa frumoasa, cum ne-am obisnuit la Spa.
Nu am zis ca nu ies in primii 10, am spus ca este greu podiumul pentru ei. Supriza ar fi si Alonso.