Circuitul Paul Ricard care aproape a provocat un șoc în F1

Circuitul de Formula 1 la Paul Ricard, în 1990, a fost martorul unuia dintre cele mai mari spectacole din epoca modernă, cu pilotul Ivan Capelli care a fost la doar 3 tururi de a obține o victorie-șoc pentru mica echipă Leyton House.

În cele din urmă însă, masina i-a făcut probleme din cauza presiunii combustibilului și a uleiului. Însă Capelli și-a asigurat un loc în cărțile de istorie ale F1, chiar dacă s-a situat al doilea, în urma lui lui Alain Prost dar in fata lui Ayrton Senna.

Capelli s-a calificat al șaptelea, cu colegul sau de echipa Gugelmin în urmă cu trei locuri. El a fost convins că, având în vedere modul în care mașina se va comporta de-a lungul întregii curse va avea o șansă în plus la victorie. El a plecat cu o strategie fara oprire la boxe, pilotand unul din virajele circuitului cu o viteza redusa pentru a nu distruge pneurile si nefiind nevoit sa le schimbe.

Dar au existat câteva momente dificile in cursa, atunci când șeful tehnic Gustav Brunner a decis brusc o schimbare de configurare a mașinii.

Cu 3 tururi inainte de final, moment in care conducea cursa, un senzor de presiune si un zgomot ciudat la motor l-a facut sa reduca viteza, moment speculat imediat de Profesorul Alain Prost care a trecut la conducere.

Acesta a fost cel mai important moment al carierei sale din Formula 1, pe care însă Adrian Newey l-a ratat. Constructorul mașinii sale nu se afla nici măcar în țară dar mai pe cricuitul Paul Ricard, mărturisind că a văzut cursa la televizor.