Cursa 1000 în Formula 1

Anul acesta Marele Premiu al Chinei va marca un moment istoric, Formula 1 celebrând cea de-a 1000-a cursă, Pirelli fiind prezent în 364 dintre acestea. Alegerea pentru cea mai dură compoziție este C2, pentru medium C3, iar pentru soft C4: exact compozițiile din mijlocul gamei de cinci compoziții. Acestea se potrivesc cerințelor variate ale pistei mari a circuitului din Shanghai, care este bine cunoscut pentru că a produs în trecut câteva curse interesante în care strategia pneurilor a reprezentat cheia succesului

  • Pista destul de largă este renumită pentru liniile sale drepte și virajele lungi: pe liniile drepte pneurile se pot răci în special cele față, putând apărea riscul de blocare a trenului față pe frânare.
  • Vremea are mereu un semn de întrebare, temperaturile scăzute sunt ceva obișnuit, ceea ce crește posibilitatea apariției fenomenului de graining – în special în antrenamentele libere.
  • A fost o mare varietate de strategii în China anul trecut: Daniel Ricciardo câștigând pentru Red Bull cu două opriri, deși cursa a fost influențată de masina de siguranta.
  • Pista are un asflat mediu abraziv și este destul de solicitantă pentru pneuri, pneul stânga față lucrând cel mai mult.
  • Forțele laterale, la parcurgerea virajelor, sunt destul de echilibrate cu forțele longitudinale la accelerație și frânare, în China. Virajele 1 și 13 sunt cele mai solicitante.

Anul trecut, China a fost primul Grand Prix unde a fost un „salt” în nominalizarea penurilor, ceea ce a contribuit la o cursă încântătoare care a pus accentul pe strategie. Compozițiile C2, C3 și C4 hard, medium și soft nominalizate acum sunt aproape echivalentul celor medium, soft și ultrasoft care au fost aduse în China anul trecut. Sperăm ca din această alegere să rezulte același tip de acțiune și un mix interesant de strategii.

Toți piloții din primele trei echipe au făcut alegeri diferite de pneuri față de coechipierii lor pentru China, subliniind gama variată de strategii posibile.