Toate cifrele anului 2014

Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport: “In fiecare an publicam numere care spun povestea noastra in ultimul sezon din Formula 1. Anul trecut am facut fata cu succes celei mai mari provocari pe care am avut-o de cand ne-am implicat in acest sport, datorita unei generatii complet noi de masini. Chiar si asa ne-am atins toate obiectivele, am contribuit la spectacolul de pe circuit, am oferit oportunitati mai multe pentru depasire, au fost strategii interesante si am avut o medie de doua opriri la boxe, in ciuda numeroaselor necunoscute. Anul acesta, pneurile vor fi o evolutie fata de cele din 2014, o singura compozitie fiind complet noua, cea supersoft. Gama de pneuri dezvoltata pentru 2015 va fi testata in cateva zile, dar pana atunci iata cum s-a vazut sezonul 2014 din punctul de vedere al pneurilor”:

 

Pneuri in 2014

  • Numarul total de pneuri furnizate in 2014: 38.168.
  • Dintre acestea, 32.772 au fost pentru curse si 5.396 pentru teste.
  • Dintre aceste 38.168 de pneuri, 26.364 au fost slick-uri si 11.804 de ploaie.
  • Numrul total efectiv de pneuri folosite in curse a fost de 20.028 pneuri, dintre care 17.844 au fost slick-uri si 2.184 au fost de ploaie
  • Numarul total de pneuri reciclate: toate.

 

Pit Stop-uri

  • Numarul total de pit stop-uri: 817 (dintre care 5 in urma unor penalizari cu trecere pe la boxe si 3 dupa penalizari stop and go). O medie de 43 pe cursa si 2,02 pe pilot/cursa.
  • Cel mai mare numar de pit stop-uri intr-o cursa: 79 in Marele Premiu al Japoniei
  • Cel mai mic numar de pit stop-uri intr-o cursa: 23 in Marele Premiu al Italiei si in Marele Premiu al Rusiei.

 

Depasiri

  • Numarul total de depasiri: 636 (o medie de 63 pe cursa).
  • Cel mai mare numar de depasiri intr-o cursa uscata: 65 in Marele Premiu al Germaniei.
  • Cel mai mare numar de depasiri intr-o cursa pe ploaie: 49 in Marele Premiu al Ungariei (toti piloti au inceput cu intermediare si au schimbat apoi pe slick-uri).
  • Cel mai mic numar de depasiri intr-o cursa uscata: 7 in cursa de la Monte Carlo.

 

Circuite si curse

  • Cea mai lunga cursa a anului: Singapore, 2 ore, 0 minute, 04,795 secunde
  • Cea mai scurta cursa a anului: Italia 1 ora, 19 minute, 10,236 secunde
  • Cel mai mare numar de tururi parcurse cu compozitiile Pirelli: Hard – Bottas (3.544 km); Medium – Hamilton (8.230 km); Soft – Gutierrez (7.011 km); Supersoft – Perez (2.846 km); Intermediare – Hamilton (1.142 km); Ploaie – Hamilton (469 km);
  • Viteza de top atinsa in Formula 1 de pneurile P Zero in 2014: 362,1 km/h (Daniel

Ricciardo in Marele Premiu al Italiei)

  • Cel mai mare numar de tururi rapide: 16 Nico Rosberg (5 in cursa si 11 in calificari) Numarul de curse in care s-a batut recordul de pole position: 1 (Nico Rosberg in Marele Premiu al Braziliei).
  • Numarul de curse in care s-a batut recordul de cel mai bun timp pe tur in cursa: niciuna

 

Pirelli si echipa sa din Formula 1 in 2014

  • Numarul de persoane care a fost prezent la fiecare cursa: 55
  • Numarul de nationalitati diferite din cadrul echipei: 10
  • Numarul de limbi vorbite in cadrul echipei: 14
  • Numarul total de carnetele Pirelli distribuite la curse: 1.900
  • Numarul total de sepci Pirelli Podium vandute: 11.000
  • Numarul total de invitati in padock: 1.200

 

Pirelli Hospitality in 2014

  • Numarul total de meniuri servite in zona de hospitality Pirelli (inclusiv teste): 14.800
  • Litri de apa bauti in zona de hospitality Pirelli: 8.000
  • Kilograme de paste gatite de Chef-ul Pirelli: 700
  • Numarul de pizza: 400
  • Numarul de retete pentru desert preparate in zona de hospitality Pirelli: 40
  • Numarul de portii de desert consumate: 7.000

 

Pirelli in Formula 1 (din 1950)

  • Curse: 280
  • Victorii: 121
  • Pole position: 124
  • Podiumuri: 370
  • Cel mai rapid tur: 128
  • Titluri la piloti: 6
  • Titluri la echipe: 4

 

Alte statistici interesante:

  • Numarul total de piloti care au concurat cu pneuri Pirelli incepand din 2010: 96 (inclusiv al treilea pilot al echipei si tinerii piloti folositi la testele dedicate lor).
  • Numarul total de kilometri parcursi cu toate compozitiile P Zero in 2014 (curse si teste): 339.213. Pe fiecare compozitie: Hard –  46.098;; Medium – 120.969; Soft – 116.717; Supersoft – 34.422; Intermediare – 15.690; Ploaie –  5.317.
  • Distanta parcursa la teste in 2014: 69.171 km
  • Distanta parcursa la curse in 2014: 106.216 km
  • Numarul de tururi rapide  (atat in calificari, cat si in cursa) ale campionului mondial: 14 (7 in cursa si 7 in calificari)
  • Cea mai mica viteza medie (intr-o cursa uscata) cu pneurile P Zero F1: 142,801 km/h

(Nico Rosberg, Monaco GP)

  • Cea mai scazuta temperatura a asfaltului la care au concurat pneurile Pirelli: 19 grade Celsius in Marele Premiu al Chinei. Cea mai scazuta temperatura in afara cursei la care au rulat pneurile Pirelli a fost tot in China: 15 grade Celsius.
  • Cea mai ridicata temperatura a asfaltului la care au concurat pneurile Pirelli: 49 grade Celsius in Marele Premiu al Braziliei. Cea mai ridicata temperatura in afara cursei la care au rulat pneurile Pirelli a fost tot in Brazilia: 57 grade Celsius
  • Cea mai mica temperatura ambientala: 17 grade Celsius in Marele Premiu al Belgiei. Cea mai scazuta temperatura ambientala in afara cursei la care au rulat pneurile Pirelli a fost tot in Belgia: 12 grade Celsius.
  • Cea mai ridicata temperatura ambientala: 35 grade Celsius in Marele Premiu din Malaezia. Cea mai ridicata temperatura ambientala in afara cursei la care au rulat pneurile Pirelli a fost in Germania: 37 grade Celsius

2 comentarii

  1. Post By ferr f1 bis

    imi place site-ul vostru si il urmaresc de mai multa vreme citind cu interes articolele publicate.vreau sa va intreb daca anul acesta se mai organizeaza concursul f1 manager.
    succes in continuare

    1. Post By F1 Manager

      … Facem …

Comments are closed.