Puțin peste opt mii de kilometri în linie dreaptă separă cea de-a treia și cea de-a patra etapă a sezonului 2025. De la Japonia și istoricul circuit de la Suzuka, înconjurat de cireși înfloriți, Formula 1 se instalează acum în arhipelagul semi-deșertic Bahrain din Golful Persic.
O diferență semnificativă, în special în ceea ce privește temperatura, având în vedere că se va trece de la o maximă de sub 20 °C și condițiile ploioase de duminica trecută dimineața la maximele prognozate de aproximativ 30 °C pentru weekendul următor.
Compozițiile de pneuri disponibile
De fapt, temperatura va fi o variabilă foarte importantă atunci când vine vorba de gestionarea pneurilor la cea de-a patra cursă a anului. Ca și în cazul de la Suzuka, echipele vor avea de ales dintre cele mai dure trei compoziții din gama Pirelli 2025, și anume C1 ca dur, C2 ca mediu și C3 ca soft. Cu toate acestea, caracteristicile pistei Sakhir și chiar temperaturile vor necesita o abordare diferită față de cea adoptată săptămâna trecută în Japonia.
De fapt, toate echipele vor avea o bază bună de la care să înceapă lucrul, având în vedere că în ultima săptămână din februarie, circuitul Sakhir a găzduit singurul test din pre-sezon conform regulamentului sportiv 2025. Aceasta înseamnă că toată lumea are o mulțime de date cu care să lucreze atunci când vine vorba de configurarea mașinilor și alegerea celor mai bune strategii pentru calificări și cursă.
Pe parcursul a 24 de ore de circuit, cei 20 de piloți au parcurs 3 897 de tururi, echivalentul a 21 090,564 kilometri, iar pneurile care vor fi folosite în acest weekend au fost cele mai utilizate: C3 a rulat partea leului, parcurgând 67,17% din tururi, urmat de C2 (20,88%) și C1 (9,26%). Au fost efectuate doar 104 tururi pe C4 și trei pe Intermediare. Cu toate acestea, temperaturile din acest weekend vor reprezenta o nouă provocare, deoarece în timpul săptămânii de teste, Sakhir a avut parte de o vreme neobișnuită, cu vânturi puternice care au condus la temperaturi ale aerului și ale pistei mult mai scăzute decât este normal în această perioadă a anului.
Presiunile minime de pornire pentru acest weekend au fost modificate pe baza analizei datelor din teste, la 23 psi pe față și 21 pe spate. Aceasta reprezintă o creștere de +1 pe puntea din față și +2 pe cea din spate față de cursa din 2024 și de 0,5 psi pe ambele punți față de testul din februarie.
În 2024
Dacă există un Mare Premiu în care o strategie cu două opriri pare să fie un dat, atunci acela este Bahrain și acesta a fost cazul și anul trecut, când a fost runda de deschidere a sezonului. Toți piloții au făcut cel puțin două opriri, în timp ce unii, precum Hulkenberg (Haas), prin forța împrejurărilor, alții prin alegere, Gasly (Alpine) și Sargeant (Williams) au oprit chiar și de trei ori. Compozițiile preferate au fost Soft și Hard, marea majoritate alegând să pornească de pe C3 înainte de a profita la maximum de cele două seturi de C1 pe care le-au păstrat special pentru cursă. Excepție a făcut duo-ul Red Bull format din Verstappen și Perez, care a făcut ultimul stint pe un set de C3, datorită superiorității tehnice a echipei din Milton Keynes la momentul respectiv, subliniată de faptul că au terminat pe primul și al doilea loc. Echipa soră, Racing Bulls a încercat același lucru cu Ricciardo, dar a terminat în afara primilor zece.
Pe baza a ceea ce am văzut în testele de iarnă și în primele trei runde, scenariul ar putea fi diferit din cauza modificărilor aduse compușilor pentru 2025. În timp ce C1 este destul de similar cu predecesorul său, C2 și C3 sunt mai moi și, cel mai important, cei trei compuși au o răspândire mai bună în ceea ce privește timpul delta de performanță. Prin urmare, acest lucru ar putea readuce C2 în joc ca pneu de cursă, creând astfel mai multe opțiuni de strategie pentru duminică, chiar și o singură oprire devenind o posibilitate realistă. Multe vor depinde de cât de cald va fi în comparație cu testul, astfel încât cele trei ore de antrenamente libere vor fi foarte importante, în special FP2, care are loc la un moment al zilei similar cu prima parte a cursei.