Max Verstappen a câștigat MP al Spaniei dupa ce la start de pozitia a IV-a a condus cursa dupa primul viraj George Russell.
Max Verstappen și-a impus încă o dată autoritatea în această a zecea etapă a sezonului. Pilotul Red Bull a obținut o victorie importantă în Marele Premiu al Spaniei, construită pe baza unor dueluri roată la roată la start, mai întâi cu Lando Norris și apoi cu George Russell. Olandezul a făcut o treabă excelentă în gestionarea pneurilor pe parcursul cursei. De fapt, pe podium s-au aflat primii trei piloți de pe grila de start. Norris a încercat o strategie diferită față de Verstappen, după ce a fost depășit la start, apoi și-a prelungit primele două stinturi (opt tururi mai târziu cu pneurile soft și patru mai târziu cu pneurile medium) pentru a încerca să-l prindă pe lider în ultimele tururi cu pneurile soft teoretic mai proaspete. Cu toate acestea este demn de remarcat faptul că Max a folosit setul său de C3-uri noi pentru ultimul stint, în timp ce Norris le-a folosit pe ale sale la început.
Lewis Hamilton a fost al treilea, revenind pe podium pentru prima dată de la Marele Premiu al Mexicului de anul trecut. Aceasta înseamnă că, în fiecare an de la debutul său în 2007, timp de 18 sezoane consecutive, septuplul campion mondial a reușit să termine cel puțin o dată în primele trei locuri.
Aceasta a fost cea de-a 61-a victorie a lui Verstappen, a patra pe acest circuit, unde acum opt ani a obținut prima sa victorie în Formula 1. Pentru Red Bull, aceasta este victoria cu numărul 120, a șaptea din zece curse din acest sezon, iar aceste cifre înseamnă că olandezul este responsabil pentru puțin peste jumătate din numărul total de victorii ale echipei.
Nu au existat abandonuri în această după-amiază, 11 din cei 20 de piloți parcurgând întreaga distanță, în timp ce nouă au fost depășiți cu un tur. Toți cei 19 piloți de pe grila de start au plecat pe Soft C3, în timp ce Albon, care a trebuit să plece de la boxe cu Williams-ul său, a optat pentru C2. Opririle la boxe au început încă din turul 9 cu Tsunoda, dar liderii au așteptat până în turul 15 (Sainz și Russell) pentru a trece pe Medium, iar Norris și Leclerc și-au prelungit stinturile pe cât posibil, până în turul 23 pentru primul și turul 24 pentru al doilea. Pentru al treilea stint, a intrat în joc și Hard-ul, folosit de majoritatea piloților. Cu toate acestea, în rândul liderilor, Soft-ul s-a impus pentru ultima parte a cursei, fiind ales de Verstappen, Hamilton, Leclerc și perechea McLaren. Doar Sainz și Russell au optat pentru Hard.
Doar doi piloți, Perez și Tsunoda, au efectuat trei opriri, în timp ce 12 au folosit toate cele trei compozițiile disponibile: în afară de cei doi deja menționați, singurii piloți care nu au făcut-o au fost Perez, Albon și Bottas. De fapt, finlandezul a efectuat cel mai lung stint, 37 de tururi pe hard, în timp ce Zhou a fost în fruntea listei pentru stinturile pe medium, cu 32 de tururi, iar Leclerc a reușit 24 de tururi pe soft.
Rezultatele cursei mai jos:
Pos | Driver | Time/Retired | PTS |
---|---|---|---|
1 | 1:28:20.227 | 25 | |
2 | +2.219s | 19 | |
3 | +17.790s | 15 | |
4 | +22.320s | 12 | |
5 | +22.709s | 10 | |
6 | +31.028s | 8 | |
7 | +33.760s | 6 | |
8 | +59.524s | 4 | |
9 | +62.025s | 2 | |
10 | +71.889s | 1 | |
11 | +79.215s | 0 | |
12 | +1 lap | 0 | |
13 | +1 lap | 0 | |
14 | +1 lap | 0 | |
15 | +1 lap | 0 | |
16 | +1 lap | 0 | |
17 | +1 lap | 0 | |
18 | +1 lap | 0 | |
19 | +1 lap | 0 | |
20 | +2 laps | 0 |