Oscar Piastri a stabilit cel mai bun timp în prima zi de antrenamente libere pentru Marele Premiu al Japoniei. Pilotul australian de la McLaren a fost primul în clasamentul timpilor a celei de-a doua sesiuni cu un tur în 1’28″114, cu 83 de miimi sub timpul din pole position stabilit în 2024 de Max Verstappen cu Red Bull. McLaren a fost pe primul loc și în prima sesiune, singura din cele două în care nu au existat întreruperi ale circuitului, cu Lando Norris cel mai rapid în 1’28″549.
ZIUA PE PISTĂ
Toți cei trei compuși au intrat în joc în ambele sesiuni de antrenamente libere. Cu toate acestea, timpul pe pistă în cea de-a doua a fost redus la doar 21 de minute, din cauza a patru steaguri roșii cauzate de accidentările lui Jack Doohan (Alpine), apoi Fernando Alonso (Aston Martin) și două incidente în care mici zone de iarbă de pe marginea pistei au luat foc. Toate acestea au însemnat că niciun pilot nu a putut efectua mai mult de trei tururi de pistă în același timp!
Astăzi, nu mai puțin de 15 piloți au folosit un set de Hard: cinci dintre ei în prima sesiune (Stroll, Alonso, Hadjar, Lawson și Bortoleto) și zece în a doua (Piastri, Leclerc, Hamilton, Antonelli, Russell, Doohan, Gasly, Albon, Sainz și Hulkenberg). Cei cinci care au optat să păstreze ambele seturi de C1 pentru restul weekendului au fost Verstappen, Tsunoda, Norris, Ocon și Bearman. Vineri, anul trecut, doar cinci piloți – perechea Red Bull formată din Verstappen și Perez, duo-ul Ferrari format din Leclerc și Sainz și Magnussen în Haas – folosiseră cel mai dur compus furnizat de Pirelli pentru acest Mare Premiu. Cu toate acestea, trebuie luat în considerare faptul că FP2 de anul trecut a fost afectat de ploaie intermitentă.
SIMONE BERRA – INGINER ȘEF
„ În unele privințe, aceasta a fost o zi dificil de evaluat, deoarece în a doua sesiune, nimeni nu a fost capabil să ruleze cu continuitate din cauza celor patru steaguri roșii. Cu toate acestea, am putut totuși să tragem câteva concluzii importante. Primul punct este că pista s-a dovedit a fi semnificativ mai rapidă decât anul trecut, având în vedere că cel mai bun timp al lui Piastri este deja mai mic decât timpul de pole din 2024. Acest lucru se datorează în parte progresiei naturale a generației actuale de mașini și, de asemenea, în mod semnificativ, aderenței crescute a noii suprafețe a pistei, de la ieșirea din șicana finală până la sfârșitul primului sector. De fapt, peste jumătate din îmbunătățirea timpilor de la anul trecut la acesta poate fi atribuită în special primului sector, pe baza timpilor din FP1.
Chiar dacă nimeni nu a reușit să facă ture lungi în a doua sesiune, am reușit să adunăm câteva date din prima, când mai mulți piloți au făcut o serie lungă de tururi, împărțite între diferite compoziții. În general, în afară de câteva excepții, nu am observat niciun fel de graining și a devenit clar că, cel puțin pe hârtie, toate cele trei compozițiile ar putea avea un rol de jucat în cursă. În plus, spre deosebire de 2024, trei sferturi dintre piloți au optat să nu păstreze ambele seturi de Hards.
Nivelul de degradare observat astăzi pe ieșirile lungi este mai scăzut decât ne așteptam, ceea ce ar putea sugera că o strategie cu o singură oprire ar putea fi mai competitivă decât una cu două opriri, care teoretic era considerată cea mai rapidă. Vom vedea cum evoluează situația, ținând cont și de vreme, deoarece sunt prognozate ploi în noaptea de sâmbătă spre duminică.”