In cazul masinii Sauber, solutia de evacuare a gazelor gasita de acestia a fost usor de copiat, echipa Red Bull a facut acest lucru cu cateva zile inainte de a incepe sezonul 2012.
Livio Oricchio corespondentul brazilian al O Estado de S.Paulo, a numit inovatia tehnica gasita de Sauber “efectul Coanda”. In conditiile in care a fost interzisa evacurea prin fata a gazelor masinii, masina C31 a lui Sauber foloseste ceea ce se numeste efectul Coanda, numit astfel dupa pionierul roman al aerodinamicii Henri Coanda.
Efectul Coandă constă în principiu în a crea o zonă de depresiune în plin aer, de-a lungul unui perete, care permite fluidelor să se proiecteze şi să ia direcţia peretului unde s-a generat depresiunea. Până să se ridice de la sol avionul, flăcările ce ieşeau din ajutaj erau orientate către fuselajul aparatului şi nu în exterior aşa cum se aştepta inginerul lui Coanda. (sursa www.go4it.ro)
Ferrari este de asteptat sa fie urmatoarea echipa care va copia sistemul Sauber.
Legat de sistemul F-duct al Mercedes, Red Bull, Ferrari si Lotus, au o atitudine foarte diferita. Conceptul Mercedes nu numai ca creste semnificativ viteza pe liniile drepte dar face masina sa fie si mai manevrabila.
Consultantul Red Bull, Helmut Marko a spus ca: “Lotus, echipa foarte responsabila, au descoperit doua moduri prin care sistemul F-duct nu este in concordanta cu regulamentele.”
Deci diferenta de atitudine a echipelor care contesta legalitatea sistemului F-duct este data se pare de cat de usor pot fi copiate sistemele Sauber si Mercedes. Si Adrian Newey care este un tehnician si nu un “politician” admite ca: “legat de sistemul aerodinamic al echipei Mercedes, cu trimiterea jetului de aer din spatele masinii in fata, pentru a putea fi implemenatat pe masina este necesar sa se revizuiasca intregul proiect.”
Comentariu F1 Manager : Horner ia bila neagra a debutului de sezon pentru ipocrizia sa. Dorim tare mult in redactie ca echipa Mercedes sa rezolve problemele cu pneurile avute in cursa pentru a reusi sa stea in fata celor de la Red Bull macar in urmatoarele cateva curse, ca sa vedem cum va evolua comportamentul lui Horner.
Red Bull au primit o palma grea cu interzicerea eliminarii gazelor de esapament cand pilotul nu mai apasa pedala de acceleratie. Acum strugurii sunt acrii cand Horner nu ajunge la ei.
Se vede clar ca masina Red Bull are multe probleme, dovada sta comportamentul de joasa speta a lui Vettel. La ce gesturi face nu mai este un campion.
Clar se vede ca Vettel nu este un robot, metronom, sau alta chestie extrateresta, ci un pilot sub nivelul lui Alonso, Button, Hamilton.
RB-ul din 2010 si 2011 l-au facut pe Vettel campion de 2 ori.
Eu pe Vettel nu sunt asa suparat sa zic. E tanar, etc. Dar Horner ma enerveaza la culme. A ceurt explicatii odata, de doua ori, opreste-te omule. Cu atat mai mult cu cat imi amintesc ce a raspuns Ross Brawn cand il intrebau de legalitatea solutii Red Bull de anul trecut. A zis ceva de genul ” a fost declarata legala. asa ca o copiezi sau taci din gura”. Bine, un caracter Ross in comparatie cu Horner si la baza inginer :)