Analiza cursei din China

Lewis Hamilton a câștigat pe o pistă în uscare unde strategia opririlor la boxe a fost influențată de apariția inițială a masinii de siguranta virtuala urmată de apariția masinii de siguranta reale în primele tururi ale cursei. Pilotul Toro Rosso, Carlos Sainz a fost singurul pilot care a început cursa pe pneuri usoare, când toți ceilalți piloți au pornit pe pneuri intermediare după care au schimbat pe usoare în primele 10 tururi, utilizând o mare varietate de strategii diferite cu compoziții soft și supersoft.

Clasare Nr Pilotul Echipa Turul Ora Cel mai rapid tur Viteza medie
1 44 Lewis Hamilton Mercedes 44 15:21:52 1:35.378 205.745
2 5 Sebastian Vettel Ferrari 40 15:15:37 1:35.423 205.648
3 77 Valtteri Bottas Mercedes 41 15:17:44 1:35.849 204.734
4 7 Kimi Räikkönen Ferrari 42 15:19:17 1:36.003 204.406
5 19 Felipe Massa Williams Mercedes 50 15:34:04 1:36.511 203.330
6 11 Sergio Perez Force India Mercedes 55 15:41:28 1:36.531 203.288
7 33 Max Verstappen Red Bull Racing TAG Heuer 31 15:01:08 1:36.722 202.886
8 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing TAG Heuer 36 15:09:21 1:36.791 202.741
9 31 Esteban Ocon Force India Mercedes 55 15:41:34 1:37.036 202.230
10 55 Carlos Sainz Toro Rosso 30 14:59:42 1:37.398 201.478
11 20 Kevin Magnussen Haas Ferrari 35 15:08:27 1:37.528 201.209
12 8 Romain Grosjean Haas Ferrari 50 15:33:37 1:37.551 201.162
13 27 Nico Hulkenberg Renault 36 15:10:44 1:38.015 200.210
14 30 Jolyon Palmer Renault 47 15:28:54 1:38.181 199.871
15 14 Fernando Alonso McLaren Honda 31 15:01:18 1:39.496 197.230
16 9 Marcus Ericsson Sauber Ferrari 50 15:34:20 1:39.732 196.763
17 26 Daniil Kvyat Toro Rosso 18 14:40:04 1:40.090 196.059
18 2 Stoffel Vandoorne McLaren Honda 15 14:35:12 1:41.460 193.412

Verstappen a utilizat o strategie mult mai agresivă bazată pe supersoft pentru a câștiga 13 poziții într-o cursă complex din punctual de vedere al strategiilor și plină de acțiune. După un start pe ud, vremea a rămas uscată, cu cel mai rapid tur cu peste patru secunde mai bun decât anul trecut. Aceasta a fost o îmbunătățire și mai mare în privința tipilor pe tur comparative cu 2016 față de ce s-a văzut în Australia, în ciuda condițiilor dificile.

Oprirea Nr Driver Echipa Turul Ora Durata Total
1 27 Nico Hulkenberg Renault 1 14:05:25 23.550 23.550
1 5 Sebastian Vettel Ferrari 2 14:07:35 22.906 22.906
1 26 Daniil Kvyat Toro Rosso 2 14:07:46 24.016 24.016
1 14 Fernando Alonso McLaren Honda 2 14:07:48 24.250 24.250
1 19 Felipe Massa Williams Mercedes 2 14:07:51 23.123 23.123
1 11 Sergio Perez Force India Mercedes 2 14:07:52 24.030 24.030
1 20 Kevin Magnussen Haas Ferrari 2 14:07:53 23.809 23.809
1 9 Marcus Ericsson Sauber Ferrari 2 14:07:54 27.934 27.934
1 31 Esteban Ocon Force India Mercedes 2 14:07:57 17.673 17.673
1 8 Romain Grosjean Haas Ferrari 2 14:08:00 30.654 30.654
1 2 Stoffel Vandoorne McLaren Honda 2 14:08:01 25.146 25.146
1 36 Antonio Giovinazzi Sauber Ferrari 2 14:08:01 29.443 29.443
1 44 Lewis Hamilton Mercedes 4 14:12:08 22.999 22.999
1 77 Valtteri Bottas Mercedes 4 14:12:17 32.287 32.287
1 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing TAG Heuer 4 14:12:20 17.340 17.340
1 7 Kimi Räikkönen Ferrari 4 14:12:21 23.847 23.847
1 33 Max Verstappen Red Bull Racing TAG Heuer 4 14:12:23 23.071 23.071
2 5 Sebastian Vettel Ferrari 4 14:12:35 17.354 40.260
1 55 Carlos Sainz Toro Rosso 4 14:12:47 17.337 17.337
2 31 Esteban Ocon Force India Mercedes 4 14:12:49 33.491 51.164
2 14 Fernando Alonso McLaren Honda 4 14:12:55 17.304 41.554
2 26 Daniil Kvyat Toro Rosso 4 14:13:00 17.320 41.336
2 19 Felipe Massa Williams Mercedes 4 14:13:01 17.324 40.447
2 11 Sergio Perez Force India Mercedes 4 14:13:01 17.416 41.446
2 20 Kevin Magnussen Haas Ferrari 4 14:13:03 17.296 41.105
1 30 Jolyon Palmer Renault 4 14:13:06 17.291 17.291
2 2 Stoffel Vandoorne McLaren Honda 4 14:13:08 17.325 42.471
2 27 Nico Hulkenberg Renault 4 14:13:11 17.336 40.886
2 9 Marcus Ericsson Sauber Ferrari 4 14:13:14 17.341 45.275
2 8 Romain Grosjean Haas Ferrari 4 14:13:23 17.303 47.957
2 44 Lewis Hamilton Mercedes 5 14:15:08 17.616 40.615
2 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing TAG Heuer 5 14:15:09 23.613 40.953
2 7 Kimi Räikkönen Ferrari 5 14:15:18 17.877 41.724
2 33 Max Verstappen Red Bull Racing TAG Heuer 5 14:15:19 17.651 40.722
2 77 Valtteri Bottas Mercedes 5 14:15:20 17.343 49.630
3 5 Sebastian Vettel Ferrari 5 14:15:24 17.362 57.622
2 55 Carlos Sainz Toro Rosso 5 14:15:33 17.340 34.677
3 14 Fernando Alonso McLaren Honda 5 14:15:40 17.302 58.856
3 26 Daniil Kvyat Toro Rosso 5 14:15:46 17.324 58.660
3 19 Felipe Massa Williams Mercedes 5 14:15:48 17.321 57.768
3 11 Sergio Perez Force India Mercedes 5 14:15:49 17.312 58.758
3 20 Kevin Magnussen Haas Ferrari 5 14:15:49 17.298 58.403
3 31 Esteban Ocon Force India Mercedes 5 14:15:52 17.356 1:08.520
2 30 Jolyon Palmer Renault 5 14:15:55 17.291 34.582
3 2 Stoffel Vandoorne McLaren Honda 5 14:15:57 17.295 59.766
3 27 Nico Hulkenberg Renault 5 14:15:58 17.362 58.248
3 9 Marcus Ericsson Sauber Ferrari 5 14:16:02 17.344 1:02.619
3 8 Romain Grosjean Haas Ferrari 5 14:16:10 24.114 1:12.071
3 44 Lewis Hamilton Mercedes 6 14:17:55 17.737 58.352
3 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing TAG Heuer 6 14:18:00 17.480 58.433
3 7 Kimi Räikkönen Ferrari 6 14:18:03 17.435 59.159
3 33 Max Verstappen Red Bull Racing TAG Heuer 6 14:18:05 17.421 58.143
3 77 Valtteri Bottas Mercedes 6 14:18:06 17.323 1:06.953
4 5 Sebastian Vettel Ferrari 6 14:18:10 17.370 1:14.992
4 14 Fernando Alonso McLaren Honda 6 14:18:16 17.302 1:16.158
3 55 Carlos Sainz Toro Rosso 6 14:18:18 17.374 52.051
4 26 Daniil Kvyat Toro Rosso 6 14:18:28 17.322 1:15.982
4 19 Felipe Massa Williams Mercedes 6 14:18:29 17.377 1:15.145
4 11 Sergio Perez Force India Mercedes 6 14:18:30 18.225 1:16.983
4 20 Kevin Magnussen Haas Ferrari 6 14:18:34 17.299 1:15.702
4 31 Esteban Ocon Force India Mercedes 6 14:18:36 17.366 1:25.886
3 30 Jolyon Palmer Renault 6 14:18:39 17.301 51.883
4 2 Stoffel Vandoorne McLaren Honda 6 14:18:41 17.292 1:17.058
4 27 Nico Hulkenberg Renault 6 14:18:43 17.359 1:15.607
4 9 Marcus Ericsson Sauber Ferrari 6 14:18:46 17.344 1:19.963
4 8 Romain Grosjean Haas Ferrari 6 14:18:48 17.314 1:29.385
5 11 Sergio Perez Force India Mercedes 20 14:43:03 23.057 1:40.040
5 19 Felipe Massa Williams Mercedes 24 14:50:13 23.451 1:38.596
4 55 Carlos Sainz Toro Rosso 28 14:56:06 22.840 1:14.891
4 33 Max Verstappen Red Bull Racing TAG Heuer 29 14:57:33 22.505 1:20.648
4 30 Jolyon Palmer Renault 30 15:00:32 23.993 1:15.876
5 20 Kevin Magnussen Haas Ferrari 32 15:03:12 23.463 1:39.165
4 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing TAG Heuer 33 15:04:09 22.505 1:20.938
5 27 Nico Hulkenberg Renault 33 15:05:10 40.144 1:55.751
5 5 Sebastian Vettel Ferrari 34 15:05:37 22.443 1:37.435
4 77 Valtteri Bottas Mercedes 35 15:07:45 24.317 1:31.270
4 44 Lewis Hamilton Mercedes 36 15:08:39 22.668 1:21.020
5 8 Romain Grosjean Haas Ferrari 35 15:08:45 23.211 1:52.596
4 7 Kimi Räikkönen Ferrari 39 15:14:04 23.119 1:22.278
5 31 Esteban Ocon Force India Mercedes 42 15:20:06 22.926 1:48.812
6 19 Felipe Massa Williams Mercedes 48 15:30:29 22.517 2:01.113
6 11 Sergio Perez Force India Mercedes 49 15:31:25 22.979 2:03.019

Pilotul britanic Lewis Hamilton a obtinut asa numitul Gradn Slam, castigand cursa, calificarile, reusind cel mai rapid tur al cursei si conducand cursa de la inceput pana la sfarsit. Este a treia oara in cariera cand britanicul reuseste aceasta performanta.

Dupa cum se comporta noile pneuri Pirelli credem ca data viitoare in China ar trebuii venit cu ultra soft in loc de medii si ca in general se poate renunta permament la pneurile de compozitie dura. Acesta probabil ca tin doua curse pe orice circuit.

4 comentarii

  1. Sainz a inceput cursa chiar cu super-softuri! Nu cu gume soft (usoare)

    1. Corect!

      1. Post By victor L

        Corect; inseamna ca nu e greseala gramaticala :P

    2. ce fain a fost on-boardul cu el de la startul cursei, practic rotile sau invartit pe loc, astfel a ajuns din start pe ultima pozitie. In orice caz am putut observa diferenta dintre compozitiile de pneuri inter si slick. Totusi trebuie sa remarcam curajul spaniolului si concentratia lui cu care a reusit sa tina masina pe pista in primele turui mai dificile, iar rezultatul l-am vazut, a ales bine Carlos!!!

Comments are closed.