Avancronica cursei din China din 2017

Duminica se va alerga pe un circuit in care configurarea masinii si a motorului sunt esentiale.

Aceasta deoarece circuitul din Shanghai, China are doua linii drepte foarte lungi, una dintre ele avand 1200m dar si multe viraje unde vitezele sunt scazute sau medii. Astfel ca echilibrul perfect intre acestea va da si masina castigatoare – vorbim in cazul in care monoposturile ar fi egale ca si putere.

Caracteristicile circuitului Cifrele
Lungimea turului 5411m
Numărul de tururi 56
Distanţa cursei 305.066km
Locul 1 pe grilă pleacă de pe partea stânga a circuitului
Cel mai rapid tur în cursă 1’32.238 Michael Schumacher în 2004
Viteza maximă 316kph
Zonele DRS Prima şi a treia linie dreaptă
Distanţa de la start până la primul viraj 380m
                 Cerințele monopostului
Acceleraţie maximă* pe 65% din lungimea circuitului
Cea mai lungă perioadă de accelerație 1397
Apăsarea aerodinamică Înaltă
Schimbările de viteză pe tur 57
Combustibilul folosit pe tur 2.5kg?
Câştigul pe tur prin consumul de combustibil 0,1s

* cu noile monoposturi s-ar putea ca aceasta sa fie sporita, dar date concrete vom avea doar dupa antrenamentele de vineri

Circuitul din punctul de vedere al pneurilor:

  • Pista se dovedește de fiecare dată „verde” și alunecoasă pe parcursul primelor sesiuni ale weekendului.
  • Există un număr aproape egal de viraje și linii drepte pe pista inaugurată în 2004.
  • Virajele care solicita cel mai mult pneurile sunt Virajul 1 (un viraj lung de dreapta) și Virajul 13.
  • Cel mai solicitat este pneul față-stânga.
  • Liniile drepte lungi pot face ca pneurile să se răcească și provoacă apariția efectului de graining.
  • Liniile drepte oferă de asemenea șanse pentru depășiri, astfel că echipele ar putea opta pentru cele mai rapide strategii.

 

Pneurile nominalizate pana acum in acest sezon:

Mare Premiu
Ultrausoare Superusoare Usoare Medii Dure
Australia X X X    
China   X X X  
Bahrain   X X X  
Rusia X X X    
Spania     X X X
Monaco X X X    
Canada X X X    
Azerbaijan   X X X  

 La ce sa ne asteptam?

Circuitul din Shanghai este cel mai dur circuit din calendarul de Formula 1 în ceea ce priveşte frânele ajungându-se până la o forță de presiune de 4,3G. Deşi are ce mai lungă linie dreaptă din sezon, pe circuitul din China piloţii parcurg 80% din lungimea lui în virajare, adică pneurile resimt efectul lateral de apăsare pe 80% din circuit.

Nu vedem cum Mercedes ar mai putea scapa victoria pe acest circuit (poate doar o vreme capricioasa), in special cu un Lewis Hamilton care detine 4 victorii in China, cele mai multe dintre toti pilotii. Singurul pilot cu mai mult de o victorie care se va afla pe circuit este Fernando Alonso – doua.

Dupa aceasta cursa ordinea echipelor de la mijlocul clasamentului va fi mai clara, cel putina pana la cursa din Spania, unde in mod traditional echipele vin cu inovatii majore pe monopost.

Predicţia F1 Manager pentru calificări: Hamilton, Bottas, Vettel, Raikkonen, Ricciardo.

Predicţia F1 Manager pentru cursă: Hamilton, Bottas, Vettel, Raikkonen, Ricciardo.

3 comentarii

  1. Wehrlein va lipsi si duminica, in China. E o noua sansa pt. A.Giovinazzi

  2. Vettel , ham, bot ,raikk

  3. Post By johann

    cal. rai, bot, ham, vet
    cursa bot,rai vet,ham

Comments are closed.