Mai jos găsiţi prognoza cititorilor F1 Manager pentru Marele Premiu de Formula 1 din Montreal, Canada, cursă ce se va desfăşura Duminică cu începere de la ora 21.
Caracteristicile circuitului | Cifrele |
Lungimea turului | 4361m |
Numărul de tururi | 70 |
Distanţa cursei | 305,27km |
Locul 1 pe grilă | pleacă de pe partea stângă a circuitului |
Cel mai rapid tur în cursă | 1’13.622 Rubens Barichello 2004 |
Viteza maximă | 309km/oră |
Zonele DRS | Două zone consecutive |
Distanţa de la start până la primul viraj | 260m |
Cerințele monopostului | |
Acceleraţie maximă | pe 72% din lungimea circuitului |
Cea mai lungă perioadă de accelerație | 1180 |
Apăsarea aerodinamică | Medie |
Schimbările de viteză pe tur | 50 |
Combustibilul folosit pe tur | 1.4kg |
Câştigul pe tur prin consumul de combustibil | 0,032s |
Cele mai multe victorii: Michael Schumacher – şapte.
Pneurile disponibile: ușoare, superușoare și ultraușoare.
Cursele desfăşurate pe circuitul canadian au o faimă prin impredictibilitatea lor. Impredictibilitate ce vine de la vreme, de la pneuri, de la piloţi și de la formă sa unică din calendarul competiţional.
Cu toate acestea setarea maşinii nu este foarte diferită față de cea din Monaco. Asta deoarece şi aici întâlnim 3 viraje lente care sunt negociate cu sub 100km/h, fiind vorba de virajele 2,6 şi 10.
Totusi circuitul este mult mai solicitant pentru pneuri decât cel din Principat, ceea ce va duce la un grad mai mare de uzură și degradare. Cele mai mari forțe care acționează asupra pneurilor sunt longitudinale (accelerare și frânare) și nu laterale (viraje) – și aceștia sunt factorii care care influențează uzura și degradarea în Marele Premiu al Canadei. Configurația circuitului oferă o oportunitate mai bună de a câștiga poziții în cursă cu ajutorul strategiei, ceea ce s-a văzut în anii trecuţi.
Calificări: Vettel, Raikkonen, Bottas, Hamilton, Massa.
Cursă: Raikkonen, Bottas, Vettel, Hamilton, Perez,
cal. bottas, ham, raik, vet,
cursa, ham, bottas,massa
in cursa asta rai o sa fie cavalerul negru pentru vettel