Marele Premiu al Canadei s-a derulat în condițiile celor mai coborâte temperature înregistrate recent într-un weekend de cursă, cu temperature la nivelul pistei în jurul a 20 de grade Celsius: ceea ce a pus accent pe buna încălzire a pneurilor și managementul anvelopelor. A existat o mare varietate de strategii cu una și două opriri, ocupantul pole-ului, Lewis Hamilton oprinnd doar odată cu Mercedesul său, dar ținând la respect Ferrari-ul lui Sebastian Vettel, care a oprit de două ori, după ce îl depășise pe Hamilton, la strat în chiar primul viraj.
Hamilton a efectuat singura sa oprire în turul 24, revenind pe pistă pe poziția a doua în spatele lui Vettel. Când Vettel a făcut a doua sa oprire, el a revenit la peste șase secunde în spatele lui Hamilton cu 33 de tururi înainte de final, cu pneuri soft care erau cu 13 tururi mai tinere decât cele de pe Mercedes.
În ciuda condițiilor reci, Nico Rosberg a reușit cel mai rapid tur de pistă al cursei pe pneuri soft, cu 10 tururi înainte de final, Mercedesul său fiind cu 1,4s mai rapid decât cel mai rapid tur de pistă din 2015, realizat pe supersoft.
Valtteri Bottas a obținut primul podium al sezonului pentru Williams prin utilizarea unei strategii similare cu a lui Hamilton, în timp ce restul piloților din top 10 au oprit de două ori, după ce au pornit pe ultrasoft – cea mai rapidă compozție cu peste 0,6s pe tur.
O strategie alternativă a fost utilizată de Sergio Perez de la Force India care a pornit pe pneuri soft și a avut cel mai lung schimb, 31 de tururi, înainte de a face singura sa oprire pentru supersoft. Cea mai impresionantă ascensiune a fost a pilotului Carlos Sainz de la Toro Rosso, care a utilizat o strategie cu două opriri (încheind cursa pe pneurile cele mai rapide ultrasoft) pentru a ajunge pe nouă, după ce a pornit de pe locul 20 al grilei de start.
Paul Hembery, directorul Pirelli motorsport director: „Mulțumită diferitelor strategii de cursă, am avut un finish dramatic, cu Vettel care a oprit de două ori presându-l pe Hamilton care a oprit doar odată. Temperaturile scăzute la nivelul pistei au amplificat importanța managemnetului pneurilor, cu unele echipe schimbând strategiile pe măsură ce devenea evident care sunt mai rapide. De fapt, cei mai mulți piloți au oprit de două ori, comparativ cu anul trecut când majoritatea au oprit o singură dată. Secretul pentru o singură oprire a fost reprezentat de grija față de pneuri și menținerea lor în parametrii cât mai mult posibil, Hamilton și Bottas reușind acest lucru excellent.”
Ultrasoft | Supersoft | Soft | |
Primul | VES 1m16.319s | VET 1m17.143s | ROS 1m15.599s |
Al doilea | SAI 1m16.578s | RAI 1m17.932s | HAM 1m15.981s |
Al treilea | KVY 1m16.942s | PER 1m18.427s | VET 1m16.297s |
Cel mai lung schimb al zilei:
Soft | Alonso | 52 tururi |
Supersoft | Vettel | 26 |
Ultrasoft | Magnussen | 29 |