Dragi cititori ai siteului F1 Manager ne bucuram sa va regasim din nou in cadrul lumei Formulei 1.
Desigur ca predictie este un cuvant indraznet insa asa cum am facut-o si in anii anteriori si ne-am asumat riscul o vom face si acum.
Precizam ca una din ingrijorarile inginerilor – cel putin clamata – este din nou consumul de carburant. De ce? Viteza maxima va scadea cu circa 15km/ora, dar masinile datorita castigului aerodinamic vor merge cu circa 10% mai mult cu acceleratia la maxim. Si consumulul permis de carburant a crescut de la 100kg (135litri) la 105kg (142 litri). Noi nu credem ca vor fi probleme decat pe anumite circuite si nici acelea majore.
Predicţiile F1 Manager pentru sezonul 2016.
Nu este prima data cand echipa Ferrari arata foarte bine in teste. Este drept ca asa de bine ca acum nu a mai aratat de 10 ani de zile, insa credem ca cei de la Mercedes au blufat si au mers cu maximul de combustibil atunci cand au scos cei mai bun timpi ai lor si cu motorul configurat intr-un mod nu foarte agresiv.
E drept ca luati si noi de val si de dorinta de a vedea o lupta la titlul macar intre doua echipe suntem tentati sa le dam mari sanse italienilor. Insa nu o sa o facem, desi fiabilitatea lor a aratat cel mai bine in aceste teste si fiind masini noi acest lucru este de luat in calcul.
Mercedes sunt teoretic cel putin favoritii la titlu si in acest an si vor fi urmati cel mai tarziu din Spania de catre cei de la Red Bull care dezvolta masinile in timpul sezonului ca nimeni altii. Ferrari au stat slab la cest capitol sau mai slab ca altii, chiar si pe vremea trioului Todt-Brawn- Schumacher.
Daca este sa facem o precizare indrazneata este aceea ca Red Bull vor uimi lumea inca din Australia si fiindca ni s-a cerut un pronostic pentru prima cursa am zice Red Bull.
Surprize insa pot aparea din mai multe motive in cadrul anumitor curse. Multe componente sunt noi si pot ceda mai repede decat este asteptat. Apoi, pilotii cu experienta acestor monoposturi vor dori sa scoate maximul din masina si inevitabil vor comite greseli. Cei fara aceasta experienta (cei mai multi la numar) vor gresi tocmai din acest motiv.
Daca ceva ne face sa ne indoim de capaciatea celor de la Mercedes de a castiga deja titlul este acelasi motiv pentru care ne gnadim ca l-ar putea castiga si el se numeste Paddy Lowe. Paddy este noul director tehnic al celor de la Williams si actionar in cadrul echipei de Formula 1.
Cert este ca in masina Mercedes de anul acesta este semnatura lui. Paddy este un mare inginer dar am vazut facute de el la McLaren si masini grozave si esecuri rasunatoare.
Este primul an pentru cei de la Mercedes in care pe masina lor nu mari sunt urme serioase a cooperarii dintre Brawn si Schumacher de pana in 2012. Acesta este indiciul cel mai important pentru care am da favoriti Red Bull si Ferrari. Nu este altul. Ferrari dupa plecarea lui James Alison si degringolada care a urmat italienii puteau doar sa ‘nimereasca’ realizarea unei masina bune, sansa de a da o masina excelenta sunt mici. Insa motorul s-ar putea sa fie unul exceptional si sa ajute mult aerodinamica, iar testele par sa ne contrazica.
In toate aceste mutari, ramane constanta numita Red Bull care de 8 ani nu a avut vreun sezon slab, ci din contra.
Vorba romanului: om trai si om vedea. Nu mai este decat o saptamana. Nu uitati sa va faceti echipa pentru cursa din Australia.
Câţi câştigători de Mari Premii vor fi anul acesta?
Spunem că minim 3 și maxim 5. La fel ca anul trecut cand am si avut dreptate.
Va câștiga orice alt pilot mai mult de 5 curse anul acesta?
Posibil: Hamilton, Ricciardo si Raikkonen.
Echipa surpriză a anului?
Red Bull daca poate fi o surpriza faptul ca vor trage pentru titlu. Ferrari daca obtin locul 2 va fi o mare surpriza si Williams daca ajung cumva pe 3.
Dezamăgirea anului?
Ferrari. Fiindca orice nu este titlul mondial va fi o dezamagire. Si desigur din nou McLaren. Orice vor face britanicii, chiar si schimbarea funrizorului de motoare va insemna cativa pasi in spate.
Surpriza anului?
Victorie de etapă pentru 3 echipe diferite si 6 piloti diferiti.
Controversa anului pe partea tehnică?
Nici o idee. Dar va veni de la Red Bull.
Pilotul surpriză al anului?
Esteban Ocon. Si poate Felipe Massa.
Campionul mondial la constructori?
Red Bull.
Campionul mondial la piloţi?
Kimi Raikkonen.
o predictie curajoasa tinand cont de noul regulament, cred ca rici o sa fie campion anul acesta dar in ultima cursa, la constructori m-as abtine , dar mercedes cred ca o sa zambeasca la sfarsit, surpriza o sa fie Renault iar dezamagirea o sa fie echipa mea de suflet McLada, o sa ma uit la toate cursele in reluare ca sa nu ma inervez cand abandoneaza 20 de curse.
Dece ma feresc (si) eu de predictii: la mondialele de fotbal din Franta, 1998,
la TVR, inainte de fiecare meci, Pele ne spunea cum va fi meciul si pronosticul. Nu a nimerit niciun pronostic.
Ca sa nu mai vorbim despre finala Franta – Brazilia :P
NB,
poate dupa 2-3 etape o sa indraznesc sa-mi dau cu opiniunea ;)