Avancronica Marelui Premiu din Miami

Formula 1 se deplasează de la un țărm la altul, de la Marea Roșie la Oceanul Atlantic, de la continentul asiatic în America de Nord și din Arabia Saudită în Statele Unite, confirmând astfel natura cu adevărat globală a acestui sport în prezent.

Marele Premiu de la Miami este primul din cele trei care vor avea loc în Statele Unite în acest an, așa cum se întâmplă din 2023, runda din Florida alăturându-se calendarului în 2022, la câteva luni după debutul de la Jeddah. Cursa se desfășoară pe o pistă amenajată în jurul stadionului Hard Rock, care găzduiește echipa NFL Miami Dolphins și unul dintre cele nouă locuri de desfășurare a Mastersului ATP.

Miami este, de asemenea, cea de-a patra cursă a anului care va avea o ediție specială a șepcii Pirelli Podium Cap. Turcoazul și rozul sunt culorile simbolice ale stilului Art Deco din Miami, întruchipând spiritul însorit și tropical al orașului. Prin urmare, acestea sunt culorile care l-au inspirat pe Denis Dekovic, designerul colecției Pirelli Design 2025 Podium Cap.

Compozițiile de pneuri disponibile

Trio-ul de compoziții ales de Pirelli este același cu cel folosit în urmă cu două săptămâni în Arabia Saudită: C3 ca dur, C4 ca mediu și C5 ca moale. Din nou, la fel ca în Jeddah, acesta este un pas mai moale decât sezonul trecut.

Suprafața pistei care înconjoară stadionul este foarte netedă, expunând pneurile la forțe longitudinale și laterale moderate. Degradarea termică va fi un factor major, deoarece se așteaptă temperaturi foarte ridicate, având în vedere că anul trecut temperatura pistei a depășit 55 °C.

Suprafața a fost refăcută în 2023 și, la fel ca în cazul celorlalte circuite temporare de Mare Premiu, nivelurile de aderență vor crește semnificativ cu cât pista se va guma mai mult în timpul weekendului. Prezența curselor de sprijin precum F1 Academy și Porsche Carrera Cup North America nu va face decât să sporească acest fenomen.

 În 2024

Până acum, Marele Premiu de la Miami a fost o cursă cu o singură oprire, inclusiv anul trecut. Medium a fost pneul ales în primul stint de 15 din cei 20 de piloți, înainte de a se trece în principal pe Hard, doar câțiva piloți optând pentru Soft, care a prezentat o degradare relativ scăzută. Diferența de performanță între toate cele trei compoziții de anul trecut, C2, C3 și C4, a fost destul de mică. Strategia, în special momentul opririi la boxe, a fost afectată de un Safety Car virtual, care apoi s-a transformat într-o perioadă de Safety Car completă. Va fi interesant de văzut dacă compozițiile mai moi din acest an vor deschide ușa către o strategie cu două opriri.