Oscar Piastri a câștigat Marele Premiu al Bahrainului și a adus prima victorie pentru McLaren în ceea ce ar putea fi considerată a doua sa cursă de casă. Pentru australian, aceasta a fost a patra sa victorie în Formula 1, egalând astfel totalul obținut de Bruce McLaren, neozeelandezul care a fondat echipa în 1966. Piastri poate fi, de asemenea, mulțumit de primul său hat-trick (pole, victorie și cel mai rapid tur în cursă) de la începutul carierei sale, cursa de astăzi fiind al 50-lea său start în Grand Prix. Alături de el pe podium s-au aflat șeful său de echipă, Andrea Stella, George Russell, al doilea pentru Mercedes la 15″499, și Lando Norris cu celălalt McLaren, al treilea, la 0″774 în spatele conaționalului său.
ZIUA PE PISTĂ
15 piloți au ales softul pentru primul stint, în timp ce ceilalți cinci (ambele Ferrari, Alonso, Lawson și Bortoleto) au ales medium. De fapt, toate cele trei compoziții au intrat în joc, după cum se poate vedea din variațiile procentajului de utilizare: 45,83% pe Medium (517 tururi), 28,01% pe Hard (316) și 26,15% pe Soft (295). Cel mai lung stint a fost realizat de Doohan, care a rulat un set de pneuri Hard timp de 38 de tururi, în timp ce Sainz și Lawson au mers până în turul 33 cu pneuri Medium înainte de a intra la boxe.
MARIO ISOLA – DIRECTOR DE MOTORSPORT AL PIRELLI
„O cursă spectaculoasă, cu multe dueluri și depășiri de la început până la sfârșit. Toți cei trei compuși aleși pentru această rundă, care au fost de fapt aceiași cu cei de săptămâna trecută de la Suzuka, au fost puși în joc, creând un mix de strategii care au făcut cursa și mai interesantă.
Nivelul de degradare, în ciuda temperaturilor ușor mai scăzute decât ieri și vineri, a fost în continuare semnificativ la toate cele trei compoziții, ceea ce înseamnă că singura opțiune reală a fost o oprire în două etape. Diferențele de performanță dintre pneurile Hard, Medium și Soft erau clar vizibile în termeni absoluți și depindeau, de asemenea, de mașinile care le foloseau în diferite etape, ceea ce a făcut cursa și mai dinamică, mai ales dacă ne gândim cât de echilibrate sunt echipele în acest moment. De fapt, acesta este unul dintre obiectivele noastre în calitate de furnizor de pneuri, și anume să oferim un produs fiabil care să permită o gamă largă de opțiuni de strategie, după care depinde de echipe să profite la maximum de el.
Acum ne îndreptăm spre Jeddah și spre un alt tip de circuit complet diferit, unde pentru prima dată în acest sezon vom aduce un trio de compoziții care sunt mai moi decât cele folosite la această cursă anul trecut. Să vedem ce se întâmplă”.
Rezultatele cursei:
Pos |
No |
Driver |
Car |
Laps |
Time/retired |
Pts |
---|---|---|---|---|---|---|
1 |
81 |
Oscar Piastri |
McLaren Mercedes |
57 |
1:35:39.435 |
25 |
2 |
63 |
George Russell |
Mercedes |
57 |
+15.499s |
18 |
3 |
4 |
Lando Norris |
McLaren Mercedes |
57 |
+16.273s |
15 |
4 |
16 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
57 |
+19.679s |
12 |
5 |
44 |
Lewis Hamilton |
Ferrari |
57 |
+27.993s |
10 |
6 |
1 |
Max Verstappen |
Red Bull Racing Honda RBPT |
57 |
+34.395s |
8 |
7 |
10 |
Pierre Gasly |
Alpine Renault |
57 |
+36.002s |
6 |
8 |
31 |
Esteban Ocon |
Haas Ferrari |
57 |
+44.244s |
4 |
9 |
22 |
Yuki Tsunoda |
Red Bull Racing Honda RBPT |
57 |
+45.061s |
2 |
10 |
87 |
Oliver Bearman |
Haas Ferrari |
57 |
+47.594s |
1 |
11 |
12 |
Kimi Antonelli |
Mercedes |
57 |
+48.016s |
0 |
12 |
23 |
Alexander Albon |
Williams Mercedes |
57 |
+48.839s |
0 |
13 |
6 |
Isack Hadjar |
Racing Bulls Honda RBPT |
57 |
+56.314s |
0 |
14 |
7 |
Jack Doohan |
Alpine Renault |
57 |
+57.806s |
0 |
15 |
14 |
Fernando Alonso |
Aston Martin Aramco Mercedes |
57 |
+60.340s |
0 |
16 |
30 |
Liam Lawson |
Racing Bulls Honda RBPT |
57 |
+64.435s |
0 |
17 |
18 |
Lance Stroll |
Aston Martin Aramco Mercedes |
57 |
+65.489s |
0 |
18 |
5 |
Gabriel Bortoleto |
Kick Sauber Ferrari |
57 |
+66.872s |
0 |
NC |
55 |
Carlos Sainz |
Williams Mercedes |
45 |
DNF |
0 |
DQ |
27 |
Nico Hulkenberg |
Kick Sauber Ferrari |
|
DSQ |
0 |