DE CE AM ALES ACESTE PNEURI?
CARACTERISTICILE PISTEI: |
- Pista ondulată are 15 viraje și o linie dreaptă lungă, cu un ultim viraj de dreapta (Galp) ce solicită extrem pneurile.
- Există o varietate mare de viraje: unul din motivele pentru care Portimao a fost selectat pentru testele F1 în 2009. Pneurile sunt supuse atât forțelor laterale cât și longitudinale, datorită frânărilor puternice, ceea ce va reprezenta un adevărat test pentru pneuri, piloți și mașini. Ca de obicei pe orice nou circuit datele acumulate în antrenamente vor fi vitale pentru stabilirea informațiilor și formulelor pentru strategii.
- Circuitul este destul de lat – aproape 14 metri – ceea ce ar trebui să ajute depășirile.
- Pista a fost complet reasfaltată în urmă cu câteva săptămâni, astfel că noul asfalt reprezintă o necunoscută: ar putea avea calități diferite față de precedenta suprafață.
MARIO ISOLA – HEAD OF F1 AND CAR RACING
„Pentru prima dată, avem în față o dublă prezentă pe circuite noi pentru Formula 1 în era hybridă: începând cu Portimao, care este la primul grand prix. Deși Formula 1 nu a mai fost prezentă aici, avem ceva experiență pe această pistă grație curselor de GT și superbike, care ne dau o bună idee asupra a ceea ce trebuie să ne așteptăm. Este un circuit absolut spectaculos și credem că piloților le va plăcea să alerge aici. Portimao este dur cu pneurile, iar situația poate fi accentuată și de vremea caldă, motiv pentru care am selectat cele mai dure compoziții din gamă. Am ajustat de asemenea și alocarea standard de pneuri pentru acest weekend, piloții primind un set suplimentar de hard-uri și un set mai puțin de soft. În FP2, piloții vor testa pneurile pe 13 inch pentru anul viitor, pentru prima dată, în prima jumătate de oră a sesiunii. Ca de obicei acesta va fi un test în orb, astfel că piloții nu vor ști exact ceea ce testează.”