Cronica cursei de la Nurburgring, Germania

 

MOMENTELE CHEIE ALE CURSEI:

  • Pilotul Mercedes, Lewis Hamilton a obținut cea de-a 91-a victorie din carieră egalând recordul deținut de Michael Schumacher. Hamilton, a avut un duel strâns cu pilotul Red Bull, Max Verstappen, oprind de două ori, pentru a trece de pe P Zero Roșu soft, pe P Zero Galben medium și apoi din nou pe soft pentru ultimul stint. Verstappen a avut o strategie identică oprind în aceleași momente ca și Hamilton.
  • Strategia a fost influențată mai întâi de un safety car virtual, iar apoi de un safety car. În momentul safety car-ului virtual, cam după un sfert din cursă, o serie de piloți au oprit pentru prima dată. Inclusiv primii trei clasați. Când safety car-ul a ieșit pe pistă alți piloți au efectuat cea de-a doua oprire: din nou, cei trei care au încheiat pe podium. În final am avut un final cu o cursă de sprint de 10 tururi, primii clasați fiind pe soft.
  • Daniel Ricciardo a încheiat pe trei, având o strategie similară cu a primilor doi. Făcând asta, el a obținut primul podium pentru Renault din 2011 încoace.
  • Un singur pilot a oprit o singură dată: pilotul echipei Haas, Romain Grosjean, care a trecut de pe medium pe  P Zero Alb hard în turul 28, încheind în final pe locul 9, după ce a pornit în cursă al 16-lea.
  • Pilotul care a urcat cele mai mult poziții a fost Niko Hulkenberg de la Racing Point, care a pornit de pe locul 20 și care a încheiat în final pe opt: având aceeași strategie ca și primii cinci (soft- medium-soft)
  • Temperaturile au rămas coborâte: doar 11 grade temperatură ambientală la finalul cursei, cu 19 grade la nivelul pistei. Aceasta a făcut dificilă păstrarea pneurilor în temperatură optimă de operare, în special pe perioadele de safety-car.

 

CUM A PERFORMAT FIECARE PNEU:

  • HARD C2: Doar patru piloți au utilizat pneul hard în cursă, doi dintre ei încheind în top 10. Cei doi piloți Alpha Tauro (Pierre Gasly și Daniil Kvyat) și Sebastian Vettel de la Ferrari au utilizat hard pentru stintul intermediary. Aceasta a fost practic o surpriză, acest pneu nefiind utilizat extensiv în antrenamente, dar a indicat că echipele erau familiarizate cu performanțele sale.
  • MEDIUM C3Utilizat aproape toată cursa și de patru piloți la start: ambii piloți Alpha Tauri, Sebastian Vettel de la Ferrari și Romain Grosjean de la Haas. A performat bine de-a lungul stinturilor medii și lungi, în ciuda lipsei de date exacte.
  • SOFT C4:  Utilizat de majoritatea piloților la start, cu câteva stinturi lungi la începutul cursei realizate de perechea de la Racing Point, Sergio Perez și Hulkenberg, precum și de Carlos Sainz de la McLaren: niciunul nu a oprit în timpul perioadei de safety car virtual. Chiar și mașinile având rezervorul plin, soft-ul a performat bine și nu s-a degradat de-a lungul primului stint după start. Verstappen a reușit cel mai bun tur de pistă pe acest pneu în ultimul tur al cursei.

 

Clasamentul final:

 

Locul Numarul Pilotul Echipa Tururile Durata Punctele
1 44 Lewis Hamilton Mercedes 60 1:35:49.641 25
2 33 Max Verstappen Red Bull Racing Honda 60 +4.470s 19
3 3 Daniel Ricciardo Renault 60 +14.613s 15
4 11 Sergio Perez Racing Point BWT Mercedes 60 +16.070s 12
5 55 Carlos Sainz McLaren Renault 60 +21.905s 10
6 10 Pierre Gasly AlphaTauri Honda 60 +22.766s 8
7 16 Charles Leclerc Ferrari 60 +30.814s 6
8 27 Nico Hulkenberg Racing Point BWT Mercedes 60 +32.596s 4
9 8 Romain Grosjean Haas Ferrari 60 +39.081s 2
10 99 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Racing Ferrari 60 +40.035s 1
11 5 Sebastian Vettel Ferrari 60 +40.810s 0
12 7 Kimi Räikkönen Alfa Romeo Racing Ferrari 60 +41.476s 0
13 20 Kevin Magnussen Haas Ferrari 60 +49.585s 0
14 6 Nicholas Latifi Williams Mercedes 60 +54.449s 0
15 26 Daniil Kvyat AlphaTauri Honda 60 +55.588s 0
NC 4 Lando Norris McLaren Renault 42 DNF 0
NC 23 Alexander Albon Red Bull Racing Honda 23 DNF 0
NC 31 Esteban Ocon Renault 22 DNF 0
NC 77 Valtteri Bottas Mercedes 18 DNF 0
NC 63 George Russell Williams Mercedes 12 DNF 0

Un comentariu

  1. Reply Post By victor L

    Sincer sa fiu, eu nu am vazut un „duel strins” intre Hamilton si Verstapen.
    Olandezul nu l-a „fugarit” pe britanic incercind sa-l depaseasca ori depasindu-l.
    Duelul strins nu este cind intre cei doi exista secunde bune.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.